Omurilik ile yaşamak

in #tr6 years ago
Düzene küstüğümüz için genç jenerasyon olarak pek keyif alamıyoruz. Düzene küsmekte haklı mıyız? En azından boş olmadığımızı söyleyebilirim.

Aslında jenerasyonun da kendinden haberi yok. Apolitik insanlara kızmıyorum. Hatta ben de genelde apolitik yönümü ön planda tutmaya çalışıyorum. Fakat neden yaşadığımı biliyorum. Yani hangi amaç ya da amaçlar doğrultusunda hareket ettiğimi biliyorum. Bunların tamamı değişecek bile olsa amaç doğrultusunda yaşama alışkanlığı katacaktır. Zaten burada asıl vurgu uyanmak için bir gerekçemizin olması. Ya da sadece kendimize de olsa bir şeyler katabilmek.

Çevrem de dahil olmak üzere bir çok insan gözlemliyorum. Genelde standart isteklerle yaşıyorlar. İsteklerinin çoğu kendilerine bile ait değil sanıyorum. Toplum manipülasyonundan kime ne yansırsa o kalıyor sanki. İyi bir hayat tanımı genelde iyi eş bulmak ve para kazanmak ile kısıtlı kalıyor. Same shit same colour.

Kaynak

Temel istekler noktasında benzer hareketler yapmamız da bir tür yönlendirme. Ne istediğimiz hakkında bir fikrimiz olmadan yaptığımız üniversite tercihleri... Metalurji ve malzeme mühendisi ne iş yapar parça parça, okurken öğrendim.
İstanbul'da yaşamak istiyor muydum? Bir fikrim yoktu. Sonra ipleri ele almaya başladım tabi ama küçük değişiklikler o kadar etkili değildi. Yine de bir sonraki büyük değişime kafa olarak hazır olduğumu sanıyorum.

Şehir gibi tercihlerin en kötü yanı pişman olmak zordur. Aynı beklenmedik bir çocuk dünyaya getirmek gibi. Zamansızdır, hayatınız için mantıklı değildir ama geldikten sonra pişman olamazsınız. Şehir de aynı böyle. Size iyi gelmese de bırakamıyorsunuz.

Peki yaş grubum ne yapıyor bu aralar? Az bir kısım bolca yurt dışına çıkıyor ve gezebildiği kadar gezmek farklı kültürleri öğrenmek istiyor. Harika. Fakat ekonomik olarak da zorladığı için çok kısıtlı sayıda insan bunu başarabiliyor. Yine benzer oranda bir kısım akademik hayatına çok odaklanmış durumda. Onları da tebrik ediyorum. Fakat dikkate değer oranlarda başka yönelim yok diyebilirim.

Günümüzü nasıl geçireceğimizi planlayıp duruyoruz. Hayattan beklentilerimiz sorulduğunda düzene sövüp ülkenin geleceği yokken bizim geleceğimiz nedir? diye geveliyoruz. Haksız mıyız? Sanki biraz.


Kaynak

İnsanların dünyaya mutlu olmak için geldiğini savunurum. Fakat üretmek de bir o kadar gereklidir. Hatta üretmek mutluluk için gereklidir. Üretmeden insan nasıl hayattan keyif alabilir ki? Sanıyorum en özendiğimiz hayatları yaşasak da üretmeden keyif alamayacağız. İnsanın kötü durumlara adapte olma hızına bakarsak keyifli bir yaşama adapte olması da çok uzun sürmeyecektir. Yani bir süre sonra hayallerimiz de monotona bağlayacaktır.

Bunu diyen Doctor, zamanında bir kadın için epey vaktini harcamıştı. "Bir kadın için değer mi?" gibi aptalca bir yaklaşımda değilim. (benden böyle bir yaklaşım bekleyen beni ilk kez okuyordur) Sadece anlamsız şekilde vaktimi çaldığını söylemeye çalışıyorum. Sonu sıfırsa koşmak, kimsenin değil benim salaklığımdı. Bahsettiğim süreci bırakmamda da en büyük yardımcı düşünce yukarıda anlattıklarım oldu. Yani sürekli yenildiğim o oyunu kazansam ne olacaktı ki? O kadınla birlikte olsam elde edeceğim mutluluk yeterli değildi. Asıl isteklerimi gerçekleştiremiyorken o yanımda olsa ne olurdu olmasa ne olurdu?

Hedeflerime ulaşana ya da hedeflerime giden yolda yürüdüğümden emin olana kadar gündelik isteklerden vazgeçmiştim. İşe de yaradı. Sonra diğer isteklerim olursa zaten çok daha büyük mutluluk getireceğinden eminim. Size de neden burada olduğunuzu bulma konusunda iyi şanslar diliyorum.

Sadece yedi milyar zombiden biri olmadığınızdan emin olmaya çalışın.

doc-son.png

Sort:  

Mutluluk ertelenmemeli.
Şu olacak.. ondan sonra off neler neler olacak.. şöyle mutlu olacağım, böyle havalı olacak vs..

bir çok kişi -ecek -acak ile bir ömür İsraf ediyor.

Hayır! Böyle olmamalı.

Bende de o sorun var hocam. Hep değişiklikleri benden bağımsız durumların beklentilerine dayandırıyorum

Bazen girip bu yorumu okuyorum hocam.

bazen şehir değiştirir insan..
taşından toprağında eşinden dostuna herkes, her şey değişir.
ama,
henüz üzerinde çizik bulunmayan boş sayfalara, yaşanmadık yeni şeyler yazmak yerine
kendiyle getirdiği nakaratları yazar bazıları..

g1.png
şey'den sonrayı beklemek, beyhude bir heyuladır
mutluluğunu ve erdemini herkes kendisi yaratır.g2.png

Düzenli şekilde hatırlamaya çalışıyorum. Bazen unutum dağılsam da arada fark edip kendime gelmeye çalışıyorum. Sağolun hocam. Oldukça değerli bir arkadaşsınız

Sadece yedi milyar zombiden biri olmadığınızdan emin olmaya çalışın.

Evet değilim eminim :)))

Tabiiki hepimizin hayalleri ve istekleri var. Ama insan yeterince ister ve çabalarsa, mantıklı adımlar atarsa o hayallerine kavuşur elbet. Berşeyin bir zamanı var, zamansız atılan adımlar zamanla insanı mutsuz eder, bu yüzden mantıklı kararlar aldığını düşünüyorum doktor.
Benim oğlum da metalurji ve malzeme mühendisliği 2. Sınıfa geçti şu an yazılıma yöneldi. Ne olacak bilmiyorum.

Evet büyük değişimleri bekliyorum :)

Yani iyi yapmış ya da kötü yapmış diyemem. Ama istediği şey için adım atmış olması açısından memnun oldum :)

Bu düzen içinde isteklerimizi yerine getiremediğimizde yenilerine kafa yormak hep eksik kalıyor, aklım bir yandan tam olarak gerçekleştiremediğimde kaldığı için yenisini de tam olarak benimseyemiyorum.

Senin bulunduğun pozisyonda bende bulunmuştum Doctor, onla birlikte olmak istersin ama düşündüğümde onunla olmak bana pek de tatminkar gelmemişti, hayal etmek güzeldi ama elde etmek yeterli gelmiyordu.

Kişilerden bağımsız bir amacını başarıyor ya da o yolda yürüyorsan güzel. Bir eş hiçbir zaman amaçsız kalmış bir insanı bir yere taşıyamaz. Önce kendimiz için bir yol çizmek en iyisi

Thanks for a great article @doctorbishop! Just wanted to let you know that I've upvoted this at 10%, I'm also resteeming it to all my followers!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

You just planted 0.13 tree(s)!


Thanks to @doctorbishop

We have planted already 3338.60 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 19470.96
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62559.43
ETH 3092.10
USDT 1.00
SBD 3.86