P.S. Doctorbishop

in #tr6 years ago
Yılların yüzeysel şakası ile : bugün kalan hayatımın ilk günü. En azından öyle olmasını umuyorum. Bir süredir her şeye ağlayıp sızlanan birine dönüşmüştüm. Her şeye kızıyordum. Aramızda kalsın kızmakta haklıydım ama sonra güçlü bir ses dedi ki;

Sen kızmaya devam et. Fakat bir yandan kızacağın insanlara dönüşme. Artık hayatınla ilgili bir şeyler yap. Engel olarak görüp kızdığın konuların engel olmasına izin verme.

Motivasyon bizi harekete geçiren faktördür. Kalan her şey bizi motive eden nedenlerdir. Harekete geçmeyi sağlayan ise motivasyondur. İnsanların, ülke yapısının, eğitim sisteminin vs. yoluma çıkmasına izin veriyordum. Hakeme rağmen oyun kazanmaya çalışmıyordum. Çünkü benim için sinir bozucuydu. Adil olmama durumuna o kadar kızıyordum ki, yapabileceklerimden de kopmaya başlamıştım.

Çelişkinin farkında mısın?

Bir insanın karşımda bu kadar haklı olması rahatsız edici :) Halihazırda yürümek istediğim yolun sonunda insanların birbirine yarattığı anlamsız engelleri ve hoşgörüsüz yaklaşımlarını anlatmak gibi bir derdim var. Fakat ben aynı yaklaşımlar yüzünden hedefime ulaşamadığımı iddia ediyorum.

Düşündüğüm kadar akıllı değilim galiba :)

Şimdi değiştirmeyi deniyorum. Hedeflerim aynı ama motivasyon sağlamak daha önemliydi. Bu durumda ne yapabilirim? evresine geldik. Bu durumu p.s. doctorbishop olarak isimlendiriyorum.

Bir de söz konusu motivasyon ise bakış açınıza göre de yükseltme imkanına sahipsiniz. Mesela bugün farklı bir bakış açısıyla uyanmama sebep olan ses, onlarca gözle görülür tesadüf sonucu hayatımda olan bir ses. Bu tesadüflerin üzerine bir de olumlu bir değişim ve ilerleme ortaya koyabilirsem, dönüp baktığımda o küçük tesadüflerden birini bir kelebeğin kanat çırpmasına benzetebilirim :)

Kaynak

Birinci beş yıllık kalkınma planı

Öncelikle tabi ki beş yıllık falan değil ama bildiğiniz üzere bazı şeyleri söylemeyi sevdiğim için söylüyorum. Yeni bir ekonomi modeli oluşturmak ile başlayacağım :) Malum bu ara oldukça revaçta. Algıları açmak zamanımı paraya dönüştürme noktasında bana epey katkı sağlayacaktır. Ayrıca gündelik hayatım ile ilgili bazı kararlar alarak "zaten yetmiyor koy..." felsefesini bıraktığımı söyleyebilirim. Bazen sırf ay sonuna param yetmediğine sinirlendiğimden pahalı yemekler yediğim oluyordu.

Ben cidden salağım galiba :)

Bir diğer konu ise ilerleme. Hedefler için genelde adım adım ilerlemek gerekir. İlk adımlar konuyla çok alakasız olduğunda ben sanki başka bir şey için yapıyormuşum gibi hissediyordum. Fark ettim ki: bu da bir kaçma yöntemiymiş. Atacağım adımların hedefimle doğrudan ilgili olmaması ve uzun süreç gerektirmesi beni geri itiyordu. Fakat başlamamak, sürece pek yardımcı olmuyordu. Hep gökyüzünden birinin inip "yahu doctor sen ne güzel insansın al sana sinirli değnek hadi dünyayı kafana göre şekillendir" diyeceğini düşünüyordum sanırım.

Salaklıkta çığır açıyorum :)

Şimdi konuyla alakasız gibi dursa da ihtiyaç duyduğum adımları atmaya başlıyorum. Hayali uzaya çıkmak olan birinin yemek yemesi gibi. Hayaline gözle görülür bir katkısı olmasa da hayalini gerçekleştirebilmek için yemek yemesi gerekiyor. İşte durum bu kadar basitmiş. Kendimle savaşı bıraktım. En azından deniyorum.

İşin diğer güzel yanı; ben fikirlerimi anlatmak istiyordum. Artık daha iyi fikirlere sahibim. Ayrıca bu kez ben bir şey yapmadım, cidden gökyüzünden indi. Valla bak şaka yapmıyorum.

Aynı mesaj bana gökyüzünden daha önce de inmişti aslında. Fakat ben bir şeylerin benim için kolaylaşmasını bekliyordum. Şimdi düşününce bir şeyleri kolaylaştıran mesaj buymuş zaten.

Yürüyen üç aptal düşünen üç bilgeden daha çok yol alır :)


Düşündüm, fark ettim gibi kelimeler kullandım. Aslında yalan söylüyordum. Söylediğim her şey suratıma çarpıldı. Ayılmam için gerekiyordu sanırım :) Bir kez daha teşekkür ediyorum.

doc-son.png

Sort:  

Bu hepimizin problemi :)

Düşünen ama yüremeyen ama yürüyenden daha çok yol almak isteyen bilgeler olmak istiyoruz. Nasıl olacaksa !

Başlangıç için tebrikler, olabilecek en iyi şey olmuş.

yazıyı okurken aklıma gelen, hepsi veciz bir kaç sözü bırakayım buraya..

çok yiyerek zayıflasam
hem isteyip de hem yapmadığım hayallerim gerçek olsa
çok yaşasam yaşlanmasam
;)


diyorlar ki bize; "hayat eninde sonunda herkesi kuzulaştırırmış, döve döve yola getirmiş, sonunda mutlaka uzlaştırımış" onların hiç aklı yokmuymuş ha? tekmili toptan salak mıymış? "baş kaldırmak hayatı büsbütün zorlaştırırmış"
bizi de dövsün hayat, bizi de yorsun varsın, geciktirirler ancak durduramazlar!
geleceğe akar zaman, korkan yerinde saysın! bütün boşluklara sızar yeninin gücü azar azar.
bıkmadan, usanmadan, yaş alırken yaşlanmadan, pas tutmadan, yas tutmadan, eğmeden eğilmeden, ezmeden ezilmeden, kin tutmadan, kül yutmadan.. Tempo!

Yaşamak istiyoruz, Yaşayacağız! Hem de yasaksız bahçelerde! Tıpkı tören gibi, tıpkı şölen gibi, dolu dolu doya doya tamam mı! Çekirdeksiz üzüm, zeytin dalı, çiçek balı, kan portakalı tadında umut dolu, hayat dolu!
Peki yaz siz, devam mı?

Tam bu çizgiye doğru ilerliyorum üstat. O kadar hareketsizmişiz ki

Bütün postu özetlemiş kurduğun cümle :)

Teşekkür ederim hocam. Evet tüm gelişmelerden daha olumlu bir gelişme gibi. Bakalım yoldan çıkmadan gidebilmek önemli.

Evet sevgili Doktor, asıl iş bundan sonra başlıyor biliyorsunuz değil mi?
Ayılmak yetmeyecek, kendinizi bulacaksınız, zıtlıklar arasında maksimumu değil optimumu arayacağız birlikte :)
Hayat size sürekli yeni tesadüfler getirecek, yeni hedefler belirleyeceksiniz belki..
Değişmeyecek tek olgu sizin arayışınız olacak...
Her ne olursa olsun adına ne derseniz deyin; kader veya karma, iyi niyetinizin sizi hep koruyacağını bileceksiniz..
Falcılık yapmak değil benimki, aynı yolda düşe kalka ilerlemeye çalışan birinin duyguları..
Sevgi ve selamlarımla

Teşekkür ediyorum sevgili Asena :) asıl iş şimdi başlıyor. Zaten daha yürüyebilmek için gerekli motivasyonu aldığımı anladım yazısıydı bu. Biraz da kızarken gözümden kaçanları gördüm. Görmem sağlandı diyelim :) teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için

Tüm güzellikler size eşlik etsin bu yolculukta sevgili Doktor:)
Umudunuzu hiç kaybetmeyin, en karanlık zamanlarda bile..
Selamlarımla

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Bir süredir her şeye ağlayıp sızlanan birine dönüşmüştüm

bu yazıyı ilk okuduğum zamanda bu hâlin içindeydim ve yazdıklarından ilhâm alıp belki bir şeyleri değiştiririm sanmıştım ama günler sonra tekrar okudum ki yapamamışım:)

bugün farklı bir bakış açısıyla uyanmama sebep olan ses

belki bir gün ben de duyarım.. 🙆‍♀️

E izin ver ben senin sesin olayım? Hedefin ile alakasız görünse de bir şeyler yapmaya başla. O psikolojiyi edin. Kalk ve üşendiğin bir şey yap. Ne yararı olduğunun önemi yok. Sana yararı olsun yeter. Zamanla o enerjiyi daha doğru şeylere kanalize edersin. Şimdilik mantığını sorgulama ve sadece yap.

teşekkür ederim hayali sesin etkisiyle üşendiğim bir şey yapmakla ilk adımı attım diyebilirim, umarım gerisi de gelir..🙆‍♀️

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

Sen kızmaya devam et. Fakat bir yandan kızacağın insanlara dönüşme. Artık hayatınla ilgili bir şeyler yap. Engel olarak görüp kızdığın konuların engel olmasına izin verme.

Doktor bu ses bana da geldi, nereden geldi bilmiyorum ama hep geliyor diyebilirim. Ben bu sesi seviyorum. Ve dinliyorum. Bizleri illa başkalarının motive etmesi gerekmiyor. İç seslerimiz yeter bize :)

Aslında bu benim iç sesim değildi. İsimsiz kahraman diyelim :) Seni hayal kırıklığına uğratmak istemem ama yardım aldım. Fakat sesin nereden geldiği değil ne kadar haklı olduğu önemli :)

Ben bu yardımları iç sesimden alıyorum :)
Ve bu sese katılıyorum.

You just planted 0.10 tree(s)!


Thanks to @doctorbishop

We have planted already 3293.79 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 19484.35
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Merhaba. Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile @trliste kirasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır. Sevgiler.

You have recieved a free upvote from minnowpond, Send 0.1 -> 10 SBD with your post url as the memo to recieve an upvote from up to 100 accounts!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64455.55
ETH 3147.84
USDT 1.00
SBD 3.94