Küçük Kadınlar ile Evlilik Hikâyesi…

in #tr4 years ago


Önce biraz magazin. "Marriage Story"nin yönetmeni/senaristi Noah Baumbach ile "Little Women"ın yönetmeni/senaristi Greta Gerwick yıllardır beraberler ve bu yıl bir de bebekleri oldu. 2010’da “Greenberg”in setinde bir araya geliyorlar. Noah o sıralar Jennifer Jason Leigh ile evli, hatta yeni çocukları olmuş galiba. Sonra işte boşanıyorlar ve Noah ile Greta o zamandan beri birlikte ama ilk kez geçen yıl Golden Globes’ta el ele ortaya çıktılar.

Magazinle başlamamın bir sebebi, birlikte yaptıkları “Frances Ha”ya resmen bayılmış olmam. Ben isimlerini ilk kez bu filmde, 2013’te duydum. “Greenberg”i sonra izledim. Ve kendilerini takibe aldım. “Mistress America”ya o kadar bayılmadım -muhtemelen bana bir tık fazla Amerikalı geldi. “When We’re Young”a bayıldım. Şimdi birlikte “Barbie” diye bir film çekiyorlar – merakla bekliyoruz.

En güzeli de birbirlerine çok iyi gelen bir çift olmaları. Zira bu esnada Greta oyunculuktan senaristliğe ve derken “Lady Bird”le yönetmenliğe geçti.

Ve işte bu yıl ayrı ayrı yaptıkları filmlerle Oscar’da En İyi Film’de birbirlerine rakipler. Ayrıca Greta, En İyi Uyarlama Senaryo’ya, Noah ise En İyi Senaryo’ya aday.

“Evlilik Hikâyesi”

Magazinle başlamamın ikinci nedeni, Noah Baumbach’ın evlilikten ziyade boşanmayı anlatan bu filmini, Jennifer Jason Leigh ile boşanmalarının hikâyesi olarak izlemekten kendimi alamamam. Belki öyledir, belki değildir. Ama ben o gözle izledim. Ve her saniyesinde Noah Baumbach’a ve onu canlandırdığı hissinden bir türlü kurtulamadığım Adam Driver’a gıcık oldum.
Yani ben bu filmle ilgili ne desem olmayacak. Film beni tutamadı. Fakat birilerini yakaladı sanırım ki olumlu eleştiriler görüyorum. Özellikle kavga sahnesinin gerçekçiliği övülüyor – ben şahsen avukatın babalarla ilgili tiradına bayılanlardanım. Şöyle diyelim: Tabii ki ortalama üstü bir film ama bu kentli dertleri her zaman herkeste çalışmıyor.
Orijinal Senaryo Oscar’ı zor.
TRT 2 boşuna “Kramer, Kramer’e Karşı”yı yayın programına almadı. Haha, bu senaryo 40 yıl önce yazıldı.
Yok, yok, Noah Baumbach’ı seviyorum – yetenekli bir kimse. Velayet savaşının yaşandığı bir boşanma filmi yaptığınızda, "Kramer"lere benzemekten kaçamazsınız.
Neyse işte, belki bir gün "Evlilik Hikâyesi"ni tekrar izlerim.
En İyi Film adaylığı bana gerçekten sürpriz oldu.
Alması çok çok büyük sürpriz olur.

“Küçük Kadınlar”

Geçen yıl “Lady Bird”le büyük çıkışının ardından Greta Gerwig’in bin yüz seksen yedinci “Little Women” uyarlamasını çektiğini duyduğumda acayip şaşırdım. Gerwig yetenekli, eyvallah, ama hepimizin ezbere bildiği bir hikâyeye takla attıracak kadar yetenekli mi? Ben şahsen dünya üzerinde bunu yapabilecek yetenekte biri olduğundan bile şüpheliyim.
Yok, öyle akıl uçuran bir takla falan attırmış değil. Ama çok başarılı minik dokunuşları olmuş. Joe March karakteri üzerinden Louisa May Alcott’un romanı yazma sürecini filmin eksenine oturtmuş ve kurguyu ona göre yapmış. Benim bildiğim tüm “Küçük Kadınlar” uyarlamalarında görmezden gelinen aynı yazarın devam romanı “Küçük Erkekler”i de aralara serpiştirmiş. Çok güzel hareketler olmuş bunlar.
Peki En İyi Film olacak kadar güzel mi?
Değil.
Akademi sanırım bu yetenekli gençlere desteğini göstermek için aday gösteriyor.
En İyi Uyarlama Senaryo’ya gelince, bence adaylığı hak ediyor ama şansı düşük çünkü rakipleri bayağı güçlü.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61185.89
ETH 2933.50
USDT 1.00
SBD 3.68