Gelir Eşitsizliği #1

in #tr6 years ago

in.jpg

Bugün yeni şeyler öğrendim Steemit ile alakalı. Mesela markdown denilen bir şey varmış. Yazıların daha güzel olmasını sağlıyormuş. Kalın yazmak ve bu gördüğünüz şekilde biraz daha silik yazmayı öğrendim. Kendimi daha da geliştireceğim. Aynı zamanda bana ait olmayan görsellere kaynak belirtmem gerekiyormuş. Bundan sonra dikkat edeceğim.

Dünyanın her yerinde gelir eşitsizliği önemli bir konudur. Hem ekonomik hem de sosyolojik olarak değer verilen bir konudur. Ekonomi bakış açısıyla gelir eşitsizliğinin genellikle küreselleşme, büyüme ile ilişkisi ele alınmaktadır. Sosyoloji biliminde gelirin dağılımı konusu sosyal tabakalaşma gibi toplumu ilgilendiren sorunları ile ilgilenmektedir.

screen-grab-300-vs-3-billion.jpg

Gelir dağılımının tanımını yapmak gerekirse daha az terimsel ve anlaşılabilir şekilde ortada bulunan paranın dağılımı diyebiliriz. Sosyal tabakalaşma ise bu dağılım sonucu oluşan toplumsal kutuplaşmasıdır. Bu tabakalaşma dönem dönem isimlendirilmiştir. Kimi zaman burjuva dediğimiz kişiler günümüzde ise yönetici kısmı, üst beyaz yaka diye nitelendirilebilmektedir. İşçi sınıfı bazı kesime göre mavi yaka ise zamanla içinde gruplara ayrılmıştır. Bu ayrımların keskinleşmesi ve geçişin zorlaşması büyük problemlere neden olmaktadır.

Yazılarımda bir ülkenin gelir eşitsizliğini ekonomik ve sosyolojik bakış açısıyla yazmayı planlıyorum. Gelir eşitsizliği üzerine bir yazı grubu oluşturup belli bir zaman düzeninde yazmak istiyorum. Resmi bir dille yazmak istemiyorum. Terim kullanmadan en anlaşılır ve açık seviyede yazmak istiyorum. Bazı önemli açıklamaları yukarıda ki paragraflarda belirttim. İlk hangi ülke ile başlasam diye düşünüyorum. Harita açıp parmağımı mı koysam? Ya da merak ettiğiniz ülkeyi yoruma yazın ona göre seçeyim.

1. Görsel kaynak

2. Görsel Kaynak

Sort:  

O zaman hoş geldin. Türkiye'de bir adaletsizlik ve eşitsizlik olduğunu düşünürsek ve bu beni rahatsız ediyorsa şuan ki psikolojimle başka ülkeleri merak etmiyorum :) ama siz genede yazın okuyalım.

Gini katsayısı ile ölçerek sayısal bir cevap verecek olursak Türkiye %39 bunun çok altında ve çok üstünde olan ülkeler var. Malesef dünyada tam eşitlik sağlayan hiç bir ülke yok. Yine de eşitliğe yakın ülkelere bakıp Tr oranını düşürülebilmesi herkesi mutlu eder diye düşünüyorum. Yorumun için teşekkür ederim

Türkiye'yi örneklerde kullanmak asıl konuyu biraz geri plana atabilir. Bir ülke seçip üzerinde örnekler vermek için seçtiğin ülkenin araştırmalarını yine bilimsel şekilde yspıp ismini vdrmeyebilirsin. İlla bi ülke seçilecekse Brezilya ve Japonya'yı merak ediyorum. Zorsa başka da seçebilirim.

Hayır zor değil. Japonya verilerini saklıyor olabilir sadece. Fikrin çok güzel değerlendireceğim.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60918.56
ETH 2919.11
USDT 1.00
SBD 3.56