Uzuuuuuuun bir günün ardından

in #tr7 years ago

Merhaba arkadaşlar

Uzun bir günün, uzun bir yolculuğun ve uzun bir gecenin ardından saat 3.30 gibi ancak yatabildim.

Yatmadan önce yediklerimi söylemek bile istemiyorum. Sonra dersiniz ki bu saatte yemek mi yenir. Haklısınız. Ondan sonra göbek iyice belirginleşiyor.

Neyse efendim, sabah uyandığımda saat 10.25 civarıydı. Çocuklar gürültü yapmasa en az 12 'ye kadar uyumayı planlıyordum, ancak çocuklu misafir gelince ve benim çocuklarla gelen çocuklar birleşince evde tam bir curcuna ortamı hasıl oldu.

Dışarıdan biri gelse, kreş zannedecek derecede yani.

İnşallah komşular verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı bize nazar eylememişlerdir. Anlaşılan bi ara gidip onlardan helallik almam lazım.


image


Bu arada gece yenilen kestane ve ıslak keki unutmadan not alalım.


image


Ayrıca kestane ile ilgili kafama takılan soru var ve cevap bulmakta zorlanıyorum.

Kestane en güzel nasıl olur, nasıl yapılır. Bir türlü öğrenemedim.


image


  • Suda haşlama yöntemi.
  • Fırında çizilmiş kestane yöntemi. (bu benim tercihim olur)
  • Bir de yeni duyduğum bir yöntem var. Gerçi bana çok inandırıcı gibi gelmiyor ama bu yöntemi tavsiye edenler çoğalmaya başladı. Kestaneleri fırına atmadan önce suda bekletmek lazımmış. (yarım saat veya bir saat civarında) Ondan sonra fırına atarak kızartılmalıymış.

Atalarımız ne demiş en iyi yol bildiğin yoldur.
Bence de en iyi yöntem bildiğin yöntemdir.
Bu yüzden diyorum ki kestanenin makbulü közde pişenidir. Ancak apartman ortamında bunu yapmak imkansız olduğu için, buna en yakın olanı çizilmiş kestaneleri fırına atarak kızartma yöntemidir.

Amaaaaaaan bu ne be. Bu kestane işi çok uzadı. En iyisi reklamlarda denildiği gibi yiyin gari :)))

Efendim bir de size göstermek istediğim sürpriz misafirden bahsedeyim.


image


Sabah kalktım markete gideceğim. Ancak bunun için dedim önce ATM'den para çekeyim. O da ne ATM'de sürpriz bir yaratık çıktı karşıma.


image


Tırsmadım desem yalan olur. Atlar mı, zıplar mı, ısırır mı, yapışır mı.
Aman dedim rahatsız etmeyeyim. Çünkü daha önce böyle bir yaratıkla karşılaşmamıştım. Ne ismini, ne cismini, ne de cinsini bilmediğim bir hayvan olduğu için vazgeçtim para çekmekten.

Markete gidip kredi kartını kullandım :)))

Bugünlük benden bu kadar.

Görüşmek üzere

Sort:  

Ben böcekten çok yukarıdaki kestanelere takıldım :)
O ne güzel bi nimet ya.. :)

Afiyet olsun. By Yeşilbağ sever

Böceği

😂

Bu aralar kestanenin mevsimi geldiğinden dolayı herhalde acayip can çekiyor. Şöyle sokakta bulsakta gömsek.

Ne taraflardasın bilmem ama daha çok turistik bölgelere doğru yol kenarlarında bol bol kestane kebap görebilirsin.
Müsait oldun mu gel sultanahmet te sana ısmarlayayım. :))

This post has been resteemed by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Ustat canim kestane cekti be...ama bu kestaneyi yedikten sonra olanlar biraz sikinti biliyosundur😄

Yoooo sen kesin hormonlusunu yiyorsundur.

Sıkıntı sıfır. Keyif 100

Gerçekten sürpriz yaratıkmış. Oturduğum evden dolayı son dönemlerde böcek uzmanı olup çıktığım halde ben bile tanıyamadım kendisini. Bende bunun haricinde ne ararsanız var :)) Yeni konseptim bile olabilir.

Teşekkür ederim güzel yazınız için. tr postlarınızı özlemiştik.

Ben sizin gibi değilim böcekten hiç anlamam.
Ancak çekirgegillerden olabilir gibime geliyor
Yorumunuz için teşekkürler

Kestaneler cok guzel gorunuyor firinda hic denememistim

Naaptunuz ya. Kestane asıl fırında olur 😂😂

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by fakire1sadaka from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

Afiyet olsun, kestaneler harika görünüyor. Ama kestaneleri yandan keserseniz daha rahat açılır. :)

Abi ben üstten kesiyorum. Bunu yapmamdaki amaç üst taraf daha geniş olduğu için kolay kesiliyor.
Ancak yandan kesmeyi deneyeceğim.
Abicim teşekkür ederim.

Resme baktım baktım baktım... İlk defa böyle bir böcek görüyorum. Dünyada mutasyon olaylarımı başladı acaba. Birisi ismini yazsada öğrensek.
Afiyet olsun unutmadan fakir bey

Teşekkür ederim diyecem ama böcegi mi kastettin, yoksa kestaneyi mi anlayamadım 😂😂😂😂

Bir sadakanızı alırdım cevap vermek için ama gönlünüzden ne koparsa kabulüm :))
Kestane güzel ama böceği çıkaramadım. Para çekmeye mi gelmiş :))

galiba para çekmeye gelmiş. anlaşılan parayı çekmiş ama bırakmıyor ki bizde çekek :))

tr postlarınızı özlemişiz gerçekten , kestane bu sene sanki biraz az , geçen haftalarda uludağ'ın eteklerine gitmiştim kestane toplamak için fakat hepsi küçük idi elimiz boş döndük :)
teşekkürler güzel paylaşımınız için

Ah ah canım kardeşim. Bursa nın İnegöl den Kütahya sınırlarına doğru Domaniç e gir. Gör dağlarda ne kestaneler var. Hep yerlere dökülmüş. O derece.
halk yani köylüler tenezzül edip toplamiyor bile.

Ben burada resimde gördüğünüz kestaneyi kilosu 25 liradan aldım. Biraz kaziklandım belki ama bence değdi. Niye dersen ucuz aldığım kestanelerin kesinlikle en az 3'te 1'i çürük veya kurtlu oluyordu. Ayrıca zaten ufak ufak oldukları için hani derler ya dişimin kovuguna yetmedi diye, aynen öyle durumlarla karşılaşıyordum.
Abi yeter zorlasam kestane üzerine bir post daha yazacam

bazen kendime çok kızıyorum neden güzel ülkemizi gezmiyoruz diye, görülecek o kadar güzel yerler , manzaralar var ki utanıyor insan , aynı zamandada şükrediyor ne güzel memlekete sahibiz diye ..
küçükler gerçekten uğraştığına değmiyor , iyi etmişsiniz kilosuna 25 lira verip büyük ve güzellerinden alarak fakat benim favorim suda haşlanan dan yana denenmeli , sanki o kestaneler böyle şekerleniyor gibi oluyor harika :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69831.92
ETH 3744.43
USDT 1.00
SBD 3.77