Gezi Defteri #7 - Belgrad Ormanı, İstanbul, Turkey

in #tr6 years ago

Gezi defterimizin bu bölümünde İstanbul’daki bir mekandan bahsedeceğiz : Belgrad Ormanı. Belgrad Ormanı, İstanbul’un Avrupa yakasında yer alan doğal oluşumlu bir alan. Tam yerini merak edenler buradan haritaya bakabilirler.

2_.png

Belgrad Ormanı ismini ilk duyduğumda bayağı tuhafıma gitmişti. Sanki yurt dışında bir yer ismi gibi gelmişti. Sonrasında araştırdığımda Belgrad Ormanı ismini taaa ünlü Osmanlı Padişahı Kanuni Sultan Süleyman zamanına dayandığını öğrendim. Kanuni Sultan Süleyman, Sırbistan seferinden dönerken yanında getirdiği Belgradlıları buradaki bir köye yerleştirmiş. Orman da ismini bu köyden almış.

3_.png

1_.png

Belgrad Ormanı, yoğun yağış almasının yanı sıra birden fazla iklimin geçiş bölgesi olması özelliğiyle farklı birçok bitki türüne sahiptir. Ayrıca su varlığı açısından da oldukça zengindir. İçerisinde pek çok akarsu görmek mümkün. Zaten bu özelliğinden dolayı Osmanlı zamanında da İstanbul’un içme su ihtiyacı buradan sağlanmış.

4_.png

5_.png

Birçok hayvan ve bitki ekosistemine sahip orman, bu özelliğiyle doğayı sevenlere ve bizim gibi doğa fotoğrafları çekmekten zevk alanlara inanılmaz güzellikler sunuyor.

6_.png

Fotoğrafları çekerken İstanbul gibi büyük bir şehirde böyle bir alan nasıl olmuş da ayakta kalmış diye soruyordum kendime. Bunun hakkında da biraz araştırma yaptım. Orman özellikle kaliteli su üretimi konusundaki potansiyelinden dolayı MS.5.yy dan itibaren sürekli koruma altına alınmış. Bizans’tan Osmanlıya sürekli korunan orman, 1953 yılında “Muhafaza Ormanı” ilan edilerek geçmişten gelen ve yüzyıllardır süregelen gelenek bizde de devam ettirilmiş.

7.png

8.png

9.png

Yolu İstanbul’a düşenlerin veya İstanbul’da yaşayanların ara ara nefes almak için gidebilecekleri hem doğal hem tarihi yansıtan yapısıyla tavsiye edilesi bir yer.

text-divider-kirmizi.jpg

Diğer Gezi Notları

Sort:  

İsminin nereden geldiği iyi bilgiymiş hocam. Ben bunu satarım :)

işinize yaramasına sevindim hocam. İyi satışlar :D

credit: @oendertuerk

Tebrikler!

Bu yazı Steemit Türkiye discord sunucusunda önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında günün yazısı olarak @benyamin @steemit-turkey ve @technomania tarafından seçilerek oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız.


Detaylı bilgi için Steemit Türkiye Discord bağlantısını ziyaret edebilir ve #steemit post paylaşım kanalında yazılarınızı paylaşabilirsiniz.

Bende bi vote atayım dedim . dağıttım 0.01 tüm postlarına . Emeğine saygı . Devam .

Teşekkür ederim yorum ve desteğiniz icin @todayornever

Elinize emeğinize sağlık. çok güzel bir paylaşım olmuş.

teşekkür ederiz.

defalarca gitmiştim buraya ama isminin hikâyesini bilmiyordum, öğrenmiş oldum:)
ayrıca fotoğraflar da çok iyi elinize sağlık..

Teşekkür ederim hocam. :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Çok güzel bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. İsminin de nerden kaynaklandığını öğrendik sayenizde.

Posted using Partiko Android

faydalı olmasına sevindim. yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64341.19
ETH 3145.13
USDT 1.00
SBD 4.00