Güçlü Kadınlar

in #tr6 years ago (edited)

photo-1510159806165-0c899599899d.jpg

Bugün Anneler günü. Her yıl Mayıs ayının ikinci pazarında kutlanan bu özel gün hep hoşuma gitmiştir. Yazımda bugüne özel olarak güçlü bir anne, güçlü bir kadın hakkında yazacağım. İnsanların hayat hikayelerini dinlemeyi çok severim. Yeni tanıştığım insanların hayat hikayelerini, yaşanmışlıklarını öğrenmek hem bana hayat tecrübesi katıyor hem de karşımda olan insanı daha iyi anlamamı sağlıyor. Her insanın olaylar karşısında ki tepkisi farklıdır. Yaşantılarına göre kişilerin tepkileri değişiyor. Aynı duruma bazıları daha duygusal karşılarken bazı kişiler ise daha sert tepkiler verebiliyor. Çalıştığım yerde yeni tanıştığım bir kadının yaşam hikayesini anlatacağım size. İsmi yerine ona Süper kadın diyeceğim.

Süper Kadın

photo-1508348936594-50a8664f59e3.jpg

Çalıştığım yerde sürekli iyilik yapan bir kadın var. Bir gün bana geldi ve dedi ki;

Ben iyilik yaptığım için insanlar yaptıklarımın altında bir şeyler arıyorlar.

Biraz ortamı incelediğimde gerçekten öyleydi. Birinin paket yapmasına yardım ettiğinde, satışında yardımcı olduğunda ya da güzel bir söz söylediğinde çoğu kişi neden böyle yaptığını soruyorlardı. Gerçekten kimsenin kimseye çıkarı olmadan yardım etmeyeceğini düşünen çok insan var. Bu süper kadınla muhabbetimiz arttıktan sonra hayatını sordum. Neler yaşadığını merak ettim. Duyduklarım karşısında çok şaşırdım. Çok erken yaşta evlendiğini (18) ve hemen çocuğunun olduğunu anlattı. Doğuda bir şehirde doğmuş, büyümüş ve evlenmiş. Çocuğu 6 yaşındayken kocası bir anda sorumluluk alamıyorum diyip yurtdışına gitmiş. Gerçekten çok güzel bir evliliğimiz olduğunu düşünüyordum ve çok mutlu olduğumuzu sanıyordum dedi. O kadar büyük bir şok geçirmiş ki ayrılma teklifini kabul etmiş ve hiç maddi bir şey istememiş. Ne kendi ne de kızı için! Bana şunları söyledi;

O kadar bir anda çekip gitti ki ona ait hiç bir şey istemedim hayatımda.

Çok sonra öğrenmiş yurtdışında başka bir kadınla görüştüğünü ve onun için gittiğini... Yıllar boyu ne süper kadını ne de kızını hiç sormamış bu adam. Kızı liseye başlarken geri dönmek istemiş bu sefer süper kadın kabul etmemiş. Kadın o kadar yıl boyunca kendi ayakları üzerinde durmaya çalışmış ve çok güzelde başarmış. İlk önce doğum günü organizasyonları ile başlamış. Çevresinde doğum günü olacak çocukların aileleri ile konuşup pasta, süsleme ve konsept yapmış. Diğer organizasyonlar ile ilerlemiş. Birikim yaptıktan sonra bir avmde küçük bir stand açmış ve işini büyütmüş. Kızı üniversiteyi İstanbul'u kazanınca onunla birlikte gelmiş. Bir çok işte çalışmış kendini sürekli geliştirmiş. Bir ürünü süslemeyi, bir ürüne değer katmayı gerçekten çok iyi biliyor. Hikayesini dinledikten sonra biraz düşündüm. Belki de yardım beklediğinde çevresinde kendinden başka kimseyi görmediği için herkese yardım etmeyi çok seviyordur. Ben de altında bir şeyler aramışım bu yardım severliğinin...


Görsel Kaynaklar Unsplash sitesinden alınmıştır.

Sort:  

Merhaba ben @osmania, @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market hesapları tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Çok güçlü kadın, süper kadın diye nitelediğimiz insanların neler yaşamış olduklarını bilmiyoruz. Ne hayat hikayeleri var...

Doğru söylüyorsun çok farklı çok zor hayatlar yaşayanlar var.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66384.36
ETH 3272.25
USDT 1.00
SBD 4.27