İlaç Kullanım Tereddüdü

in #tr6 years ago (edited)

image

ıykk


İlaç kullanmaya alerjisi olan ben, ufak tefek sivilcelerim için gittiğim doktorda iki adet ilaca başlamak zorunda kaldım. Hala kullanmakta tereddütlerim var çünkü kullanmam gereken ilaçlardan biri karaciğeri etkiliyormuş. Adı roaccutane. Ve işin can sıkıcı kısmı bu ilaca başlanmadan kan tahlili yapılması gerekiyormuş (araştırdığıma göre), doktorum bana bir tahlil yapmadan bu ilaca başlattı. Gerçi miligramı düşük olduğu için de olabilir, 10 mg lik olanını yazdı. Yanına birde locoderm diye bir krem önerdi, ikisini bir kullanmam gerekiyormuş. Yüzümde çok fazla sivilce çıkmazdı fakat son aylarda bir yağlanma var cildimde, bunun için böyle bir ilaç yazılabileceğini bile düşünmedim. İlaçların faydalı maddeler olduğunu asla düşünmüyorum (çok gerekli durumlar dışında). Ağrıdan ölsem ilaç kullanmamaya özen gösteririm fakat bu konuda bilemiyorum. 2 güne kan tahliline gideceğim ve doktora tekrar danışacağım. Hasta yoğunluğundan ve hastanelerin kalitesizliğinden (özellikle bazı şehir ve küçük yörelerde), doktor hastanın yüzüne bile adam akıllı bakmıyor, o kadar hasta var ki bakarmış gibi yapabiliyorlar sadece. Kendi ülkemin hekimlerine kendimi bırakmak isterdim ama bu yoğunluk ve kalitesizlikle değil. Bazı internet sitelerinde çukur şeklinde iz bırakabileceği bile yazıyor. Kullanmam gereken şeyleri en ince ayrıntısına kadar araştıran ben, araştırdıkça daha da evhamlanıyorum. Kötü alışkanlığım olmamasına ve kendime yeterince özen göstermeme rağmen bir ilaç kullanmak zorunda kalmak beni yıpratıyor. Hele ki sistemli bir şekilde ilaçlara hastalık enjekte edilirken (!)

Kafamda deli sorular ve yüzümde üç beş sivilceyle psikolojim bozulayazıyor.

Bu tip sıkıntılı durumlardan ötürü burayı boşlamaktayım fakat dönüşüm daha normal ve -mümkünse- sivilcesiz halde olacak

-Burayı ekşi sözlük tabanına çevirmek istemem ama ilaçlarla ilgili bilgisi olanlar beni bilgilendirebilirse çok faydalı olur

-ilacın yan etkilerinden biri de anksiyete imiş. resmen eczanede satılan ölüm

-galip dervişi zamanında çok izlersem böyle olur

Sort:  

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62875.98
ETH 2948.16
USDT 1.00
SBD 3.55