Başarı Sanatı #3

in #tr6 years ago (edited)

Bir önceki bölüm: https://bit.ly/2MvW4ok

Albert Einstein

Serinin ikinci bölümünü 13 saat önce yayınlamıştım. Bu sefer de engellerle karşılaşma konusunda bir yazımı paylaşıyorum. İlk bölümden serinin açıklamasına bakabilirsiniz :)

ENGELLER

Şimdi geçmeniz gereken o başarı yolunun engellerinden bahsedelim. Mustafa Kemal Atatürk, "Ben bir işte nasıl başarılı olacağımı düşünmem, o işe neler mani olur diye düşünürüm, engelleri ortadan kaldırdım mı, iş kendi kendine yürür." sözünü söylemiştir.

Engelleri ortadan kaldırmamız için, engelleri tanımamız gerekiyor. Aslında tam burada başarısızlık denilen kavram geliyor. Başarısızlığa ulaştığınız zaman birikim kazanırsınız. Bu birikimler yavaş yavaş kendini geliştirir ve başarı yolundaki engelleri bilmenizi, rahat rahat geçmenizi sağlar. Yani başarısızlıktan korkmayın. Engel olarak görmeyin.

Sorumluluk konusunu ele alalım, korkuyor olabilirsiniz. Korkulacak birşey midir, aslında oda hayır. Bir hedef meselesi diye düşünüyorum şahsen. Hedefinizi seçtiyseniz, elinizi taşın altına koymuşsunuzdur ve sorumlulukları göz önünde bulundurmuşsunuzdur. Eğer bulundurmadıysanız bile korkmayın. Zaten sizin, başkalarının yapmamayı seçtiği şeyleri yapmanız, sizi korkutan şeyleri yapmaya çalışmanız gerekir. Aslında katlandığınız bütün zorluklar sizi tanımlar. Orta halli bir hayatı ve başarıya ulaşmış bir hayatı ayıran işte bunlardır.

Engel konusu içerisindeki son sözümüde ekleyeyim. Sıradan denilen insanların çok büyük başarılar elde etmesindeki sır; daha nitelikli ve daha zeki insanların yapmadığı,vazgeçtiği veya gerek duymadığı şeyleri yapabilme cesaretini göstermeleridir.

"Çok zeki olduğumdan değil, sorunlarla uğraşmaktan vazgeçmediğimden başarıyorum. "

Albert Einstein


Resimler
http://www.pixabay.com


Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 61588.80
ETH 3006.18
USDT 1.00
SBD 3.64