Para Yetmiyor Sorunsalı

in #tr6 years ago

Bugün işte çalışırken bir yazı yazayım dedim. Biraz düşündükten sonra herkesin yaşadığı bir problem hakkında yazmaya karar verdim. Para yetmiyor! Peki nasıl çözümler bulabiliriz?

photo-1520695287272-b7f8af46d367.jpg

Parayı yönetmek hangi yaşta olursan ol ne kadar kazanırsan kazan her zaman bir sorun olur. Ne kadar çok kazanırsan o kadar çok harcaman olur mantığı var aslında. Bir yandan bakarsan da daha zengin insanların tasarruf yapma oranları daha fazladır. Peki bu parayı nasıl yönetiriz? Biraz okulda öğrendiğim biraz da kendi araştırdığım bilgileri paylaşacağım.

  • Öncelikle bir ürünü alırken 15 saniye kuralını uygulayın. 15 saniye kuralı nedir?
    15 saniye kuralı bir ürünü almak için düşünülmesi gereken süredir. Bir mağazaya ya da markete gittiniz bir ürün almayı düşünüyorsunuz. İstediğiniz ürünü elinize alın ve 15 saniye düşünün. Ne daha fazla ne de daha az düşünmenize gerek yok. Bilimsel bir araştırma yapılmış tam 15 saniyenin gerçekten istediğiniz ürünü almanızı sağladığı belirlenmiş. Bu ürüne gerçekten ihtiyacım var mı? Bu ürünü hayatımda ne kadar süre kullanacağım ve beni mutlu edecek mi? Bu gibi sorular sorun kendinize 15 saniye boyunca.

  • Giderlerinizi azaltacak tasarruflar yapın. Örnek verecek olursak telefon paketinizi değiştirebilirsiniz. Çamaşır makinelerini gibi elektrikli ürünlerinizi gece 3ten sonra yıkamaya ayarlayın. ( elektrikte gece tarifesi daha düşük)
    Meyve, sebze alışverişlerinize tok çıkın. Yine yapılan bir araştırmaya göre aç çıktığınızda ihtiyacınızdan daha fazla yiyecek ürünü alıyormuşsunuz. Bunu test ettim kesinlikle işe yarıyor.

  • Gelir giderlerinizi takip edin. İster deftere yazın ister fişleri toplayın isterseniz de mobil uygulama üzerinden bakın. Ama gelirinizin ve giderinizin haftalık, aylık, yıllık ne kadar olduğunuzu bilin. Ona göre harcamalarınızı yaparsınız.
    Giderlerinizi indirebilecek seviyeye getirdiniz ama hala yetmiyorsa ek gelire yönelin. Bir çok ek gelir sağlama platformu bulunmaktadır. Yeteğinize göre ek gelir sağlayabilirsiniz. İngilizce biliyorsanız makale çevirisi yapabilirsiniz, el işi ürünlerinizi internet üzerinden satabilirsiniz.

photo-1514108225820-2b602873ac36.jpg

Paramızı yönetebilmek için bir kaç öneri verdim.Umarım işinize yarar. Yine bir çok farklı yöntem ile paranızı kendinize yeter hale getirebilirsiniz. Kendi yöntemlerinizi bulabilirsiniz. Mesela ben bir miktar paramı evde bir yere koyup yokmuş gibi davranıyorum. Eve koyduğum parayı unutuyorum. Çok ihtiyacım olduğunda kullanıyorum. Bir de bozuk para biriktirmek çok faydalı oluyor. Eve gelince bütün bozukluklarımı oraya koyuyorum ve hemen birikiyor.

1. Görsel
2. Görsel

Sort:  

15 saniye kuralı bir ürünü almak için düşünülmesi gereken süredir.

15 saniye ne ki?! Kitapçıya gidiyorum, kitaplarla 1 saat bakışıyoruz. Onlar diyor "bizi al!", ben diyorum "olmaz, okumam gereken daha çok kitap var..." Böyle geçiyor vakit, sonrasında 1 tanecik kitap alıp çıkıyorum. Küsmesinler diye...

Kitap dışında da pek harcadığım bir şey yok. Hatta hiç yok. Gezmeyi sevmem, ayda 1 sinemaya giderim, belki arada tiyatroya, onlar da masraflı olmuyor. Baya tutumluyumdur aslında.

Verdiğiniz tavsiyeler çok yerinde. Yazının tasarımsal düzeni konusunda birkaç sıkıntınız var gibi, ilerleyen süreçte düzelteceğinizi umuyorum. Elinize sağlık.

15 saniye kuralı tabi ki kitapları kapsamamalı. Kendi harcama düzenini sağladıysanız ne kadar güzel.
Yazının tasarımı nasıl olması gerektiği hakkında yardımlar alıyorum ve yazılar okuyorum. Umarım en kısa zamanda daha iyi bir tasarımla yazılarımı yazacağım. Yorumunuz için teşekkür ederim. Eksiklerimin söylenmesi ile daha iyi yazılar yazacağıma inanıyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60947.53
ETH 2913.40
USDT 1.00
SBD 3.56