Pazar kahvaltısına çok yakışacak 'Minik pizzalar' 🍕

in #tr6 years ago

İyi akşamlar sevgili steemitterlar 🙋

Yarın malumunuz pazar. Kahvaltıya sıcacık bir hamur işi çok yakışır bence. Benim bu sabah kahvaltı için yaptığım minik pizza tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle. Tarif arayışında olanlara fikir olur.
DSC_0734~2.JPG

Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 paket yaş maya
1 çay bardağı ılık su
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı

Üzerindeki malzemeler:
Sucuk
Peynir
Biber
(Ben koymadım siz mısır, zeytin vb. çeşitlendirebilirsiniz)

Yapılışı:
Öncelikle süt, su, şeker ve mayayı bir kapta iyice karıştırdım. Ardından diğer hamur malzemelerini de ekleyip yoğurdum. Yumuşak bir hamur elde etmemiz gerekiyor. Hamurun üzerini kapatıp yaklaşık bir saat kadar kabarmasını bekledim.
Bu arada üzerine koyacağım malzemeleri dilimleyip hazırladım.
Hamurum kabarınca küçük bezeler halinde altına yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine dizdim ve altını yağladığım bir çay bardağını üzerlerine bastırarak ortalarını çukur hale getirdim. Yaptığım çukurlara çatalla bir kaç kez minik delikler açtım ki kabarmasın.
Yumurta sarısını ortasını açtığım hamurlarıma sürdüm .
Hazırladığım iç malzemelerini çukurlara yerleştirip önceden ısıttığım 180' deki fırınımda üzerleri kızarıncaya kadar pişirdim.

Benimkiler ev ahalisi tarafından oldukça beğenildi. Denerseniz umarım sizinkiler bemimkilerden de güzel olur 😊

Görüşmek üzere... Sağlıcakla kalın...🙋

Sort:  

Aynı pastanelerdeki gibi yapmışsınız eminim tadı da harikadır. Elinize sağlık 😊

Çok teşekkür ederim 😊

Ellerinize sağlık harika görünüyolar bende pek bi severim 😋😋

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 65848.40
ETH 3007.80
USDT 1.00
SBD 3.73