Steemit tr topluluğu ve yorumsteemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago (edited)

Steemit-te daha üçüncü ayı doldurmadım. İlk başlarda tamamen ingilizce yazılara bakıyordum. Sonra türk topluluğu keşfettim ve sevinmiştim. Şu anda diğer dillerle karşılaştırma yaparak bir kaç yorumumu belirtmek istiyorum. Kendimi Steemit uzmanı, veya blog yazarı konumunda görmüyorum, o yüzden gençlere tavsiyeler niteliğinde değil sadece otokritik yapıyorum.

'tr' taginde yazılan yazılara bir göz atıyorum, yeni yazılanlar, sonra 'hot' ve 'trending' sekmesindekilere. Yazıların çoğunda yorum sayıları 0 gözüküyor. Ara ara bir kaç tane yorum yazılmış yazılar var, açıp bakıyorum. Örneğin, @damla tarafından yazılmış 'Hardal: Saçları Güzelleştiren Baharat' başlıklı yazı dikkatimi çekiyor, çünkü 6 tane yorum var.

yorum.jpg

Ama bunların ikisi bot, iki tanesi türkçe anlamayan birileri tarafından yazılmış İngilizce yorum. (Ne hikmetse Türkçe yazıların altında çoğu zaman Türkçe bilmeyen anlamayan yabancı hesaplar yorum bırakıyor. )

Bu sadece bir örnek, diğerleri de farklı değil, zaten yazıların yüzde 80 civarı tamamen 0 yorumlu. Bunun anlamı şu, Türk topluluk arasında etkileşim 0. İletişim 0. Herkes zannedersem sadece upvote almak için yazıyor. Ama başkalarının yazılarını okumuyor, ilgilenmiyor. Veya sadece kendi tanıdığı arkadaş grubu, tavsiye ederek getirdiği insanlarla iletişim içerisinde.

Blog iki taraflı, interaktif iletişime dayanır diye düşünüyorum. Şimdi birileri, zaten Türk topluluk sayıca çok az diyebilir. Eğer burada 100 den fazla aktif üye varsa en azından bunların 10% yorum yazmaz mı? Zorunluluk yok tabii ki. Kimseyi yorum yazmaya zorlayamazsın. İsterse yazar, istemezse yazmaz. Ama konu şu, bu gidişte burada türkçe yazılarda bir gelişme de olmaz. Yeni gelenlere de cazibesi olmaz. Dışarıdakileri buraya çekecek olan bu topluluğun sinerjisi olabilir ancak. İlber Ortaylı falan olsak sadece yazı yazdığın için gelenler olabilir de, ama bizim durumumuzda sinerji ve etkileşim önemli diye düşünüyorum.

Bunlar sadece konuya dikkat çekmek için sitemvari bir kaç fikir. Zanlarımda yanılıyor da olabilirim. Belki sizin bildiğiniz başka da sebepleri vardır? Yorum yazılacağını sanmıyorum. Ama yorumlarınızı beklerim :)

Resim kaynak: @baharoba'nın yazısı

Sort:  

Meseleye birde yazıların içeriği dikkate alıp bakılırsa durumun vehameti daha açık ve net görülecektir. Örneğin "ayakkabının kansere olan dikey yürüyüşü", "bardağın böbrek ile teması esnasındaki ortaya çıkan ürin gazının ülsere faydaları" veya "hayatta kalmak için ekmek yapamıyorsan pasta tarifi ver" menşeili yazılara insan nasıl yorum yapabilir! Bir insan, hakkında sayfalar dolusu kitap okumadan bir konu hakkında nasıl yazılar yazabilir anlam veremiyorum! Ancak yorum elbette yazılmalı. Sadece 'para' bir insanı yazmak için teşvik etmemeli, elbette marifeti, iltifatla taçlandırmak gerekiyor diye düşünüyorum. Böyle üst perdeden sallıyor nazarıyla lütfen bakmayın. Bütün bu cümleleri ilk önce kendime söylüyorum.

Malesef haklisiniz, hatta şöyle bir durum da var; kullanılan oy sayısı okunma sayısından fazla 'bot' lari da hesaba katmadan. bunun birçok nedeni olabilir ama discord da bulunan uye sayisi iletisimin neden bu kadar az olduğunu anlatiyor bence.

Üyeler günlük 20 dolarını almak için burada. Tamam hepimizin amacı para kazanmak burada ama ortada çok büyük bir pasta varken biz günlük 10-20 dolara okey olursak, ne paylaşılan yazıları okumamıza ne de yorum yapmamıza gerek kalır. Girer 300-400 kelimi bir şeyler karalar alabildiğimiz parayı alır çıkarız. Nitekim öyle oluyor çoğu kullanıcı. Bu düşünce yapısı var olduğu sürece topluluk ileri gidemez tam tersine geriler. Şuan olduğu gibi...

Selam,ben de çok yeniyim.Henüz öğrenmeye çalışıyorum ama yazdıklarınızda kesinlikle haklısınız ne yazık ki... İnsanların amacı kolay para kazanmak olunca işin hep üç kağıdına kaçıyorlar. Ben inanıyorum ki fazla barınamayıp giderler çünkü gördüğüm kadarıyla sabır istiyor burası. Onlar da ise sabır yok .

in that case help us :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62441.36
ETH 2940.53
USDT 1.00
SBD 3.59