7'den 70'e kalsiyum kaynağı KEFİR!

in #tr6 years ago

Merhaba 👋

Son zamanların popüler besini kefirden bahsetmek istiyorum sizlere. Bence mucizenin ta kendisi. Ancak bu mucizeden tam anlamı ile yararlanmak için bir takım püf noktaları var. Onları anlatacağım sizlere.

Kefirle, minik kuzum doğduğunda anne sütü almak istemeyince yaşadığım hayal kırıklığı sürecinde tanıştım. Çünkü dünya üzerinde anne sütünden sonra bağışıklığı geliştiren ilk besin. Bizim minnak anne sütünü o kadar zor ve nazlı alıyordu ki ben hep her an bırakabilir endişesiyle yaşıyor dolayısıyla da alternatifler arıyordum. Neyseki nazlı prensesim 9 ay zor zar aldı anne sütü.

Kızım 6 aylık olduğunda ben kefiri keşfetmiştim bile. Ek gıdaya geçişte yoğurdun yerini kefir almıştı bizde.
Screenshot_20180113-160641~3.png

Peki neden kefir?
Çünkü kefir doğru üretilirse içinde yaşayan probiotikler var. Yoğurtta maalesef yok. Ayrıca kefirde yoğurttan çok daha fazla kalsiyum var. Ayrıca bağırsak florasını yenileyen bakteriler var ki bu yeni ek gıdaya geçmiş sindirim sorunu yaşayan çocuklar için çok önemli. Kefir içinde bulundurduğu kalsiyum sebebiyle dişlerin çıkmasını da kolaylaştırıyor. Kısaca kefirin hem çocuklar hem de yetişkinler için sayısız faydaları var.

Peki kefiri mayalarken nelere dikkat etmeli?
Aslında çok kolay. Yoğurt gibi ısıtmanıza gerek yok. Oda sıcaklığındaki sütü cam bir kavanoza koyup yaşayan kefir mayanızı içine koymanız ve kapak kısmını streç film ile kapatmanız yeterli. Kışın 24 saat, yazın yaklaşık 20-22 saat sonra kefiriniz hazır. İçindeki mayayı süzerek, elinizle ya da tahta bir kaşık yardımıyla alıp kefirinizi içebilirsiniz . Tek dikkat etmeniz gereken kefir mayanıza asla metal değdirmemek. Yani metal kaşık ya da süzgeç kullanmamak.
Mayanıza ne kadar iyi bakarsanız o derece kaliteli kefir üretmiş olursunuz. Mayayı eğer mayalama yapmayacaksınız su dolu cam bir kavanozda buzdolabında muhafaza edebilirsiniz. Ertesi gün için de mayalayacaksanız yeni sütünüzün içine koyup mayalayabilirsiniz.
Son olarak belirtmek isterim ki hazır satılan kefirler içinde üremesi durdurulmuş kefir bakterisi barındırdığı için maalesef bir işe yaramıyor. Kendinizin mayalaması önemli.

Hem kendiniz, aileniz hem de minik kuzularınız için şiddetle tavsiye ediyorum bu balkanlardan gelen uzun yaşama sırrını 😉

Görüşmek üzere 🙋

Sort:  

Bizde bir süredir kefir tüketenlerrdeniz 😊 geçtiğimiz günlerde kefirle ilgili bende bir post açmıştım herkese faydalı olmak adına size de teşekkür ederim seviyorum böylesi faydalı postları 🤗

Çok teşekkür ederim 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65992.78
ETH 3014.98
USDT 1.00
SBD 3.75