ÇOCUK TOPLUMU ANLATIR MI

in #tr6 years ago

ÇOCUK TOPLUMU ANLATIR MI

Yaşadığımız toplum nasıl mı? Bunu çok farklı alanları, toplumun farklı yanlarını ele alarak anlatmak mümkün. Daha önce ekonomi, eğitim, siyaset, yaşam tarzı gibi konuları ele alarak toplumu anlatan çok sayıda yazı gördüm ve okudum.

Ancak bu yazıda nasıl bir toplumda yaşadığımızı farklı bir yönden ele almak istiyorum. Bana göre bir toplumda "ÇOCUK" kavramı ve çocukların yaşam şartları, sahip olduğu imkanlar, o toplumu yönetenlerin çocuk algısı ile çocukların geleceğe bakış açısı toplumun nasıl bir yapıda olduğunu da gösteren bir kriterdir.

images-5.jpg

Çocuk Olabilmek

Tabi ki günümüz kapital ekonomi sisteminde bütün insanların aynı imkanlara sahip olmasını düşünmek ütopik olur. İşte bu tür toplumlarda çocukların yaşamı da birbirinden çok farklıdır. Kimisinin yaşamı her şeyin mümkün olduğu ve onlar adına başkalarının hayat mücadelesi verdiği bir yapıdayken kimisinin ki de devamlı kendisinin hayat mücadelesi verdiği ve çocukluğunu yaşamak yerine çocukken yetişkin rolünü üstlenmek mecburiyetinde kaldığı bir yapıdadır. Bizim en büyük görevimiz bu iki kısım çocuk arasında ki farkları en aza indirmek olmalıdır.

Benim yaşadığım toplumda ki çocuklar çocukken yetişkin rolünü üstlenen çocuklardır. Çünkü henüz altı yaşındayken çalışmaya başlayan çocuklarımız var bizim. Peki bu durumun hiç kazanımı yok mu? Tabi ki var. Ama kazanımdan çok çocuğun kaybettikleri var. Neden mi böyle düşünüyorum. Çünkü yakın zaman önce sokakta tanıştığım Aram isimli boyacı çocuk bunu bana hem anlattı hem de bizzat görmemi sağladı. Ve ben Aram'ın kaybettiği şeylerin daha çok olduğunu anladım.

Aram şöyle diyordu: "Ben yedi yaşındayım ikinci sınıfa gidiyorum bütün arkadaşlarım okuldan sonra oyun oynayıp güzel vakit geçirirken ben boyacılık yapıyorum. Çünkü dört tane kardeşim var babam vefat etmiş annem çalışmıyor kardeşlerime ve kendime bakmam lazım." İnanın ki gözümden yaş geldi. Kendi vicdanımdan utandım. Bu çocuk bir yandan hayat mücadelesi verirken diğer yandan toplumun onun önüne koyduğu engelleri aşmak zorunda. Çünkü kendisi gibi yaşamayan yani hayat mücadelesi vermeyen kişilerle aynı şartlarda yarışmak zorunda. Aslında çocukları bir yarışma içine sokmak bile başlı başına bir utanç kaynağı.

 diyarbakir04.jpg

Çocuk Gibi Yaşayabilmek

Aram bunlardan sadece birisi. Aram gibi nice çocuklar var. Hadi şimdi söyleyin çocukların yaşamı toplumu anlatıyor mu anlatmıyor mu. Toplum olmak sadece bir arada yaşamak değildir. Toplum olmak birbirinin her haline ortak olabilmektir. Çocuklarına değer verebilmektir. Eşit imkanları sunabilmektir. Birbirlerini ezdikleri yarışmacı bir hayattan ziyade birbirlerini destekleyerek yükseldikleri bir hayat imkanı tanımaktır.

Çocukların her haline duyarlı insanlar olabilmek dileğiyle. Yazımı bir şairin şu cümlesiyle bitirmek istiyorum "Çocukların mutlu, eşit şartlarda ve ve özgür bir şekilde yaşamadığı bu dünyayı sevmeyi ölünceye kadar reddedeceğim"....

Happy_Children.jpg

Gülmek En Çok Size Yakışıyor

Sort:  

Çocuk toplumu anlatır, güzel bir bakış açısı olmuş. Emeğinize teşekkür ederim. Bir de sokak hayvanları çok iyi anlatır. Eğer bir toplumda sokak hayvanları insanlardan ürkmüyor, korkmuyor ve kaçmıyorsa o toplumun çoğunluğu iyi insanlardan oluşuyor demektir.

Kesinlikle katılıyorum. O konuda da bir yazı çalışmam var. Özellikle son dönemde yaşanan vahşice bir olay vardı onun üzerinden bu konuyu anlatmaya çalışacağım. Yorumunuz için de teşekkür ediyorum. ...

Evet maalesef hepimizi çok üzen insanlık dışı vahşice bir olaydı.

Congratulations @geographer! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received
Award for the number of comments

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Çocuklarımız...
Ebeveynlarinin yani toplumun aynasıdır onlar...

Bazen öyle çocuklar görürsünüz ki, onlar hiç çocuk olamamıştır.
Hayat işte herkese adaletli olmuyor.

@baycan kesinlikle haklısınız onlar bizim aynamızdır. Lakin bizler aynalarımızı temiz tutmalıyız. Kullanıp atmak yerine baş üzstünde tutmalıyız ki geleceğimiz temiz olsun. Kirli bir aynaya bakarsanız herşey kirli görünür. Tam tersi malumunızdur
Yorumunuz için teşekkür ederim. ...

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 28 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Toplum yapısını algılayabileceğimiz önemli parametrelerden biri olan “çocuk” kavramına değinmeniz alışılmışın dışında olmuş. Başlık beni yazıya çekti gerçekten, bir solukta da okudum. Böylesine farklı bir açıdan yazılan bir yazının daha detaylı ve de karşılaştırmalı olması beni daha da mutlu ederdi.
Umarım daha detaylı bir yazı ile yeniden görürüm sizi...
Tebrikler

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61451.22
ETH 2929.56
USDT 1.00
SBD 3.65