Curation reward, Tr topluluğuna yeni katılanlarsteemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago (edited)

Merhaba steemci arkadaşlar,

uzun zamandır yazı paylaşmıyordum. Bu aralar okul, tonlarca okuma ve yazma işi arasında biraz pasif olarak takip edebiliyorum.

Bir taraftan verilen steempower desteğiyle tr topluluğunda ne kadar curation reward kazanabileceğimi test ediyorum 3 haftadır. İlk başta acaba aylık 15 steeme ulaşır mı diye başladım ama beklentimin çok üstünde şu an haftalık 10 steem power geri dönüşüm alıyorum. Bunun sadece bir kaç tanesi yabancı hesaplardan, ama çoğunluğu tamamen türkçe yazılardan gelen curation reward. Şu anda hala ufak oynamalarla daha da arttırmaya çalışıyorum. Bunu yapmamın sebebi, Tr taginde bakarsanız son zamanlarda yeni katılımcı sayısı hızlı artmaya başladı. Bir süre sonra yazı kalitesi de düşüyor, özellikle bazı hesaplar gazetelerden haberleri kopyala yapıştır yapıyor. Cheetah botu sağolsun. Bu şekilde hiç emek verilmemiş yazılara hiç upvote vermiyoruz zaten. Yani curation kalitemizi arttırmamız gerekiyor. Bunu yaparken hem curation rewarddan kazanıyoruz, hem de kaliteli yazılara daha fazla destek vermiş oluruz. Yani topluluğun kalitesi artması için şart. Diğer taraftan, bu destek bir süre sonra bizden çekilecek, o yüzden maksimum derecede faydalanmamız gerekiyor. Bizim için şu an, yazılarla ve curationlarla steem power arttırma zamanı.

Curation reward için en iyi zamanı, ve ayrılabilecek power vote derecesini bulmak gerekiyor. Bu konuda en çok tavsiye edileni 20 ile 30 dakika arası. Yani ortalama 25.ci dakikalara ayarlayabilirseniz daha fazla reward geliyor sanki. Yazının ilk dakikalarında rewardın çoğu yazara gider, 30.cı dakikalara doğru rewardın çoğu upvote veren hesaba. 30.cı dakikadan sonra tamamen curatore. Ama aynı zamanda sizden sonraki upvotelardan da değer kazanıyorsunuz. Bu yüzden 25.ci dakika en ideali diye düşünüyorum. Bu konudaki tecrübelerinizi yorum yazarak paylaşabilirsiniz.

Diğer bir konu, giderek yeni hesaplar arasından fake hesapları tespit etmek zorlaşıyor. Bazı yazılar direk satın alınmış gibi duruyor. Ama yazıya sonuçta emek veya ücret verilmişse (Marksçı bakarsak) upvote vermemiz mi gerekiyor. Yoksa da fake olanı olmayandan nasıl ayırt edeceğiz? Yeni gelenleri intro yazısı yazarsa takibe alıyorum, ve upvote veriyorum. Ama yine de eskiden yaşadığımız tecrübelerden sonra çok şüpheci, paranoyak olduk.

Teşekkürler

Resim kaynak: https://steemit.com/minnowsupportproject/@stephcurry/steem-curator-reward-system-2017625t214728825z

Sort:  

Curation ödüllerini açıklaman çok iyi olmuş dovlet. Şuan benim hesapladığım gelir aylık 30-40 steem arası sadece oylayarak.

aynen öyle, bu arada senin yazılar iyi ödül kazandırıyor :)

Çok seri bi oylayıcı olduğunun farkındayım dovlet başkan büyüksün

STEEM: On 1 November, it will begin to function ....(STEEM : 1 kasım tarihinde , gerçek işlevine başlayacak....Turkish//STEEM: Am 1. November wird es funktionieren ....German//STEEM: 1. marraskuuta se alkaa toimia ....Finish//STEEM : 11 월 1 일에 기능이 시작될 것입니다 ....//STEEM: Pada 1 November, ia akan mula berfungsi ....
sen bırak bu illistürasyon çalışmalarını millei uyar
ben paylaştım bütün dünya ile bizimkiler sikine pardon ipine takmıyor...ben uyarayımda

Güzel bir konuyu dile getirmişsin. Bu destekler bizden çekilmeden tr için ne kadar faydalı olursak o kadar kardır.
Birde yeni gelenlerle ilgili, tanıtım yazısı yazmış olsa bile içeriğine bakmadan oylamamak gerektiğini düşünüyorum.

Paylaşım için sağol! Yeni katılanlar için güzel bir açıklama olmuş!
Yeni gelenler son günlerde o kadar çok olmuş ki, kesinlikle yazıların %10unu bile okuyamıyorum. Okumadan da oylamam zaten. O yüzden güzel ve çekici bir başlık ve güzel bir resim şarttır.

Curation reward 25.dk bunu unutmamaliyim, bu değerli bilgiler için teşekkür ederim. Fake hesap konusu halen bende de bir paranoya var ama bu fake hesaplar olmadığı anlamına gelmiyor sanırım :-) ayrıca travmalar kolay atlatilmiyor ne yazık ki.

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @ezgibaki from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Merhaba,henüz yeniyim ve paylaşımlarınızla her an yeni bir şeyler öğreniyorum. "Curation reward 25.dk" bunu bilmiyordum mesela. Uygulayacağım,teşekkür ederim.

@dovlet Güzel bir yazı. Bizim gibi yeni gelenler için böyle bilgiler ulaştırmanız takdire şayan. 25. dk kuralını unutmayacağım. Bir de mesela Türklerin bir araya gelip birbirlerini desteklemeleri herkesin kazanç sağlaması için güzel olmaz mı? Son olarak DOVLET BİZE BAHMIYİİİİİİ deyip terkediyorum burayı. :D :D :D

:D :D her şeyü de dovletten beklemeyün

Congratulations @dovlet! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @dovlet! You have received a personal award!

1 Year on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do not miss the last post from @steemitboard!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 63096.57
ETH 2954.05
USDT 1.00
SBD 3.55