Kendini Bilme ve Rıza

in #tr5 years ago

Bu ara o kadar dalgınım ki üzerimdeki bu ruh halini bir türlü atamıyorum. Belki genel bir durumdur bilemiyorum.

Bir yerde okumuştum:

Dalgınlık, dünyaya dargınlık anlamına gelirmiş.

Aklım değil ama belki de kontrol edemediğim ruhumdur dargın olan.

10957567_1539481926325677_2001679283742388807_n.jpg
Resim

İnsan… Ne kadar yorgunluk veriyor bana. Hele ki konuştuklarında bir konu hakkında tartıştıklarında. O kadar zor ki benim için onlara cevap vermek. Sanki her şeyi onlar biliyor havasında olmasalar belki benim de verecek bir cevabım olur.

Her şeyi bilen, neyi bilmemiş olur? Haddini.

Yetersiz bilgi insana kendini hep haklı gösterir. O kişi hep haklı olduğunu zanneder durur. Kibir de böyledir.

İnsan kendini bilmeli… Neyi bildiğini ve özellikle neyi bilmediğini bilmeli. Kısaca sınırlarını bilmeli. Belki bu şuurda olursa sadece bilenler konuşur. Umarım öyle insanları görmek nasip olur.

İnsanlara bakıyorum insan olduğumu unutarak… Ne kadar çok insan var çalışmadan kısa yoldan zengin olma hayalini kuran ve her umudun peşinde koşan.

İşin ilginç tarafı bu ruh bir virüs gibi yayılıyor. Hangi meslekten olursa olsun sosyal statüsü ne olursa olsun herkeste aynı havayı görmek mümkün.

Duruyorum, susuyorum. Ben susuyorum ama beynim? Sanki kontrolsüzce çalışıyor özgürlüğüne kavuşmak istercesine. Diyorum yeter bir huzur ver… Ama yok herkes gibi o da beni dinlemiyor.

Gönül yorgun düştüğünde, yürek dilsiz kalır...

Sanki şu anki halimi yansıtıyor.

Rakamları seven ben, bu halimle onlara bile düşman oldum. Herkes rakamlardan konuşuyor, hesap yapıyor… Süslü cümleler ne olacağı belli olmayan vaatler… Somut olan tek şey rakamlar… Rakamlar, beynimizi mi yıkadı acaba?

Nedir bu toplumun hali? Çalışmadan zengin olma düşüncesi… Rakamların peşinde koşan kitleler… Veee hakkına razı olmayan insanlar. Soruyorum hangimiz hakkına razı?

Bu ne biçim soru diyebilirsiniz. Hakkına razı olmak ya da olmamak da ne olaki. Tanımlayım. İhtiyacı olmadığı halde hep daha fazlasını isteme desem. Ya da hakkı olmadığı halde daha fazlasını isteme... Tanımı ne olursa olsun hakkına razı olmayan insanın iç huzuru bulamayacağı muhakkak.

Özetle insana hakkına razı olmak yakışır. Bakın o zaman ne kadar huzur dolu bir hayata sahip olacak. Unutmayalım ki hakkına razı olmayan, kazandığını da kaybedebilir.

Haksızlığa rıza göstermeyen ve hakkımıza razı gelen insanlardan olmalıyız.
Unutmayalım: Birinin fazlası, bir başkasının eksiğidir.

Sort:  

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Unutmayalım: Birinin fazlası, bir başkasının eksiğidir.

Tamamen katılıyorum. Teşekkürler güzel bir yazı olmuş.

asıl ben teşekkür ederim @etasarim değerli yorumunuz için.

İnsanoğlu nefsine hakim olamıyor. Olması da çok zor. Neye sahip olursa olsun nefis daha fazlasını ister. Nitekim Peygamber Efendimiz, en kalabalık orduyla katıldığı Tebük seferinden dönüşte;

'Küçük cihaddan büyük cihada dönüyoruz.'

buyuruyor. Bu büyük cihadın da nefsimiz olduğunu beyan ediyor.

Elimizden geldiğince onunla savaşmalı ve hakim olmalıyız nefsimize. Bin bir türlü zorluklar içerisinde hayatlarını sürdürmeye çalışan insanları düşünmeliyiz.

ne güzel ifade ettiniz. Hadislerde de hep böyle geçiyor :

“Hayat şartları sizinkinden daha aşağı olanlara bakınız; sizden daha iyi olanlara bakmayınız. Bu, Allah’ın üzerinizdeki nimetini hor görmemenize daha uygun bir davranıştır.”
Müslim, Zühd 9. Ayrıca bk. Tirmizî, Kıyamet 58, Libâs 38; İbni Mâce, Zühd 9

Teşekkür ederim @maonx değerli yorumunuz ve desteğiniz için.

Rakamları seven ben, bu halimle onlara bile düşman oldum.

sevdiğim bir arkadaşımı hatırlattı yazınız:)

Dalgınlık, dünyaya dargınlık anlamına gelirmiş.👌

:) teşekkür ederim @sudefteri değerli yorumunuz ve desteğiniz için.

Aslında bir insanın haddini bilmesi ya da kendini bilmesi neredeyse imkansızdır. Ama insanlardan beklediğimiz naif olmalarıdır. Peki nedir naif olmak? Naif olmak; ne kadar kendinden emin de olsan, her zaman içinde bir acaba bırakarak iletişime açık olmak. Karşı taraftan gelen söylemlere ihtimal vererek ve üzerine düşünme hakkı vererek diyalogda bulunmak. Her zaman elde ettiğini tam olarak haketmemiş olma ihtimalini gözetmek ve haketmediğini düşündüğün insanlara da belki haketmişlerdir ihtimaliyle bir şans vermek.

sevgili @tahirozgen , yorumunuza bayıldım resmen. Çok güzel ifade etmişsiniz. Çok teşekkür ederim bu değerli yorumu benimle paylaştığınız için.

Dalgınlık, dünyaya dargınlık anlamına gelirmiş.

Bu sözü beğendim :)

Yazınız da çok güzeldi, elinize sağlık. 🙂

değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim @neokuduk. benim de çok hoşuma gitmişti bu söz.

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by cocukgelisimi from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59110.01
ETH 2990.61
USDT 1.00
SBD 3.72