Öne Çıkan Edebiyat Etiketi Yazıları #4

in #tr5 years ago (edited)

Steemit'te #tr başta olmak şartı ile #edebiyat etiketinin kullanıldığı Türkçe yazıları karşılıksız desteklemeye devam ediyoruz. @trproje çatısı altında @hosgeldin Ekibi küratörleri tarafından manuel olarak incelenen yazılar @trproje, @edebiyat, @gezi, @trliste kürasyon kuyruğu ile @c-squared ve kürasyon kuyruğu tarafından oylanır.


Öne Çıkan Edebiyat Etiketi Yazıları

Bilimkurgu Öyküsü - Gönülsüz Zaman Gezgini


Resim kaynağı

Bilimkurgu hikayeleri ve romanları yakın veya uzak geleceğin hayal edilerek günümüzde mümkün olamayacak teknoloji ve o teknoloji bağlamında oluşan olay örgüsünün aktarıldığı anlatılardır. Genel olarak bu şekilde tanımlanan Dünya edebiyatında Jules Verne'nin temsilcisi sayıldığı bilimkurgu türü, sadece geleceği değil geçmişi de anlatabilir. Steemit'te hemen herkesin tanıdığı ve severek okuduğuna inandığım @bilimkurgu yazarımız @muratkbesiroglu da Gönülsüz Zaman Gezgini adlı bilimkurgu öyküsünü geçmişe yönelik yazıyor. Bu öyküde iki arkadaşın 1299 yılındaki Sinop kırsalına yaptıkları zaman yolculuğunu eğlenceli bir üslup ve doğal bir anlatımla okuyoruz.

Adamın yanına oturup bağdaş kurarak “Zevcem ve ben gezginiz, Costantinopolis’den geliyoruz, kalabileceğimiz bir han arıyoruz” dedim. Ayşe de gelip yanıma ilişti, led ışıklı bluzu ortalığa rengarenk ışıltılar saçıyordu.

“Kılıcımın üzerindeki yazıları okudunuz mu?” diye sordu adam.
“Bana Ali Merdan Bey derler. 40 canın katiliyim.”
@bilimkurgu

Hikaye ve romanlarında yalın bir dil kullanmayı tercih eden @muratkbesiroglu'nun özellikle Aşk Algoritması adlı kitabı okumanızı tavsiye etmeden geçemiyorum. Yazarımıza destek olmak için, İngilizce ve Türkçe yazılarını okumak için profilini ziyaret edebilirsiniz. Daha önce Steemit'te paylaştığı ve edebiyata ilgisinin nasıl başladığını, bilimkurgu türü ile ilgili düşüncelerini anlattığı şu röportajı izlemek isteyeceksiniz.




🎼 Bir Albümü Baştan Sona Dinlemek 🎼



Resim kaynağı

Duygularımızı ifade etmek için birbirinden farklı onlarca yöntem deneriz. Sanatta üreten olmayan okur, konuşur, dinler, takip eder; sanatçı iseduygularını yazıya döker, şiir yazar, resim çizer, dans eder, film yapar ve tabi ki müzik yapar. Bunların temelinde ise aşk vardır. Müzik aşkla yapılıyorsa güzeldir.

Müziğin ruhunu aşktan başka bir şeyle anlatamam.
Wagner

Sanatsal yönü ağır basan yazarımız @netknight ise adeta müziğin felsefesini yapıyor. Sevdiği, takip ettiği şarkıcıların, gurupların albümlerini başından sonuna dinlemekten hoşlandığını söyleyen @neknight bunu neden yaptığını ve neden yapılması gerektiğini samimi bir dille maddeler halinde sıralıyor.

İşte böyle. Yukarıda saydığım tüm bu maddeler, müziği bir eğlence ve tüketim kavramı olmaktan çıkarıp onu bir kültür haline getirecektir. Emek ve zaman ayrılarak dinlenmiş bir albüm, dinleyicide bir aidiyet hissi yaratıp sanatçının ortaya çıkardığı yaratıma daha büyük bir saygı duymasını sağlayacaktır.
@neknight

Uzunca bir süredir arşivlediği albümleri Steemit'te yayınlayacağı haberini okuyunca çok sevindim. :) Bir rock-metal dinleyicisi olarak sabırsızlıkla bekliyorum. Ayrıca sevgili @neknight, okurlarından gelen albüm tavsiyeleriyle de ilgileneceğini söylüyor. Sevdiğiniz albümleri @neknight bakış açısıyla okumak isteyebilirsiniz. Yazarımıza destek olmak için profilini ziyaret edebilirsiniz.



Anne ve Çocuk Arasındaki Muhteşem Bağ/7-9



Resim kaynağı

Çocuklarımızı, öğrencilerimizi iyiye yönelik eğitmek hepimizin gayesidir. Bunun için farklı yöntem ve teknikler vardır. Eğitimde renklerden ve seslerden faydalanmanın büyük önemi vardır. Renkler ve sesler, çocukların ilgisini çeker her zaman. Oğlu için müdahil oldukları bir eğitim programı doğrultusunda her hafta bir hayvan resmi çizen @carpgoth, bizi de ihmal etmeyerek çizimlerini paylaştığı yazılarına bizi misafir ediyor. Bu hafta Anne ve Çocuk Arasındaki Muhteşem Bağ adını verdiği yazısında bir anne kanguru ve yavrusunu çizmiş. Anne-çocuk arasındaki bağ temalı bu çizimi ile bize renklerin ve sevginin ışıltılı sıcaklığını hissettiren @carpgoth çizimlerini nasıl yaptığını şöyle anlatıyor:

Çizim yöntemim önce kara kalem taslak oluşturma, sonra artist pen ile taslak üzerinden geçip renkli kuru boya ile resmi tamamlama üzerine kurulu. Bu yöntem hem basit geliyor hem de pratik olarak temiz bir çalışma ortamı sağlıyor bana.
@carpgoth

Bu yazıyı okurken aklıma Manet'in şu sözleri geliverdi:

İnsanın söyleyecek bir şeyi olmalı. Yoksa olmaz. Her şeyden çok resmi sevmeyince insan ressam olamaz. Hem sonra mesleğin inceliklerini bilmek de yeterli değildir. Duygu ve coşku da gerek. Bilim çok iyi ama bizim için imgelem daha da gereklidir.
Edouard Manet

Söyleyecek çok şeyi var sevgili @carpgoth'un. Anne ve baba sevgisinin çocuk için farkına değinen @carpgoth, yazısının devamında sıcak ve samimi anlatımıyla çocuk sahibi olmanın zorlukları ve güzellikleri hakkında da fikirlerini belirtiyor. Eğitime ve çocukların mutluluğuna önem verdiğini anladığımız @carpgoth'a destek olmak için profilini gezebilirsiniz.



KARADENİZ :)



Resim kaynağı

Steemit, çok farklı bir merkez. Hemen hemen istediğiniz her tarzda, her türden yazı ve insan bulabiliyorsunuz. KARADENİZ adını verdiği postunda bize Karadeniz turunu bize adeta yaşatan @gamzekablan23, işte o insanlar içinde yer alan renkli ve sevecen bir kişilik. İnsanların büyük oranda doğa ile iç içe bir hayat sürdüğü Karadeniz'i gezip hem doğanın tadına varmış hem de bizimle paylaşmak için fotoğraflar çekmiş.

Karadeniz' de insan doğayı değil, doğa insanı yenmiş... Keşke her yer de doğa alsa ipleri. Bu gördüğünüz renk dünyanın en muhteşem rengi. Huzurun mutluluğun dışında geriye kalan hiç bir şeyin öneminin olmadığı bir renk. Koskoca dağlar,aralarından akan dereler ırmaklar, dibinde otlanan inekler...
@gamzekablan23

Samimi ve neşeli tavırlarıyla yazısına renk katan @gamzekablan23, yazıları ve fotoğrafları ile betonlaşan hayatlardan okurunu uzaklaştırıyor. Karadeniz'i çok sevdiğini ve defalarca gidip gezmekten bıkmayacağını, sıkılmayacağını dile getirmeden edemiyor. Okurken yazının başından sonuna gülümseyerek okuduğum bu yazıyı okumanız gerektiğini düşünüyorum. Kısa süre önce aramıza katılan @gamzekablan23'ün #edebiyat ve #gezi yazılarını paylaşmaya devam edecek diye umarak sizi kendisine ve yeni gelen tüm yazarlara destek olmaya çağırıyorum. :) Memleket sevdalısı @gamzekablan23'e bu güzel yazısı için teşekkür ederim.



Haftanın öne çıkan #edebiyat etiketi yazılarını kendimce sunmaya çalıştığım bu yazının sonuna geldik. Buraya kadar okuyan sabırlı ve meraklı okurlarıma teşekkür ederim. Güzel yazıların devamını dilerim. Yazılarını incelediğimiz yazarlara destek olmak için profillerini inceleyebilirsiniz. Bir önceki inceleme yazısını okumak için tıklayabilirsiniz.

Görüşmek üzere efendim. Sevgiler.


İçerik @sahinadm tarafından hazırlanmıştır.
Seçilen yazılar Hoş Geldin Ekibi küratörleri tarafından incelenmektedir.


@edebiyat'a destek olmak için aşağıdaki yollardan istediğinizi seçebilirsiniz.

Destekleriniz için teşekkür ederiz.

Sort:  

Bu güzel yaziniz icin cok tesekkur ederimm.Iyiki varsiniz 🌹

Posted using Partiko Android

Asıl sen iyi ki varsın ve asıl ben teşekkür ederim. Tamam mı? :))

Posted using Partiko Android

Haha tamam 😁💮🌹🙈

Posted using Partiko Android

Güzel yazılar seçilmiş. Hepsini okumuştum ama yine de senin yorumlarını okumak ayrı zevkli.

Çok emek isteyen bir iş bu inceleme işi. Ben de bir ara yapmıştım ve yoğunluğumdan dolayı ara vermem gerekti. Öyle uzaktan göründüğü gibi değil kesinlikle. Verdiğin emekler için teşekkürler 🌼

Bu yorum içimi ferahlattı. Tecrübeli bir çift gözden olumlu yorum almak beni mutlu etti.

gözlerimden bir damla votka düştü.

Gerçekten de emek istiyor. Ben yazmaya başladıktan sonra anladım seni ve emeklerinin de zaten farkındaydım daha çok farkına vardım. Yoğunluğu atlatıp güzel incelemelerine dönersin diye umuyorum. :)

Teşekkür ederim, @damla.

Posted using Partiko Android

Bilmem dönsem mi? Bakayım başka istekler de gelirse artık :))

Ben hemen birkaç kişiyi örgütleyeyim. :))

Posted using Partiko Android

:) bence de dönmelisin, umarım yoğun günlerin geride kalmıştır 🌼

acaba bu hafta hangi yazıları bize tanıtacak diye merakla bekliyordum ki yine güzel seçimler yapmışsın:)
öyle kolaymış gibi gözükse de nasıl zor olduğunu bu işe bir defa bile olsa bulaşanlar anlıyor, ellerine sağlık🌼
yazarlarımızı da tebrik ediyor, sıradaki inceleme yazını merakla bekliyorum:)

Yorumun ve beğeni cümlelerin için teşekkür ederim güzel insan. Mutlu oldum. :)

Posted using Partiko Android

İncelemeniz için çok teşekkür ediyorum. Elimden geldiğince çalışmalarıma devam edeceğim. Yazarak bir şeyleri paylaşmayı çok seviyorum. Diğer incelediğiniz yazıları da inceleyeceğim. Farklı bakış açılarına her zaman önem veririm.

Ben teşekkür ederim efendim. :)

Posted using Partiko Android

Yazmaya devam, sonuçta insan üretebildikçe mutlu olan ve ilerleme sağladıkça hayata tutunan varlıktır. Tabi bana göre :)

süper bir iş çıkarmışsın sevgili @sahinadm. seçilen diğer yazıların hepsi de şukela. incelemelere ünlü isimlerden alıntılar eklemek, belli bir birikimin yaratabileceği bir sentezdir. sana ne kadar teşekkür etsek az, tekrardan ellerine sağlık :)

albüm konusundaysa, şu anda hepsinin üzerinden bir kez daha cila niyetine geçiyorum. tümünü bitirdiğimde ilk etapta 50-60 arası albümü, çıkış yılları ve türleri de dahil olmak üzere burada paylaşacağım. o yazımda senin beğendiğin albümleri de bekliyor olacağım. tek şartım albümlerin 2012 ve sonrası yayınlanmış olması.

ben bu yazıyı resteem yaparım arkadaş ;)

Çok teşekkür ederim güzel yorumun için @neknight. Yazını zevkle okudum. Ellerine sağlık. :)

Uygun bir zamanda ben de albümlere bakıp öneride bulunmak için seçim yapayım o halde. :) Teşekkürler tekrar.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62916.93
ETH 3028.97
USDT 1.00
SBD 3.67