ANNELER GÜNÜ NEDİR? NE ZAMANDAN BERİ VAR?

in #tr6 years ago (edited)

ANNELER GÜNÜ NERDEN GELMEKTE ?

Anneler günü, annesini kaybetmiş küçük bir kızın hayat hikayesinden başlıyor. Anna Jarvis adında bir kız, annesini 1905 senesinde kaybetti. Ve 41 yaşındaydı. Mesleği ise öğretmenlikti 1864 doğumlu Anna Jarvis, 1902 yılında babası ölüyor. Ve annesi ile beraber ABD'de Philadelphia'da yaşamaya başladı. 3 yıl sonra 9 Mayıs 1905'de de annesini kaybetti. Hep annesi ile beraber yaşamasına rağmen öldükten sonra "Ona hayatta iken gerekli ilgiyi gösteremediği"ne inanıyor ve bunun ezikliğini duyuyordu. 2 yıl sonra Mayıs'ın 2. pazarında, annesinin ölüm yıldönümünde arkadaşlarını evine çağırdı ve bu günün anneler günü olarak ülke çapında kutlanması fikrini ilk onlara açtı.

İLK ANNELER GÜNÜ NE ZAMAN ?

Jarvis'in annesinin 20 senesi süresince haftalık dini dersler verdiği Grafton'daki bir kilisede, 10 Mayıs 1908'de 407 çocuk ve annesinin katılımı ile kutlandı. Jarvin tüm anneye ve çocuğa kendi annesinin en çok sevdiği karanfillerden bir tane alıp verdi. Annenin şefkati ve sabrı ifade eden beyaz karanfil ise Amerika'da anneler gününün sembolü kabul ediliyor. Kızın bu fikri o kadar çok çabuk kabul edildi ki bir çok eyalet ve şehirde anneler günü kutlamaları resmi olarak kabul edildi.

BENİM İÇİN ANNE NE GEREKTİRİR ?

Bu konuda yazıma nasıl başlayacağımı bilemiyorum. Anneme olan sevgim ve hayranlığım o kadar çok ki anlatmaya kelimelerim yetersiz kalıyor. Beni bu yaşıma getirene kadar çok emeğin oldu annem. Bazı günler oldu yemedin yedirdin, içmedin içirdin, geceleri uykusuz kaldın beni bu günlere kadar sen getirdin. Annem sen benim canımsın canımıniçisin. Ben senin hakkını nasıl ödeyebilirim ki. Seni belimde taşısamda sen hamileyken sana attığım bir tekmenin karşılığını dahi ödemiş olamam. Canım annem benim, en değerli varlığım iyiki varsın iyiki hep yanımdasın iyiki sen benim annemsin. Annem bugüne kadar bana verdiğim emeklerin için çok çalışıyorum. Çok çalışıp ilerde başarılı olup seni mutlu edeceğim. Melek annem benim seni çok ama çok seviyorum. Ben dünyanın en şanslı evladıydım. Annem sende benim için bu dünyanın en iyi annesisin. Her çığlıkta başucumda biteceğini bilmenin güveniyle büyüdüm ben. Her sıkıntıma, her derdime benden daha çok dertleneceğini bilmenin o bencilliği ile büyüdüm ben. Sevgi donanım benim. Canım annem ben senin kollarında büyüdüm. Kim bilir ne çok acılar çektirdim sana.. Annem ne çok sevinçler yaşadık biz beraber, sen bana eş oldun, dost oldun. Çok zalim bir dünyada yaşıyoruz değil mi anne ? Doğurup sonrada bir gün yuvadan uçacağını bile bile kos kocaman bir ömrü karşılıksız veriyorsun. Ve hayat birden sesizliğe dönüşüyor. Gizliden gizliye özlüyorsun evladını.
Bana göre anneler günü annelerin önemli oldukları ve bazı kadınlar doğum yapsa bile annelik yapamazlar. Benim için; - Anne olmak çok farklıdır. - Anne olmak sevgi gerektirir. - Anne olmak emek gerektirir. - Anne olmak ilgi gerektirir. - Anne olmak çocuğunun kıymetini bilmeyi gerektirir. Aslında anne olmak çok şey gerektirir. Bu dünyada bana göre anneler günü en önemli günlerden birisidir. Kıymet bilmeyi hatırlatır insana. Anneler çok önemlidir.

TÜRKİYE'DE ANNELER GÜNÜ

Anneler günü ülkemizde de Mayıs ayında kutlanmaktadır. Türk Anne Kadınları önerileri üzerine 1995 senesinden bu zamana kadar Mayıs ayının ikinci Pazar Günü Anneler Günü olarak kutlanmaktadır. Yaşamın değiştiğini anlıyoruz ve insan mahrum kalınca anlıyor sevginin değerini. Annem ben senin sevginden mahrum kalamam o yüzden sana upuzun bir ömür diliyorum.

SENİ ÇOOK SEVİYORUM ANNECİĞİM.

Sort:  

Bütün annelerin hergünü kutlu olsun

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Yazılarınızda kullandığınız size ait olmayan görsellerin kaynaklarını paylaşırsanız daha iyi olur.

Emeğinize yüreğinize sağlık. Hem çok kıymetli bilgiler vermiş hem de duygularınızı samimi bir şekilde ifade etmişsiniz. Böyle güzel içerikler hazırlamaya devam edin. Eminim ki çok başarılı olacaksınız.

Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64222.08
ETH 3135.29
USDT 1.00
SBD 3.99