365 Günde Bize Yolculuk

in #tr5 years ago (edited)

edebiyatson.jpg

Merhaba.

Ben @edebiyat. Bu yazıyı yazmamın özel bir amacı var. Bu özel amacım, hem Steemit'te birinci yılımı kutlamak hem de bir yıl içinde bana destek olan, gelişmemi sağlayan tüm gönül dostlarıma teşekkür etmek. Çünkü ilk günümden bu güne kadar hiçbir şekilde maddi ve manevi desteklerini esirgemediler. Sayelerinde piyasanın kötü durumda olmasına rağmen bir yıl içinde güzel bir gelişme gösterdim ve platformda tutunmayı başarabildim.

Henüz bir hikaye idim bir Watsapp grubunda. Şiir ve edebiyat üzerine @avina ve @sahinadm konuşuyorlardı. O sıralarda ufak tefek edebî sohbetlerin, şiirlerin, öykülerin yazıldığı bir #edebiyat etiketi vardı ve iyi durumda değildi açıkçası. Bu etiketi göğüsleyecek, belki de kucaklayacak bir hesabın olması gerektiği fikri ile Steemit'e katıldım. İlk postum ise @hede-io aracılığı ile Steemit'e gönderdiğim şu tanım yazısı oldu: edebiyat

Birkaç post yayınladıktan sonra ilk güzel tepkileri aldım ve EDEBİYAT'I SEVDİNİZ Mİ? diye sordum insanlara ve bu postta @edebiyat hesabının daha geniş tanımına, yapmak istediklerine yer vermeye çalıştım. Posta yorum olarak gelen tebrik, teşekkür ve destekleyici her bir mesaj beni defalarca mutlu etti. Zamanla cesaret aldım ve artık kendimi hazır hissediyordum. Çıktığım yolda hızlanmaya karar verdim. Bu karar beni arayışlara yöneltti. Arayışlarım, tabii ki yeni kurulmuş bir hesap olarak yapacağım yarışmalara sponsor bulmak üzerine idi. Çaldığım her kapı sevgiyle açıldı. Herhangi bir teklifte bulunmadığım halde beni görüp gönül penceresinden çağırarak içeri davet eden güzel insanlar da oldu. Böyle başladım, evet. Bu yolda ilk ve kesin olarak karşılıksız yardım etmek için adımlar attım. İnsanların samimiyetle karşılaması ve hoş görmeleri beni çok mutlu etti. Bu mutluluk tabi ki kalbimden fikir ve fiillerimle gelişerek daha büyük işler yapabileceğime inandırdı.


@steemege

Bu inanç ve dayanışma ile tuttum ilk yarışma duyurumu hazırladım. Sevgili @avina ile fikir alışverişinde bulunarak hazırladığım ilk yarışma duyuru ve sonuçlarını aşağıdan görebilirsiniz.

YarışmaSonuç
İlk YarışmaÖDÜL TÖRENİ -EDEBİYAT YARIŞMASI

Türk edebiyatının Dönemlerini istediğimiz bu yarışma ilk olması açısından heyecan doluydu. Kendi adıma birilerini sevindirebilmiş olmanın mutluluğunu doruklarda yaşıyordum. Çok mutluydum. Tabi ki ilk yarışma olduğu için acemilikler olmuştur. Sonraki yarışmalarda tecrübeli arkadaşların tavsiye ve yönlendirmeleri ile daha güzel yarışma postları çıktı ortaya. Yarışma konuları, duyuruların altına yapılan yorum etkinlikleri de öyle.

YarışmaSonuç
Kısa Öykü Yarışması- Edebiyat Yarışmaları 2Kısa Öykü Yarışması - Ödül Töreni Ve Ödüllü Yorum Etkinliği

Bu yarışma, yarışmaya katılan yazarların her biri için ayrı ayrı hazırlanan değerlendirme raporları ve duyurularda gerçekleştiriğimiz yorum etkinlikleri ile bambaşka bir yarışma oldu. Ödül töreninde yaptığımız yorum etkinliğinde Steemit'te hiç olmadığı kadar şiir okuduk, dinledik. Böylece benim en çok istediğim şiir dinletisi etkinliğine bir adım daha yaklaşmış oldum.

Bir süre sonra arkadaşlardan gelen fikirlerle Steemit'te kitap okumayı seven yazarlar arasında kitap alışverişi sağlayabileceğimiz Kitaplarım Senindir projesi başlattık; fakat sanırım çoğu kişinin anonim takılması sebebiyle başarılı olamadık. Bu projeyi unuttum sanmayın. İleride tekrar gündeme getirmeyi planlıyorum.

Steemit'te birleştirici, tamamlayıcı tavırlar sergileyerek tüm #tr yazarları ve projeleri ile ilgilenip teker teker hepsiyle etkileşim içinde olmayı amaçlamıştım ve buna bağlı olarak DNGO-İO ile de bir Kitap Seslendirme Yarışması düzenledik ve bu yarışmaya ne yazık ki kimse katılmadı. Neden kimsenin katılmadığını halen net olarak anlamış değilim; fakat bu durum beni çok üzmüş ve kızdırmıştı!

Hiç ara vermeden bu kez HEDE-İO ile Deyim Yarışması düzenledik. Bu yarışma gayet güzel geçti ve yeni yeni şeyler öğrenmekle beraber tabii ki insanları mutlu etmenin mutluluğunu yaşadım.

Kısa bir süre sonra Azeri dostlarımızın gurplarına sızdım. :) #tr ve #az etiketlerini birleştirerek AZERBAYCAN İLE BİRLEŞİYORUZ dedik ve bu gün halen o birlikteliği yaşıyoruz.

Sonrasında art arda yarışmalar düzenledik. Öykü yarışmaları, şairlerin incelendiği yarışmalar; neler neler. Derken bir anda bir sofra kurduk ve herkesi bu sofraya davet ettik. SAMİMİYET SOFRASI TÜM STEEMİT TR ÜYELERİ DAVETLİDİR başlığının altına toplandık. Kekler, börekler, pastalar; çay, sigara ve bir de balkon. :))

Bu postu hazırlarken yorum etkinliklerinde yazdığımız yorumlara kahkahalar atıyorum. :) Evet, samimiyetimizi defalarca vurguladık ve güçlendirdik. Bu arada bu birlikteliğin büyük bir dostluk ağının oluşmasına zemin hazırladığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Durmak yok, felsefesi ile tuttuk bir de bilimkurguya yöneldik ve bu kez #turkcebilim ile #edebiyat birlikteliği oluştu. Çok güzel yarışmalar düzenledik ve muhteşem öyküler okuduk.

Sıra geldi benim en başından hayalim olan şiir dinletisi yapmaya. Discord kanalında herkesin toplanıp sırayla şiir okuduğu, okumak istemeyenin sadece dinlediği, samimiyetin, arkadaşlığın doyumuna vardığımız şiir dinletileri hazırladık ve katılımcıların uygunluğuna bağlı olarak zaman belirleyip dinletileri hazırlamaya devam ediyoruz. Şiir dinletisi için hazırladığım ilk Davetiye postunu buradan okuyabilirsiniz.

Steemit'te başlardan itibaren yanımda olan, isim babası olarak @avina'nın birleştirici fikirlerinden doğan Zümrüt Kızlar grubu da #edebiyat yarışmalarına dahil oldular. En başından destek oluyorlardı tabi ki; ama Zümrüt Kızlar tamlaması ile ilk defa bu yarışmada boy gösterdiler. Bu noktadan sonra @damla öncülüğünde Zümrüt kızlar @edebiyat hesabını anaç tavırlarla kucakladılar ve halen desteklerini sürdürüyorlar.

Durmak bilmeden devam ediyoruz. Bu kez insanlara daha büyük oy gücü ile destek olmak istedik ve duyuruya çıktık. İnsanları ellerinden geldiği kadarıyla @edebiyat'a destek olmaya çağırdık. Steemit #tr etiketinde destek çağrısını gören hemen herkes coşkun ve cömert davranışlarla döndü bize. Çok kısa bir süre sonra desteklerine teşekkürlerimizi de işte böyle ifade ettik.

Fark ettiyseniz tekil konuşmuyorum, çoğul ifadelere geçtim. Çünkü artık tek başıma değildim. İsim olarak belki bir ekip değildik; ama fiili olarak bir ekibin gerektirdiği gibi davranıyorduk. Zümrüt Kızlar'la beraber hazırladığımız yarışma ve etkinlikler ile Konuk Yazar uygulamasını gerçek bir kurumsal ekip gibi hareket ederek gerçekleştirdik. En başından beri yanımda olan sayıca çok fazla arkadaşım da bu işlerin içindeydi tabi.

Tam da bu noktadan sonra yavaş yavaş değil, hızlıca @trproje için adımlar atmaya başladık ve @gezi hesabının duyurusunu @damla kendi hesabından ben ise @edebiyat olarak yayınladık. Elimizde @trliste, @gezi ve @edebiyat olarak muhteşem üç hesap vardı. Hemen bir Discord kanalı oluşturduk ve kendi kalemizi içeriden örmeye başladık. Aşırı bir emek harcanarak gerçekleştirilen @trproje, şimdilerde aktif olarak @hosgeldin ekibi küratörlerinin seçimleri ile karşılıksız destek veriyor.

Son olarak @edebiyat hesabının gerçekleştirdiği ve sürdürdüğü #edebiyat etiketi yazılarının incelemelerinden bahsedebilirim. Bu incelemeleri haftalık olarak yapıyorum ve etikette dikkatimi çeken kaliteli ve özgün yazıların tanıtımını yapıyorum. Eğlenerek yapıyorum.

Bu günlere gelmemde bana yardımcı olan, maddi ve manevi olarak hiçbir şekilde tereddüt etmeden yanımda duran tüm arkadaşlarımın emeklerinin karşılığını hiçbir teşekkür veremez . Sizler olmasaydınız bu günlere gelemeyecektim, belki de bir yılımı tamamlamadan eriyip gidecektim. Emekleriniz, sevginiz, samimiyetiniz için çok çok teşekkür ederim.


Bu kadar mı? Tabi ki bu kadar değil. Uzunca bir post oldu; lakin @edebiyat hakkında fikir beyan eden yazarların birer paragraflık iyi dilek ve tebriklerini de paylaşmadan edemem.

@etasarim:
Öncesinde nasıldı bilmiyorum ama şu an @edebiyat #tr etiketinde cok büyük bir boşluğu dolduruyor. Böyle bir projeyi başlattığı için @sahinadm hocama teşekkür ediyorum. Birçok kişiye karşılıksız destek vermek takdire şayan. İyi ki varsın @edebiyat. Sayende insanların duyguları Steemit'e ulaştı. Sen olmasaydın bu kadar dolu insanı bir çatı altında toplayamazdık. İyi ki varsın yeni yılın kutlu olsun.


@tahirozgen:
Üç yüz altmış beş gün mü desem, bir yıl mı desem bilemiyorum. Belki de tam on iki ay olmuştur ya da elli iki küsurlu hafta sayısı kadar önceydi. Bize bazı dokunuşlar oldu steemit tr de. Öyle dokunuşlar ki; Çiçeklerimiz tomurcuklandı, kedilerimiz mırıldadı ve saçlarımız parıldayıp, dişlerimiz beyazladı. Sanki annelerimizin okuyup üflediği bir pirinç tanesini yutmayı reddetmişiz de, o pirinç tanesi ansızın kolumuzdan enjekte edilmiş gibi oldu. Resmi olmayan yollardan zihin açıklığına maruz bırakıldık. Sonra sonra anladık ki çok sevmişiz bu dokunuşları. Bu dokunuşlar ki sebebi @edebiyat.


@sudefteri: "Yazmak, kalbimizin bir köşesinde saklı kalan veya unuttuğumuzu sandığımız birçok şeyi; hüzünleri, yenilgileri, hayal kırıklıkları ve pişmanlıkların yanında huzuru, mutluluğu, dostluğu kağıda dökmek ve başkalarıyla paylaşmaktır.

Edebiyat ise insan olmanın gerektirdiği tüm duyguları en güzel şekliyle anlatabilmektir.
Eskiden kitap kulüpleri vardı. Okumayı ve yazmayı seven insanların buluşmasını sağlayan, aynı duyguyu paylaşanların da kendinden bir parça bulduğu ortamlardı. Şimdiyse Steemit'te 1. senesini dolduran kıymetli @edebiyat'ımız burada bu bayrak yarışını devam ettiriyor. Daha nice nice yıllarda, okumanın ve yazmanın keyfine varanlarla olman dileğiyle... "


@baycan: Günlerin ışık hızı gibi hızlı akıp gittiği STEEMİT platformunda 1. yılın kutlu olsun @edebiyat nice steemitli yıllara:) Burada bizlerle olman mutluluk veriyor. Steemite katkın çok fazla. Çok emek veriyorsun. Steemite kattıkların ve emeklerin için teşekkürlerimi sunuyorum. Her ne kadar arada @Sahinadm hocamızı kıskansan da onsuz da yapamıyorsun :)) İkiniz bir bütünsünüz ve steemit bu bütünlüğü seviyor. Happy birtday @edebiyat :)

@avina:
CANIM EDEBİYAT...
Edebiyat için ne anlatılabilir ki, içinde her şeyi sığdırabilen engin bir yürek gibi. Edebiyat tarihsiz olmaz, coğrafyasız olmaz, siyasetsiz olmaz, dinsiz olmaz en önemlisi dönemsiz olmaz. Edebiyatın steemit platformunda birinci yılını kutlarken, öncelikle nice yıllar birlikte olmanın umudunu ve mutluluğunu yaşamayı istiyorum. Edebiyat için kitaplar dolusu söz söylenebilir fakat benim söylemek istediğim bir nokta var, dönem demişken her dönemin öncesinde, bu büyük bir dönüşüm olur ya da bir devrim her ne olursa olsun ilk başlangıç hep edebiyat ile olmuştur, bu bir bilgi olarak değil sadece gözlemdir ve bu bile beni her türlü içine çekmeye yetiyor, iyi varsın edebiyat...


@damla: Yanımızda olan herkese çok teşekkür ediyoruz. Nice yıllara, hep birlikte.


@sahinadm: Evet, yanımızda olan herkese ayrı ayrı teşekkür ederiz. İyi ki varsınız. Mutlu yıllar @edebiyat.

Hoşça kalın sevgili Steemit #tr sakinleri. Hayırlı iftarlar.



Kaynakça:
1 2 3 4 5

Sort:  

Vaaay, @edebiyat'a yakışır bir post olmuş. Normal şartlarda 3 günde okuyabileceğim bir posttu :) Ama yaşanmışlıklar su gibi geçiyor gerçekten. Ne çok şey yapmışsınız valla helal olsun. Tebrik ediyorum tekrardan, ben bunların yarısını bilmiyordum. @sahinadm

You got a 31.06% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

Sevgili @edebiyat,
Steemitte geride bıraktığın yılda olduğu gibi sevgi ve başarı dolu nice nice yıllar geçirmen dileğiyle, Mutlu yıllar :)

Mutlu yıllar @edebiyat. Sen baştan yorumları alınca şimdi insanlar buraya ne yazacaklar :)

Benim için @edebiyat gözümün önünde büyüyen çocuk gibi. Önemli olan samimiyet değil mi. Güzel amaçlara hizmet eden projelerimiz yavaş ama emin adımlarla büyüyorlar. Huzur ve güzelliklerle dolu nice yıllara. 🎂

En başından beri elimden tutup her zaman bana destek olduğun için çok teşekkür ederim @damla. Şefkatli ellerinde büyümek mutluluk veriyor. Tüm projelerimizle el ele büyüyeceğiz ve evet sağlam duracağız.

By arada bu insanlar, #edebiyat müdavimleridir. Yazarlar. :))

Steemit' e kaydolup bilgi toplamaya başladığımda #tr topluluklarıyla iletişim halinde olmam gerektiği, insanlarla diyalog kurma konusunda da discord uygulamasının önemli bir ietişim aracı olduğu bilgilerine ulaşınca Discord'u kullanmaya başladım ve ilk o zaman tanıştım @edebiyat'la.

@edebiyat yarışmalar düzenliyordu o zamanlar. Aslında çok ta uzak zamanlar değildi. Çok keyifliydi.:)
Kim bilir belki ilerki zamanlarda yine düzenlenir o keyifli yarışmalar..

Steemit yıldönümün kutlu olsun @edebiyat. Birlikte nice yıllara inşallah. Ve bu hesabın kurucusu, bu hesapla steemit kullanıcılarına desteğini hiç bir zaman esirgemeyen güzel insan @sahinadm hocam, size de sonsuz teşekkürler @edebiyat'a can verdiğiniz için...

Seni yarışmalarda ağırlamak büyük keyifti @maonx hocam. O zamanlardan beri gözümde iyi bir yazar profili çizdin kendin için. İleride yarışmalara devam edeceğiz tabi ki. Seninle çalışmak çok güzel. İyi ki varsın. :)

okurken oradan oraya sürüklendim sanki:) kendimi aylar öncesindeki yazıların içinde buldum çok keyifliydi gülümseten yorumları okumak:)
nereden nereye dedirtiyor, bazen de zamanın ne kadar çabuk geçtiğini sorgulatıyor burası..

1.yılını tekrar kutlarım @edebiyat 🎂🎈
nice yıllara hep birlikte.. 💐

Ya o yorumlara ben kahkahalar atıyorum sürekli. Bilmiyor kimse; ama ben arada açar okurum :D

Teşekkür ederim kutlamaların için @sudefteri. Sen de çok büyük destek oldun bana. İyi ki varsın. :)

Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor. Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

Teşekkür ederim @trproje. Canımsın. :)

Sevgili @edebiyat @tahirozgen'in söylemediği gibi dört mevsim olmuş birlikteyiz 😃
Nice dört mevsimlerde gönüllere bahar getirmeye...

Daha çok dört mevsim yaşayacağız hep beraber. Tahir sıkıntılı biri oldu bu aralar. Çok takılmamak lazım sanki. :D

doğum günün kutlu olsun @edebiyat umarım uzunca seneler kutlarız bu günü :)

Herkes ne güzel yorumlar bırakmış değil mi ? sevgili @edebiyat 😃 Bu sevgiyi sonuna kadar hakediyorsun👏

  1. Yılın yeniden kutlu olsun. Neşen ve enerjin daim olsun.

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70753.86
ETH 3589.34
USDT 1.00
SBD 4.75