Steemit'te Recovery Account (Kurtarma Hesabı) Nasıl Değiştirilir?

in #tr6 years ago (edited)

Merhabalar herkese,

@damla hesabımı kaydettiğim e-mail adresinin bağlı olduğu domaini düşürmüşüm. Bunu nasıl başardığıma geçmeden önce Steemit'te hesap kurtarma seçeneğinden kısaca bahsetmek istiyorum.

Steemit Hesapları Nasıl Kurtarılır?


Steemit'te ilk zamanlar şifre kurtarma seçeneği yoktu. Yani şifremizi ve dolayısıyla hesabımızı birilerine kaptırdığımızda geriye yapabileceğimiz bir şey kalmıyordu. Ancak sonradan Steemit'in eski kurucusu olan Dan Larimer kurtarma seçeneğini ekleyerek bu soruna bir çözüm getirdi. Bu çözüm sayesinde eğer hesabınız çalınırsa ve şifresi değiştirilirse 30 gün içerisinde hesabı kurtarma şansınız var. Bunu nasıl yapacağınızdan uzun uzun bahsetmeyeceğim, çünkü son olarak @canburaksimsek maalesef yaşadığı kötü tecrübeden sonra kapsamlı bir yazı hazırladı ve bu yazıda yapılması gerekenleri detaylı bir şekilde anlattı. Yazıya Steemit Hesabım Çalındı!(Şimdi ne yapmalıyım?) bağlantısından ulaşabilirsiniz.

E-mail Adresimin Kayıtlı olduğu Domain Düşmüş


Steemit kurtarma seçeneğini kullanabilmeniz için e-mail adresinize erişiminizin olması lazım. Peki ya e-mail adresinizi benim gibi kaybettiyseniz? Kayıtlı domaini başka bir firmaya diğer domainlerle birlikte transfer ederken dikkatsizliğimin kurbanı olmuşum. Sanırım domain bilgilerini 60 günden daha az sürede update ettiğim için hata vermiş ve bu hatayı dikkate almadığım için transfer gerçekleşmemiş. Toplu transfer olduğu için olay gözümden kaçmış. Hatta domaini kurtarabileceğim redemption period ve backorder yapabileceğim pending delete dedikleri süreyi de kaçırmışım. Sonuç olarak domain düşmüş ve bir Çinli almış. Kendisine e-mail göndermeyi denediysem de ulaşamadım. Yani şu anda hesabımı çaldırırsam kurtarma şansım yok. Peki ben ne yapacağım bu durumda. Recovery adresimi değiştirmek en makul çözüm gibi duruyor. Böylelikle hesabım çalınsa bile kendim kurtarabileceğim.

Steemit'te Recovery Hesabı Nasıl Değiştirilir?


Şu anda recovery hesabım steem ve kurtarma şansım olsun diye bu hesabı değiştiriyorum.


Bunun için cli wallet kullanmaya gerek yok. Çünkü bu işlem şu anda kolaylıkla steemconnect kullanılacak gerçekleştirilebiliyor. Yapmanız gereken öncelikle bir adet kurtarma hesabı belirlemeniz. Ben kendi hesabım olan @hesap 'ı kurtarma hesabı olarak atayacağım.

Steemconnect'de kullanmam gereken link bu şekilde:

https://steemconnect.com/sign/change_recovery_account?account_to_recover=kendihesabim&new_recovery_account=kurtarmahesabi&extensions=[]

Bu operasyonu gerçekleştiriken dikkat etmeniz gereken önemli bir nokta var; Normalde change_recovery_account komutunu kullanabilmek için extensions parametresine true yazılıyor. Ancak steemconnect üzerinden işlemi gerçekleştiriken bunu yapmanıza gerek yok. Yani benim yaptığım gibi extensions kısmına [] yazmanız yeterli.

Şimdi işlemi yapalım. Şu şekilde bir link kullandım:

https://steemconnect.com/sign/change_recovery_account?account_to_recover=damla&new_recovery_account=hesap&extensions=[]

Ve ekran görüntüsü:


 

"Continue" butonundan devam ediyorum. "This operation requires your owner key or master password." notu çıkıyor. Yani active key ile yapılacak bir işlem değil. İlla ki şifreniz olmalı. Şifreyi girip onaylıyorum.

Ve sonuç başarılı: https://steemd.com/tx/1971d2f2bcabac0f9c4d9fb20a562382e9a82b33


 

Şimdi recovery hesabının değişmesi için talepte bulundum. 30 gün bekledikten sonra recovery hesabı değişecek.

Bu seçeneği elinizde önemli bir nedeniniz olmadığı sürece kullanmanızı önermem. Sonuçta elinizde e-mail adresiniz varsa hesabı kurtarma şansınız var. Ancak bazen bunu yapmanız gerekebilir. Örneğin bir firmanızın ismini başka kullanıcı almış ve hesabı devralmak istediniz. Ancak e-mail adresinden emin olmanız çok zor. Bu durumda recovery hesabını değiştirmek doğru çözüm olabilir.

Sık Sorulan Sorular

  • Kurtarma adresi ikinci kez değiştirilebilir mi? Evet. Aynı işlemi tekrarladığınızda kurtarma adresinizi tekrardan değiştirebilirsiniz.
  • Kurtarma adres değişikliği ne kadar sürede gerçekleşir? 30 günde
  • 30 günlük bekleme süresi içerisinde hesap kurtarılabilir mi? Evet. Diyelim biri hesabınızı çaldı. Ve kurtarma adresinizi değiştirmek için işlem başlattı. Hesabı geri alıp tekrar change_recovery_account komutu ile hesabınızın kurtarma adresini değiştirebilirsiniz.
  • Kurtarma adresini kim değiştirebilir? Elinde hesabın şifresi olan herkes değiştirebilir.
  • Hesaplar nasıl kurtarılır? Onu da bir başka yazıda anlatırım :)

@damla

Sort:  

çok sağolun güzel.bilgi

Təşəkkürlər @damla. Yenədə hər kəsin maraqlandığı mövzuya müraciət etmisiniz.

Posted using Partiko Android

Faydalı bilgiler için teşekkür ederim. Yer imlerine kaydettiğim bir makale daha oldu.

Çok sağolun ,bende iki gün önce yeni açtığım hesabımın mail adresini kaybetmiştim,bu bilgiler sayesinde hesabımı kurtardım tekrar teşekkürler.

Yine çok faydalı bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

Bir çok kişi bu sorunu yaşadı malesef. Böylesine faydalı bir yazıyı bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim. Harikasın 🤗


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

merhaba, katıldığım bir tedavi iziyle ilgili bir sorunum var, ancak hala hesabımı kullanarak oy kullanmaya devam edip SP'imi azaltarak bana yardım edebilir misiniz, bu kişiyi hesabımdan oy kullanmasını engellemek için ne yapabilirim?

Merhaba,

Oy veren hangi uygulama?

Çok müteşekkirim, çok yardımcı oldun.

Ben teşekkür ederim. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)

dilime özür dilerim sadece ispanyolca konuşurum ve google çevirici kullanıyorum

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61060.27
ETH 2927.58
USDT 1.00
SBD 3.55