You are viewing a single comment's thread from:

RE: Günlük Yorum Etkinliği 10.07.2018

in #tr6 years ago

Ben bu konuda kendi yaptığımı tavsiye ediyorum gençlere. Kesinlikle hayallerindeki mesleğin peşinden koşmalılar. Neden diye soracak olursanız. İnsan hayalindeki mesleği, mutlu olduğu şeyi yaptığında ona iş gözü ile bakmıyor. En azından ben işime o gözle bakamıyorum. Çünkü zevk alıyorum severek yapıyorum. Tabii ki hayat şartları önemli, geçimini sağlamak için iyi gelir sahibi olmalı insanlar. Fakat bu sefer hayatları zehir olabilir. Ben kendim üzerinden örnekler vericem daha iyi anlatmak için bu konuyu. Ben küçük yaşlarda önce öğretmen olmak istediğimi söylüyordum. Daha ilerledikçe akademisyen olmak istemeye başladım. Tabi o zamanlar akademisyen nedir ne işler yapar bilmiyorum. Bildiğim ünversitede öğretmenlik yapmaktı. öğretmenlerin ööğretmeni olmaktı kısacası. Yaşım büyüdükçe de araştırarak okuyarak hakkında daha çok şey öğrendim. Öğrendikçe hayallerim büyüdü. Sonunda öğretmen oldum. İşimi yaparkenki mutluluğum anlatılamaz yaşanırdı. 5 senedir satranç antrenörlüğü yapıyorum. 5 sene önce 6-10 yaş arası çocukların öğretmenim diye boynuma atlamaları, peşimde dolaşmaları ve tenefüslerde dahil bir şeyler öğrenmeye çalışmaları beni o kadar mutlu etti ki daha eğitim fakültesinden mezun olmadan doğru mesleği seçtiğimi anladım. Öğrenciliğimdeki geçim yolum satranç antrenörlüğüydü. Hala da öyle. Fakat hiç bir zaman ağzımdan derse giderken işe gidiyorum, çalışmaya gidiyorum vb. kelimeler çıkmadı. Her zaman için okula gidiyorum, kulübe gidiyorum, dersim var tarzı kelimeler kullanırım. Çünkğ insan severek yaptığı şeye iş demek istemiyor. Zaten bunu yaparsak işimizin hakkını vereceğimi de düşünmüyorum açıkçası. Yaptığımız işin her zaman en iyisini yapmalıyız. Bu da onu sevmekten geçer. Yoksa sadece geçim kaynağımız olduğu için, para kazanmamız gerektiği için zorunlu olduğumuz için yaparsak işimizi ne kendimizi memnun edebiliriz, nede karşımızdakileri memnun edebiliriz. Şu an hayallerimin peşinden koşmaya devam ediyorum ve akademisyen olabilmek için yüksek lisans yapıyorum. Bununla da kalmayacağım doktora var daha sırada. Ben hayallerimin peşinden koşuyorum ve mutluyum. Sizlere de hayallerinizin peşinden koşmayı ve bu doğrultuda çalışmanızı tavsiye ediyorum. Ömür boyu mutlu olmak için, pişman olmamak ve keşke dememek iççin sevdiğiniz işi yapın...

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63816.85
ETH 3134.82
USDT 1.00
SBD 3.86