İnsanı Anlamak

in #tr5 years ago (edited)

İnsanı anlamak vesselam benim için oldukça zor. Neyi niçin yaptığını veya yapmadığını. Anlayamayınca da ister istemez kelimelere de dökemiyor insan.

İşin aslı kelimelere de dökmek istemiyorum. Yani aklımdaki düşüncelerle kişiler hakkında yanlış yargılarda bulunmaktan da oldukça korkuyorum.

fcef2d7ef4bec1479324cc3961161a65_XL.jpg
Resim

En iyisi örnekler üzerinden gidip akılda şekillendirilmesini sağlamak.

Aslan yattığı yerden belli olur.

Atasözünü kendime başlangıç noktası kabul edip insanı anlamaya çevresinden başlayım dedim.

Ama yaşadığım yerin bir şehir merkezi olduğu düşünüldüğünde bu yaptığımın anlamsız olduğunu fark ettim. Şehirlerde insanlar sanki gerçek yüzlerini çevreye yansıtamıyor gibiler. Buna toplum psikolojisi diyebiliriz belki de. Elinizdeki çöpü sokağa öylece attığınızda etraftaki insanların rahatsız edici bakışlarına maruz kalmak istememe düşüncesi gibi.

Neyse kararımı verdim daha kırsal veya insanların kendilerini daha rahat edecekleri alanları gözlemleyecektim. Piknik alanlarını gözüme kestirdim.

Merkezden uzaklaştıkça gördüm ki temiz kaldırımlar, yollar, parklar… eser kalmamaya başlıyor. Su kenarları, yollar derken piknik alanları… Buralara hiç insan gelmez dediğim yerler bile çöplerle dolmuş.

Önceden belki insanın geçtiği yerleri onun ayak izinden tespit ederlerdi ama artık çok zorlamaya gerek yok çöpleri takip etseler yetecek gibi.

İnsanı çevresine karşı bu kadar duyarsızlaştıran neydi acaba? Dünyada tek başına yaşıyor olma düşüncesi mi düşüncesizlik mi? Başka ?.. Hangisi olursa olsun sonuçlarını gözlemlediğimizde yapılanı tek kelimeyle özetleyebiliriz, acımasızlık.

Dünyamızın nefes kaynağı ormanları düşünelim. Bize sunduklarının yanında bünyesinde barındırdığı sayısız canlının yuvası olması; sel, çığ, taşkın, erozyon gibi felaketler için kalkan görevini yapması ve dahası..

Ormanların başlıca ve hızlıca yok olmasını sağlayan orman yangınlarının %90-%98 oranında sebebinin insan olduğunu biliyor muydunuz? Kaynak

Şimdi bana insanın bu duyarsızlığını hangi kelime ile tarif edebilirsiniz?

Mangal meraklılarına sesleniyorum. Mangalınızı ağaçtan 1-2 metre ötede yaksanız ne kaybederdiniz? Belki size bir metre uzak olurdu ama o orman bugün yerinde olurdu.

Hayatı tek kullanımlık yaşıyor gibiyiz. Tamam diyebilirsiniz hayat zaten tek kullanımlık, geldik gideceğiz ve dönüşü de yok… Haklısınız dönüş yok ama o dünyada bizden sonra da yaşayan olmayacak mı?

Bu kadar zarar vermeye hakkımız var mı? Ya da sana senin anladığın dilden sorayım insan. Bunun hesabı sorulmayacak mı?

Tek kullanımlık kelimesine takıldım. Sanki bu ifade hayatımızı işgal etmiş gibi. Kalemlerimiz bile tek kullanımlık oldu (tükenmez denilen ama tükenen kalemler). Kullan ve at. Bu kadar basit mi?

İnsan ilişkileri aklıma geliyor. Sanki onlar da tek kullanımlık olmuş. İnsanlarla bir şeyler yaşıyor ve sonrasında geride bırakıyorsun. Yok benim öyle değil diyebilir misin? Soruyorum ömrünün yaşadığın kısmında kaç tane insanla görüştün ve kaç tanesiyle görüşüyorsun?

Yazımı bitirmeden son bir kavramdan bahsetmek istiyorum. Söylemeden önce bir soru : Evinizde tamamen unutulan bir çocukluk eşyası olabilir, ya da gençlik, ya da annenizden kalan bir tespih ya da dedenizin favori çakısı ile karşılaşsanız ne düşünürdünüz ? İlk önce sevinir, sonra düşüncelere dalardınız yüzünüzde bir tebessümle. İşte bu vefa dır.

Yazımı sevdiğim yazardan alıntı yaparak bitirmek istiyorum.

Dünyanın eksiği, insanın isteği bitmez. İhtiyaç ile ihtiras arasındaki mesafe uzun gibi görünse de bir anda kısalabilir.

Canlı ve cansız her şeyi kullanışlı bir nesne olarak gören, sadece kazancını düşünen bir kimse, elbette insanlara ve tabiata gereken özeni göstermez. Çünkü hürmet ve merhamet duygusunu kaybetmiştir. Bütün taşları kaldırıp altına bakmak ister. Merak değil, hırstır bu.

Elinin altındakini hor kullanan, kendini dünyanın sahibi sanan birinden ‘ahlakî dürüstlük ve manevî disiplin’ bekleyemeyiz.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

yazıyı okuyunca karamsarlık kapladı içimi; çünkü hepsi doğru ve hayatın her anında karşılaşılan şeyler..

kaplamasın @sudefteri inşallah insanlar bir gün doğruyu bulacak inanmak istiyorum. teşekkür ederim değerli yorumunuz için.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by cocukgelisimi from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Yazınızdaki alıntı cümlelere bayıldım, genel olarak düşüncelerinize de katılıyorum. Ama video çok üzücüydü gerçekten :( Teşekkürler paylaşım için

ben teşekkür ederim değerli yorumunuz için. o videoyu ilk gördüğümde ben de üzülmüştüm. @etasarim.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @cocukgelisimi.

O kadar haklısın ki. İnsanlar geleceği düşünmeden sadece kendileri yaşayacakmış gibi davranıyorlar. Daha doğmamış bir çok kişinin hakkını gasp edip geleceklerini ellerinden alıyorlar. İnsanlar bir gün doğru yolu bulacak ama işte o gün çok geç olacak. Hep söylerim insanlık bu dünyanın başına gelebilecek en büyük felaket diye. Gerçekten de öyle olacak. Benim pek umudum kalmadı artık bu konularda maalesef.

çok güzel yazmışsınız @tugbabeauty. Her bir noktasına katılıyorum ama yine de ümitsiz olmayalım inşallah. Değerli yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64420.25
ETH 3150.23
USDT 1.00
SBD 3.99