Hıdırellez

in #tr6 years ago (edited)

2013'den kalma fotoğraf...

Hıdır ile İlyas peygamberin buluştuğu bu gün...

IMG_4210.PNG

Özel günlerde nerede o eski zamanlar sözü daha bir anlam kazanıyor bence.
Yaşım çok değil 90lar çocuğuyum ama ben bile nerede o eski zamanlar diyebiliyorum. Bu akşam evde oturuyorum tv karşısında akşam üzeri fark ettim bugünün hıdırellez olduğunu.
Büyüdüğüm,çocukluğumun geçtiği sokakta yaşamıyorum artık çünkü yeni evlendim.Şuanda oturduğumuz yerde nerede gül ağacı var bilmiyordum bile.

Eskiden kuzenlerimle bir araya gelir sokağımızda bulunan babaannemin pembe, kırmızı mis gibi kokan gül ağacına ip bağlayarak dilek tutardık. Gül ağacının dibine isteklerimizi çizerdik bazen de kağıtlara çizer onu da ağaca asardık.

Evleneceğimiz adamı rüyamızda görmek için aşırı tuzlu bir pişi yapar dört yol ağzına gidip dilek tutup dua ederdik. Daha sonra da hiç konuşmadan koşa koşa yatağa girerdik ki bir an önce uyuyalım ve rüyamızda evleneceğimiz adam bize su versin 🙈
Babaanem böyle yapınca dedemi rüyasında gördüğünü ve kendisine su verdiğini söylüyordu bizde merakla kendimize eğlence arıyorduk işte.

Daha da eskiye gidersem;dedem bizim için ateş yakardı ve biz sırayla üstünden atlardık.Şarkılar söyler halaylar çekerdik.(Sene 1996lar) Hıdırellez çocukluğumuzda bayram havasında geçerdi. Küçüğünden büyüğüne hepimiz çok eğlenirdik.

Şimdi mi? Şimdi hepimiz başka yerlerdeyiz... Artık eskisi gibi olmayacağı kesin.

OKXE7762.jpg

Bahar ve doğa uyandı🌹.Herkesin dilekleri kabul olsun,hayatına bolluk bereket ve sağlık gelsin.Beklediğimiz her şeye Hızır'ın eli değsin 😍.

Sort:  

Congratulations @gizemk! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62931.02
ETH 3031.06
USDT 1.00
SBD 3.64