Sort:  

Sırf konu uzamasın diye cevap vermeyi düşünmüyordum. Ama neredeyse hergün bizim hakkımızda bir şeyler yazıp yüklüyorsun. Öncelikle düşüncelerini kendi steemit bloguna yazıp yüklemende özgürsün fakat burada bizim adımız geçtiği için fazla uzun olmayan bir kaç düşüncemi yazacağım.
Kin, nefret eylemi demişsin kimseye karşı böyle bir şey yapmıyoruz bu bir . İkincisi kimseyi burada kışkırtmıyoruz .
Sensin yada değilsin lafım bunu yapanlara tr discord toplantılarında senin üste uzunca açıklamasını yaptığın ve bahsettiğin kin, nefret eylemleri kusadasi ve kusadasi projelerine gösterildi.Bir çok kişiye bizim ne kadar kötü olduğumuzu aşılamaya çalışıldı.Projelerimize katılmamaları gerektiği söylendi. Hanginiz arkada olan biteni gördünüz? Kaçınız bu projeler için verilen emekleri biliyorsunuz? İnsanlar bu platformu kullansın diye elimizden gelen bütün projeleri yapmaya çalıştık.Hiçbirinde de ne abuse ne sahte hesap kullandık. Arkada gece gündüz çalışan bir ekip var.
kusadasi ve kusadasi projeleri bu platformda kimseye zarar vermiyor.Tam tersine abuse yapan sahte hesap kullanan kişiler Türklerin bu platformu ve açılan yeni platformları kullanmasına zarar veriyor.Barış istiyorsak önce bunlardan kurtulması gerek bu ortamın.Yani yazıldığı gibi platformun sorunu kusadasi değil.
Projelerimizi durdurduğumda söylediğim sözü tekrar söylüyorum. ‘’ bizi değil toplumu değiştirmelisiniz.’’ Çünkü kusadasi steemit türkiye toplumu için elinden gelen her şeyi yaptı.
ve son olarak tekrar söylüyorum kusadasi yüzünden kimse zarara uğramadı ve kusadasi kimse hakkında nefret söylemlerinde bulunmadı.

Loading...

Nerden başlasam bilmiyorum. Hakkımda bahsi geçen olayları bizzat yaşayan ilk nesil üyelerden geriye birkaçı kaldı sadece. Sonraki nesiller ise bana karşı ya apolitik ya da negatif bir görüşe sahip muhtemelen (istisnalar harici). Bunun da tek sebebi @kusadasi ekibi ile aramızda ki bitmek bilmeyen sürtüşme diyebilirim. Peki niye bitmiyor bu kavga veya niye başladı?

Niye başladı sorusunun pek bir önemi yok bana kalırsa artık. Zamanında taraflar bunun hakkında yazdı çizdi. Kim haklı kim haksız sorusu geride ve kişilerin vicdanlarında kaldı. Kuşadası kurunca hiç bir şekilde müdahil olmadım. Benim en başta olayım para ile freelance bloggler'lara içerik yazdırıp burada paylaşılan sisteme dur deyip adil bir sistem kurmaktı. Yoksa kim, nerede, ne kadar para kazanmış hiç umurumda olmadı, hala da değil. Bahsettiğim adil sistemi kurdum veya kuramadım. Bu da kişilerin bakış açısına göre değişir. O dönem 30 kişiydik verilen SP lar o kişilere eşit dağıtıldı ve Alp Işık ile konuşup Steemit videoları yapmasını istedim 400 kişi olduk 2 ayda. Bu niyetimin adaletsizlik olmadığının göstergesi bence. Yeni üye demek fazladan üstümde göz demek, para kazanmak isteyen daha fazla kişi demek, pastanın daha çok kişiye dağılması demek. Niyeti iddia edildiği gibi çalmak olan kişi bunu istemez. Az olsun bizim olsun der.

Belki istediğim kadar adil ve işlevsel olmadı bu sistem veya bu sistem kurulurken hatalar yaptım kişiler nezdinde ama elimden gelen buydu o dönem. @kusadasi ekibine karşıda geçmiş acı tecrübelerimden ötürü ön yargılı davranmışımdır belki. Belki de onlar bana haksızlık etmiştir. Şu saatten sonra bunların bir önemi yok. Geçmişte yaşanan bu olaylara takılıp kalmak yanlış her iki taraf içinde. Bunun davasını gütmek anlamsız olur. Zaten ben bıraktım burayı. Kuşadası da kendi düzenini kurdu. Ben herhangi bir yeni hesapla, değil TR bünyesinde Steemit'de dahi aktif olarak bulunmuyorum. Steemit defteri benim için aylar önce kapandı. İkna olmanızı sağlayacak bir yol bilmiyorum. Ama gerçek bu. Arada girip 3-5 yazı okuyup vote atıyorum 40 SP ım ile o kadar. Ötesi yok.

Peki bu yorumu neden yazıyorum bunca zaman sonra? Birkaç ay önce @kusadasi şirketlerini karaladığım gerekçesi ile içeriklerimi flaglayıp sıfırlama kararı aldı. O zaman da dedim, böyle bir derdim amacım yok olmadı. Fakat benim üzerinden başlatılan ve gün geçtikçe taraflar arasındaki belki isteyerek belki istemsizce cadı avına dönüşen olay sadece Türk üyelere ve topluluğa zarar veriyor. Aynı ülkeden aynı dili konuşan insanlarız. Yabancıların umurunda değil bizim iç çatışmamız. Onlar için hepimiz Türküz. Kim haklı kim değil umursamıyorlar. Kendi kendimize kutuplaştık burada. Bu kutuplaşma ve düşmanlık ortamı sadece platformda Türklerin adının çıkmasına sebep oluyor. Bu olaylardan bi haber gelecek olan bir firma veya kişi bile sırf Türk olduğu için ön yargı ile karşılaşıyor ve karşılaşacak gelecekte. Tabi eğer biz bu duruma son vermezsek.

O yüzden @kusadasi'na ve diğer taraflara sesleniyorum kimseyi sevmek veya desteklemek zorunda değilsiniz. Ama bu düşman olmanızı da gerekmiyor. Düşman yaratmasın kimse, rakip yaratmasın. Dost olmak zorunda da değilsiniz ama herkes aynı topluluğun bir parçası, zıt uçları da olsa. Yine sevmesin birbirini sevmeyenler, yine destek olmasın kimse güvenmediklerine ama düşmanlık gütmesin kimse kimseye, köstek olup önünü kesmesin, kutuplaştırmasın topluluğu.

Benim ne @kusadasi ile, ne @try-market ile, ne @supermarioo ile, ne de @baharoba ile geçmişten gelen, günümüzde devam eden veya gelecekte devam edecek olan bir düşmanlığım, husumetim yoktur. En azından benim tarafımdan. Benim için geçmişte kaldı her şey. Steemit'e dönmeyi de düşünmüyorum. Makul insanlar olduğunuzu düşünüyorum, kin ve nefretin kimseye bir şey kazandırmayacağını sizde biliyorsunuz. İki tarafta farklı alanlarda yeni yollar çizdi kendisine. Umarım herkes mutlu olur bu yolun sonunda.

Bence birlik beraberlik vakti. Güçler birleştirilip yeniden bir canlılık gelmeli. Birçok kişi uzunca süredir içerik bile eklemez oldu. Sorunlar geride bırakılmalı temiz bir sayfa ile yola çıkılmalı.. Birlikten güç doğar...

Bence şu an ki duruma odaklanmalıyız, #tr tag'ı çok geriledi, #cointurk tag'ı ise beklendiği gibi ilerlemedi, gelin birlik olalım ve taglarımıza güç katalım...

İşin içinde para olduğu sürece türk toplumu olarak hiç bir zaman değişmeyeceğiz. Aslında kendimizi kandırmamamızda lazım.Eğer bir gün bir işi para için değilde , iyilik/yardımseverlik/severek/isteyerek yaparsak o zaman doğru yolu bulmuş olacağız.
Umarım bir gün o doğru yolda birileriyle karşılaşırız.

Really bold, friend.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63849.10
ETH 3132.18
USDT 1.00
SBD 3.89