Bitcoin Deneyi

in #tr6 years ago

Kripto paralar hakkındaki bir önceki yazım Kripto Paralar, Manipülasyon ve Kriz

Blockchain teknolojisi halen gelişen gerçekten çığır açabilecek bir teknoloji. Fakat kripto paralar artık bu konseptten ayrılıyor.

Piyasada yüzlerce kripto para mevcut %98'i bana göre işe yaramaz halde, tamamen pump ve dump amaçlı üretilmiş, insanlardan para koparmak için "teknoloji" adı altına sığınan gereksiz şeyler.

Bir inceki yazımdan bir alıntı yapayım;

Bitcoin ile tanıştığımdan beri tam 1.5 yıl geçti. Bu süre zarfında blockchain nedir, kriptopara nedir, borsa nedir, al-sat nedir, madencilik nedir, pow nedir, pos nedir, ethereum nedir, equihash algoritması nedir, ethash algoritması nedir, teknik analiz nedir, temel analiz nedir,fud nedir, fomo nedir v.b. gibi sorulara kendimde cevap buldum ve bulmaya da devam ediyorum.

Artık cevap bulmayı bıraktım.Madencilik makinasını da sattım. Malum elektriğe hayvan gibi zam geldi ve makina kendini amorti etmiyor.

Kripto para işi tamamen bir spekülatif hale geldi. Sözde merkeziyetsizciliği savunan bitcoin ve diğer kripto paralar SEC komisyonunun aldığı kararlar üzerine deli gibi düşüş yaşıyor bu nasıl bir ironidir ? Kripto camiası konuştuğu zaman mangalda kül bırakmıyor ama sonuçta bir komiteye bağlı kalıyor.
Şimdi bunu eleştirmemin nedeni bu piyasadan para kazanamadığımdan dolayı değil. Sonuçta benim al-sat yapacak zamanım yok. Hodl kültürünün insanıydım ve hala öyleyim fakat bu piyasa da hodl etmek artık kazançlı olmaktan çıktı benim gözümde.Nedeni ise kripto paralar artık hükümetlerin gözüne çok batmaya başladı ve bunu manipüle edecek güçleri de maalesef ki var.

Ayrıca merkez bankası ortadan kalkacak, merkeziyetsiz olacak v.s gibi ütopik düşüncelere kapılmayın arkadaşlar. Hükümetler buna izin vermezler. Kontrol edemedikleri şeyleri sevmezler. O yüzden yazının başlığında yazdığım senaryo aklıma geliyor.

Bitcoin aslında gelecekte merkez bankalarının kendi çıkartacağı kripto para için bir deney olabilir mi ?

Evet olabilir hem de çok güzel bir deney. Bitcoin bitecek demiyorum ilerde deli gibi fiyatı da artabilir hiçbir fikrim yok o konuda. Fakat bitcoinin deneyimi birçok merkez bankası için (ya da ilerideki ismi ne olur bilmiyorum) birçok şeye ön ayak olacak. POS ve POW algoritmaları, işleyişler, kullanıcı deneyimleri v.s gibi birçok konuda tecrübe sahibi olmuş olacaklar.

Uzun lafın kısası artık benim bu piyasaya hiçbir şekilde güvenim kalmadı. Bundan 1 sene önce neredeyse tam tersi düşüncelere sahiptim fakat yaşamış olduğum deneyimler fikirlerimin olumsuz yönde değişmesine neden oldu.

Eleştiriye her zaman açığım, buyrunuz efenim.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60918.56
ETH 2919.11
USDT 1.00
SBD 3.56