Pipa Pipa Etekli Kurbağa / Surinam Kurbağası

in #tr6 years ago

Pipa pipa adı verilen etekli kurbağa Surinam Kurbağası olarak da bilinir. Bu Kurbağalar evcil olarak akvaryumlarda beslenirler. Dilleri ve dişleri yoktur, uzun el ve ayaklara sahiptirler. Yassı bir şekilleri vardır ve boyları yaklaşık 10 cm'dir. Erkekleri dişilerden daha küçüktür. Başı küçük ve üçgenimsidir.Üst dudakta, gözlerin yakınında deri kıvrımları ya da dokunaçlar vardır.


Kaynak

Kurbağanın derisi kaygandır ve ufak siğillerle kaplıdır. Besinlerini yakalamak için genelde ön ayaklarını kullanırlar. Üst kısımları çamurumsu renktedir. Böylece kamufle olabilirler.


Kaynak

Bu kurbağalar ilginç üreme yöntemleri ile ünlüdür. Erkek kurbağa, dişi kurbağanın vücuduna kollarını sarar. Daha sonra yumurtaların dişinin kalın, süngerimsi sırt derisinin üzerine düşmesini sağlar. Bu şekilde yaklaşık 60 yumurta dökülür ve erkek bunları bastırarak dişinin derisinin içine sokar.


Kaynak
Zamanla yumurta kanalı normal halini alarak tekrar vücudun içine girer. Dişi kurbağanın sırt derisi yavaş yavaş şişmeye başlar ve her yumurtanın etrafında bir delik belirir. Deliklerin üzerinde ayrı ayrı kapaklar oluşur ve bu şekilde her yumurta kendi keseciğinde yatar.

Kaynak

Postumu okuduğunuz için teşekkür ederim. Hayırlı bayramlar. 🍬
Gobaba Discord Kanalına Katılmak İçin;
https://discord.gg/39eXQVd

Sort:  

İlk defa bir hayvana bakarken garip hissettim, çok ilginç bir hayvanmış bu ya :))

☺ evet öyle

Ne kadar ilginç bir kurbağa ve özellikteymiş bu böyle güzelim doğa tabiatının bir parçası daha ilk görüşte sıradan gibi gelen ama ayrıntılarıyla okuyunca şaşkınlık ve hayranlık uyandıran harika birsey... teşekkür ediyorum bu güzelim bilgi için @fadimecim 👍😊 👏👏👏

Ben teşekkür ederim değerli yorumun için ablacığım.

Bir yaşıma daha girdim dedirten türden bir şey :) Ellerinize sağlık....
Bu arada yeniyim desteklerinizi bekliyorum :))

Tabiki. Hoşgeldiniz bu arada. ☺

Yaşama dair her şey olağanüstü. Ancak;

  • Az önce harika bir post okudum.

  • Herhalde görebileceğim en iğrenç canlı türlerinden birini gördüm :))

Teşekkürler.

Sanırım bu iyi bir yorumdu😁

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62802.08
ETH 2941.62
USDT 1.00
SBD 3.59