İSPANYOLAAA

in #tr5 years ago

İspanyadan Cumartesi akşam döndüm. O gün tüm günüm havaalanı ve uçak arasında geçti. Uçak Barselona'ya indiğinde tekerinde sorun olmuş ordan bir rötar yedik. Sonrasında Atatürk havaalanına tam tekeri yere koyduk ve alkış sesleri geldi ki tekrar havalandık. İstanbul dellendi yine beni görünce:) Kendi kendime söyleniyordum ah keşke ben de herkes gibi bu akşam evimde olsaydım. İstanbul'da gezmekte neyin nesi.. Ama tabii arada aldığım kararlar isabetli oluyor. Şu an üzerimde garip bir huzur var. 7 günde dokuz şehir gezdik. İstanbul'u da eklersek 10 şehir:) Ben daha çok antik şehirleri severim. Toledo başı çeken şehirlerden biri oldu. Games of Thrones takipçisi olarakta Girona da muhteşemdi. Tabii ayrım yapmak zor hepsi birbirinden renkli tarih kokan şehirler. Alhambra sarayı 1. Muhammed döneminde başlamış ve sonrasında devam etmiş. 5 Muhammet'in zamanında İslamda yer almayan insan figürlerini jest olarak yaptırmış olması çok etkileyiciydi.

IMG_5991.JPG

İspanya Krallığı, Avrupanın güneybatısında, iber yarımadasında yer alan bir ülke. En büyük şehri ve başkenti Madrid. İspanya deyince ilk insanların aklına Barselona geliyor. Ama sanırım ben de rehberden etkilendiğim için Madridci olabilirim:) Tabii Barselona marinasıyla renkli sokaklarıyla daha cazip, ancak Valensiya bölgesinden Barseolana'ya kaydıkça insanlar daha kabalaşmakta. İlk defa bir Avrupa ülkesinde merkezdeki sokaklara korkarak girdim. Dönüp birşeyler söylüyorlardı anlamadığımız:) Sadece yolların paralı olduğu bölge Katalan bölgesi. Otele girince aman kahvaltıdan otel odalarından birşeyler gitmesin diye 10 euro depozite ve kaldığın her gece için otelde vergi olarak 1 euro vermek zorundasın.

IMG_6598.JPG

Bizim gibi hiçbir ülkenin geniş bir kahvaltı kültürü yok. O kadar zeytin ağacının bulunduğu ülkede kahvaltıda zeytin göremiyorsun. Bizi gibi salamura yapmıyorlarmış. Daha çok zeytinyağı üretmek için kullanıyormuş. Ve dünyanın bir numarasıymış. Zamanında Fas zeytin üretiyormuş. Ancak akıllı ispanyollar zeytin ağacının kerestesini istemişler. Bunlar da sıcak paraya tav olup (bize de yaptıkları gibi, ticari olarak zeytin üretimini durdurulması ve gelen paraların bir kısmının işçi tazminatlarına geri kalan paranın kimleri kandırmak için sadaka olarak kullanıldığı ya da kimlerin ceplerine girdiği bize karanlık; ama olsun genç kızlarımız kafalarına fes vari örttükleri başörtüleriyle her yere girebiliyorlar çok şükür) İspanyollara tüm zeytin ağaçlarını kesip vermişler. Ve böylece Fasta piyasadan çekilmiş. Ama haksızlık etmeyelim dış güçler işte bunlar. Tü kaka onlar. Alan memnun satan memnun.

DHPR7386.JPG
En etkilendiğim ve müzeyi görünce kat be kat saygımın arttığı insan Salvador Dali. Kendi yaptığı müze tam bir şaheser.

GYNH6395.JPG

IMG_6297.JPG

IMG_6072.JPG

Bir şehri gezdim diyebilmek için sokaklarında avarelik etmek en büyük keyfim:)

IMG_7397.jpg

IMG_7389.jpg

IMG_7420.jpg

bir de memleketime gelmemiş olsa da bahar gelen İstanbul'dan bir kare paylaşıp herkese selam ederim:)

IMG_7519.jpg

Eminönü-Kadıköy Vapuru ;)

Sort:  

Mükemmel, dolu dolu bir gezi yazısı. Fotoğraflara hayran kaldım. Severek okudum. Dali 👍

@sahinadm çok teşekkürler

9 farklı şehiri bu kadar kısa sürede gezdiğine göre, birkaç gün ayaklar sızlamıştır :) Keyifli ve yorucu geçmişe benziyor. Hoşdönmüşsün memlekete.

@tahirozgen hoşgördüm teşekkürler:) hiç öyle ayak sızlaması hissetmedim aksine hareketsizlik beni darlıyor yoruyor:)) 9 şehir üstüne İstanbul'u da iki yaka yapmazsam da içimde kalırdı:) Çok keyifliydi sanırım hem mevsimin uygun olması ve Akdeniz havası iyi geldi. Diğer Avrupa ülkeleri kasvetliydi, bu kadar pozitif dönmüyordum:)

İşte beklediğim yazı da gelmiş sonunda. Gözüm yollarda kaldı. Ama beklediğime değmiş :)

Fotoğraflar olağanüstü olmuş. Senin olduğun fotoğraflar da bir başka güzel. 7 günde 9 şehir. woww. Eğlenceli olmuştur. Otele depozito verme olayı çok ilginç. Demek ki kaçıp giden çok oluyor :) İyi sistem. Bizim otellerde patronlar personelin maaşından kesiyorlar.

Süper paylaşım olmuş. Devamı gelir umarım. Ellerine sağlık :)

Çok teşekkürler @damla biraz alelacele bir yazı oldu:)

Şu an üzerimde garip bir huzur var.

O huzuru çok iyi bilirim. Böyle giderse ben de #gezi yazısı yazacağım. Kıskanç bir yapım var biraz-cık! :)

Geç bile kaldın @edebiyat
Sen başla, ben de yakında başlıyorum zaten :))

Biraz fotoğrafa ihtiyacım var. Yazı bekliyorum. :)) Sen başla. Yetişirim sana. :))

Posted using Partiko Android


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65999.51
ETH 3019.75
USDT 1.00
SBD 3.71