Bir BARTIN hikayesi...

in #tr6 years ago

Selam steemit dostları 🙋

Size bir süredir Bartın'dan bahsetmek istiyorum. Ancak bir türlü nasıl yapsam karar veremiyorum. Bartın'ın coğrafik yapısını yazsam diyorum e merak eden google'a yazar bakar. Kültürel yapısını anlatsam o da çok teorik olur. Gezilecek görülecek yerlerini anlatsam o da internette bir sürü gezi rehberinde var zaten. Sonuç olarak karar verdim nihayet. Ben en iyisi Bartın'ı kendi gözümden, kendi yorumlarımla anlatayım size.
Screenshot_20180111-203205~2.png

Bartın ile ilgili bir cümle deseniz 'Yeşillikler içinde, şirin mi şirin, samimi, gelişmek için çok da acele etmemiş küçük bir il ya da büyük bir köy diyebilirim. Şimdi nasıl yani büyük köy diyeceksiniz. Şöyle ki;
Örneğin hala içme suyunuzu mahalle aralarındaki çeşmelerden doldurmanız gerekiyor. (Eğer hazır su spariş etmek istemez iseniz) Çünkü şehirde kanalizasyon sistemi olmadığı gibi çeşme suları için arıtma tesisi de kurulmamış henüz.
Screenshot_20180111-203109~2.png

Herhangi bir köprülü kavşak ya da çevre yolu da dahil olmak üzere bir otoyol mevcut değil.
Gidebileceğiniz bir avm ya da büyük bir alış veriş merkezi yok.

Bunları Bartın'ı sevmediğim ya da kötü olduğunu düşündüğüm için değil niçin büyük bir köy diyorum onu anlatmak için yazdım.
Screenshot_20180111-203046~2.png

Bunlar metropol yaşantısını seven insanlar için olumsuz gibi görünse de doğayı ve doğallığı sevenler için harika bir yer Bartın.

Örneğin hala doğal güzelliklerini, kültürünü ve etnik yapısını kaybetmemiş. İnsanların konuşmalarında hala o eski samimi şiveye rastlamak mümkün. Her kelimenin sonuna -y harfi getirerek konuşuyorlar.
Screenshot_20180111-203036~2.png

Etrafa bir kulak verseniz
'Ney yaptıy?(nasılsın?)
Aşarıdan geldiy(aşağıdan geldim)
Yavış yavıyo (yağmur yağıyor)' duyabileceğiniz konuşmalar.
İnsamları çok samimi ve iyi niyetlidir buraların. Yardım isteseniz hemen koşarlar. Bildiğiniz samimi anadolu insanı.
Screenshot_20180111-203002~2.png

Ama bence en güzel ve etkileyici tarafı doğal güzellikleri Bartın'ın. Doğası, yeşilliği henüz tahrip edilmemiş. Muazzam güzellikte.
Screenshot_20180111-202948~2.png

İnsanı dinlendiren huzur veren yeşillikleri bence hiç bir avm'ye değişilmez.
Screenshot_20180113-171517~3.png
Şehrin içinden bir ırmak akıyor. Tıpkı manzara tablolardaki gibi....

Screenshot_20180113-171342~2.png
Bir de ulaşım olarak pek yol üstü olmadığı için pek geleni gideni olmuyor kendi insanından başka. Göç almıyor, göç veriyor.

Screenshot_20180111-202649~2.png

Bartın ile ilgili anlatılacak çok şey var. Şimdilik benden bu kadar.

Görüşmek üzere kalın sağlıcakla...🙋🤗
🌲🌳🌱🌿🍃

Sort:  

Resimler beni bile cezbetti 😄 şöyle bi durum var bu sene kastamonuya giderken bartından geçmiştik, bi cami bulana kadar canımız çıkmıştı. Camiyi bulduk ama abdest alacak yeri bulamadık derken 1saatimiz orda geçmişti. Çok sinirlenince bidaha Bartına hayatta gitmem diyenlerimiz olmuştu ve kastamonu dönüşünde yine bartından geçtik. Geçerken de bi lastiğimizi orada bıraktık. Büyük konuşmamak lazımmış 😄😄

Amann pek de tatlı anılarınız olmamış Haklsıınız az camisi var yazımda da belirttiğim gibi gelişmekte pek acelesi olmamış buraların 😊

Bence artık acele etmeli. Yol üstü olarak kullananlara bile zahmet veriyo 😅😊😊

Harikaaa 😍😍 özellikle ((İnsanı dinlendiren huzur veren yeşillikleri bence hiç bir avm'ye değişilmez.)) bu kısma katılıyorum...Devamı gelirse de seve seve okurum...Yıprandığımız şehir hayatından bu güzel doğa fotoğraflarıyla bir nebze olsun uzaklaşıyoruz sanki huzur veriyor insana 😊

Değil mi😊 Çok teşekkür ederim beğendinize sevindim 🤗

🤗 rica ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 66304.34
ETH 2983.64
USDT 1.00
SBD 3.68