SINIRLAR

in #tr5 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar :) Uzun zamandır yazmıyorum çünkü hayat sadece düşünmekten ve doğruyu bilmekten ibaret değil.Eyleme geçirilmeyen her fikir basit bir düşüncedir.Bahsettiğim her şeyi gerçekleştirebileceğim bir amaç buldum kendime.İnandım,istikrarlı davrandım,öz güvenimi tazeledim, istedim hemde çok istedim...Şuan sonuçları bekliyorum.Bir taraftan kendime inanıyorum bir taraftan da olgun ve akıllı bir insan gibi olumsuz olma koşullarında ne yapacağımı planlıyorum.

Uzun zamandır vicdan rahatlığı ve elimden gelen herşeyi yaptım düşüncesi bende olmadığından bugün,şu an bu yazıyı yazma gücüne sahibim.

Üniversitedeyken hergün bir kaç tane motivasyon videosu izliyor ve kişisel gelişim kitaplarını okuyordum.Ki bence bir çok insanın kendini keşfettiği yer üniversitedir.Bir gün çok ilginç bir videoyla karşılaştım.Videoda bir jimnastik şampiyonunun bir hareketi öğrenme aşaması ve eğitimi veriliyordu.O videoda hocası ona çok zor bir hareket göstermiş ve yapmasını bekliyordu.Kız hareketi önce izledi sonra karanlık sessiz ve yalnız kalacağı bir odaya geçip kapıyı kapadı.Hocası ise bu durumu şöyle anlattı.Bir hareketi gördüğünde önce onu birinin nasıl yaptığını izler sonra kafasında o hareketi defalarca yapar ve görüntü HD olduğunda odadan çıkıp hareketi olduğu gibi yapar.İmkansız geliyor değil mi?Ama hayır...
IMG-20190208-WA0012.jpg

Psikolojik olarak kendimize neyi inandırırsak, performansımızı ve enerjimizi ona yönlendirebiliyoruz.Tabi ki şuan size bir jimnastik hareketi versem yapamayabilirsiniz.Ancak bunun sebebi sizin jimnastik konusunda yetersiz olmanız değil; bu hareketi yapamayacağınıza emin olmanızdır ;)

Sorunumuz bu...Sınırlarımız var ! Annem kız kardeşime hep çok destek oldu.O çocuk yapamaz,o daha küçük beceremez,o düşer,o halledemez diye ev ödevlerinden tutunda saçlarını bağlamasına kadar yardım ederdi.Sonuç ne mi oldu.Kendine güveni olmayan,lisede annesinden biraz daha koptuktan sonra arkadaşlık ilişkilerini düzenleyemeyen bir çocuk...Tabi ablası olarak sınırlarını kaldırmayı ona öğrettim.Bundan gurur duymuyorum.Çünkü daha akıllı oldum için ona yol göstermedim.Yaptığım hataları yapmaması için ona destek oldum.

Mesela fizik dersinden anlamadığımı dile getirip hep başarısız oldum.Üniversitede kara delikler solucan delikleri ve zaman kavramına taktım kafayı.Ve bu uçsuz bucaksız şeyin fizik olduğunu öğrendim.Aslında ne de çok sevebilirmişim.İlerleyen zamanlarda beynimizin sözelci sayısalcı diye ayrılmadığını da öğrendim.Ve bir gün kardeşim matematikten anlamıyorum ben sözelciyim dediğinde;neden senin beynin böyle bir seçim yapmış olsun dedim.O kocaman bir usb bellek ve içine ne koyarsan alır !

Bu mantığı kafanıza koyduğunuzda ,kendinize hakaret etmekten ve başka insanlardan eksiklikleriniz olduğunu kabul etmekten,vazgeçiyorsunuz.Ki kolunuz bacağınız ve görmeyen gözleriniz olsa bile...Aydınlanma yaşadığım diğer hikaye bir koşu yarışması.Bir atletin tek amacı olimpiyatlarda birinci olmaktır ve uzun bir süre sadece olimpiyatlar için ter döker.Hikayemizde ki atlette yıllarca uğraşır ama olimpiyatlara az bir zaman kala sakatlanır.Bu öyle büyük bir sakatlanmadır ki beş yıl boyunca bir diğer olimpiyatlara kadar antrenman bile yapmaması gerekir.Bu büyük boşluğu ve üzüntüyü tahmin etmişsinizdir.

Atlet vazgeçmez ve gider diğer bütün olimpiyatlarda kazanan atletlerin videolarını izler.O kadar fazla izler ve öyle bir kafasına kazır ki,uyurken bile olimpiyatlara çıkar.Biz bunun adına 'tutuşmak' diyoruz.
Ve atlet iyileştiğinde antremansız bir şekilde çıkar ve her gün kafasında oynadığı senaryonun aynısını yerine getirir ve birinci olur.Biz böyle insanlara,bu kadar hedefinin peşinden ayrılmayan insanlara hayranlıkla bakıyoruz.Ama aynı malzemeler sendede var bil bunu.İçine katmadığın eksik bir malzeme diğer bütün malzemelerin varlığını yok sayarak eksikliğini bağırır.Bunu tuzsuz yemek yapanlar bilir.Herşeyi mükemmel pişirmek bir işe yaramaz.Ya da besinlerin taze olması...
IMG-20190208-WA0011.jpg

Başka bir hikayede Büyük İskender'den gelir.Yanlış hatırlamıyorsam kalın bir düğümlü ip vardır ve çözen kişi kral seçilecektir.Herkes çözmeye çalışır ancak İskender kılıcıyla tam düğüm ortasına bir darbe indirir ve düğüm açılır...Sana illa düğümün elle çözüleceğini kim sınır koydu?

Aynı hikayelerden Einstain' de de bulabiliriz.Ve daha bir sürü isim sayabilirim.Bu insanlar koyulan sınırları yok sayıp,yeni kurallar koyan ve çığır açan insanlar.Bu insanlar kalıpları olmayan insanlar.Ve bu insanlara başarı taksit taksit gelmez.Büyük bir gürültüyle gelir.

İnsan olarak inanç sistemimiz öylesine güçlüdür ki,düşüncelerin , yerini fiziksel dünyada almak için çırpınır.Ve çoşkun senin tutşmandır.Başarı için yanman gerekir.Onu başarmak imkansızdır belki...Ama kendini öyle bir kandırırsın ki,yalanına olan inancın,başarını getirir sonunda.Kendin konusunda bir yalan söyleyeceksen eğer,bu yapamayacağını düşündüğün,sana imkansız görünen şeyleri başarabileceğin konusunda olsun.Öyle tutun ki ona...Yalanın ortaya çıktığında bile inkar edip yeniden denemeye koyul.

NOT:Kaynak belirtmediğim görseller kendime aittir.

Sort:  

Satırlarını okurken Jack Eyers'ın hikayesini anımsadım. Başarı ve hayat standartlarını yükseltmek için 16 yaşında bacağını kestirdiğini billyorum. Bazen çok büyük fedakarlık gerekebiliyor çok daha iyisini yapmak için. Yazılarını keyifle okuyorum, fotoğraflar için küçük bir tavsiyem olacak naçizane, kendine ait olmayanlar için kaynak belirtip kendine ait olanlar içinde "kaynak belirtmedigim görseller kendime aittir" diye bir dipnot düşersen çok daha iyi olur. Yüreğine sağlık...

Meraba.Ben de yorumlarınızı görmekten çok mutlu oluyorum.Ben hiç kendime ait olmayan bir fotoğraf paylaşmıyorum o yüzden kaynak belirtmiyorum.Ancak kendime ait olduğunu belirtmem gerektiğinide şuan ilk kez öğrendimm :)
Bu arada o kitabı okumadım ama inceleyeceğim :)

Bu kitap değil ya kusura bakma açıklamasını yapmadığım için, kişisel antrenörlük yapıyor eminim denk gelmişsindir ekranda falan...

Asil sen kusura bakma utandim simdi 🙈 birde kesinlikle destek olup yonlendirmen cok hosuma gidiyor cok tesekkur ederim yardimlarin icin 🌹

Görsel belirtmeni istememin nedeni sizlere destek olmak adına, yazınızın kriterlere uygun olması açısından yoksa problem değil :)

Kaynağın bana ait olduğunu her resimin altına mı not almalıyım yoksa yazımın en sonunda mı belirtmeliyim ? :))

Öncelikle rica ederim, burada arkadaşlar olarak samimi ve özgün içerikler paylaşan değerleri aramızda görmekten mutluluk duyarız. Elimizden gelen her türlü yardımı biliyorsak yardımcı olarak bilmiyorsak birlikte öğrenerek atlatırız. Görsel konusunda yazının sonuna dipnot olarak düşmen yeterli, resimlerin için tek tek yazman gerekmiyor.

Congratulations @gamzekablan23! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 1000 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Ve bir gün kardeşim matematikten anlamıyorum ben sözelciyim dediğinde;neden senin beynin böyle bir seçim yapmış olsun dedim.O kocaman bir usb bellek ve içine ne koyarsan alır !

Öncelikle bu konuda çok haklısınız @gamzekablan , size bu konuda katılmamam mümkün değil.

Kaleminize sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş.

Posted using Partiko Android

Cok tesekkur ederim ilerleyen zamanlarda bu konuya ayrintili deginmeyi dusunuyorum.Begenmenize cok sevindimmm 😊

Yazınızda çok güzel konulara değinmişsiniz, özellikle annelerin evlatlarının üzerine çok düşerek onlara yarar değil zarar verdiğini anlamaları çok önemli, çocuklar hata yaparak zorlukları görerek büyüyp kendilerini geliştirebilirler. Merhametten maraz doğarmış derler ya ben bu gerçekten doğru bir söz.

Ellerinize sağlık bugün okuduğum yazılar içinde en güzeliydi 🤗

Cok tesekkur ederim.Begenize cok mutlu oldum.Eminim bu konu daha kapsamli islenebilir bir konu ama ben kendimce yorumlamaya calistim.Siz byle dusunuyorsaniz ne mutlu bana 😍


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Awesome sunset, so nice colors!!!

This is a wonderful photo. Congratulations.!

Thank you so much 🤗🌹

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66931.79
ETH 3249.50
USDT 1.00
SBD 4.10