Vampir Avcısı Buffy ve Maceraları...

in #tr6 years ago

Dizi analizleri başka arkadaşlarımın konuları arasına girmesine rağmen sizlere 90’lı yıllarda izlediğim bir diziden bahsetmek istiyorum.Dizinin adı, Vampir dizileri bu kadar popüler olmamışken bizi ekran başına bağlayan Buffy the Vampire Slayer. Her bölümünden sonra arkadaşlarımla konuşup kritiklerini yaptığım bu diziyi yaklaşık 6 yıl kadar izledim. Kardeşimi yıllarca vampirler aramızda yaşıyor diye kandırmama vesile olan dizi, Buffy adında Vampir avcısı bir kızın hikâyesini anlatır.

51zbdvsliyl-sx5001.jpg
Görsel

Kısaca konusundan bahsetmek gerekirse; eski okulunu bir şekilde yakan Buffy(Sara Michelle Gellar) okulundan atılınca annesiyle beraber yeni bir kasabaya taşınır. Bu kasabada huzurlu bir hayat süreceğini düşünürken, Sunnydale adlı kasabanın aslında cehennem ağzına kurulduğunu öğrenir. Yani yağmurdan kaçarken doluya tutulur. Okulunun kütüphanecisi olan Giles(Anthony Head) onun gözetmenidir. Vampir avlama işine devam etmesi gerektiğini anlar ve olaylar başlar. Her bölümde farklı hikâyelerle beraber dizi sürükleyici bir hal alır. Yanında ona yardım eden arkadaşları ile birlikte elinde bir kazık vampirlerin kalbine kalbine saplar. Vampirler anında toza dönüşür.

Toza dönüşme sahneleri benim hep ilgimi çekmiştir. O yıllar için ileri bir teknik sayılabilecek bu sahneler yapımcıya 5.000 dolara mal oluyormuş.

david-boreanz-buffy.jpg
görsel

Günün birinde diziye gizemli bir karakter olan Angel gelir. Vampir olan Angel(David Boreanaz), ile Buffy arasında romantik bir takım gelişmeler olmaya başlar. Tabi hemen aşk meşk olmaz. Bir iki sezon bu hikaye devam eder. Sonrasında karakter o kadar sevilir ki adına yeni bir dizi başlar. Şunu da belirtmek isterim dizinin yaratıcısı Joss Whedon’dur. Kendisi Avangers filminin hem senaristi hem de yönetmenidir.

Buffy tüm sezonlar boyunca birçok iblisi, kurtadamı ve acayip varlığı haklamıştır. Dizinin en ilginç yanlarından biriside aniden beliren vampir yüzleridir. Ben de arkadaşlarımla yüzüme ışık tutup vampir suratı yapmaya çok çalışmışımdır ama başarılı olduğumu söyleyemem. Diziyi bilmeyenler için sizlere, kısa bir video bırakarak yazımı bitiriyorum. Okuduğunuz için teşekkürler.:)

Sevgiler,
JUNOSTAR

Sort:  

Ah, Spike'a aşık olmuştum.
HIMYM ilk başladığında Neil Patrick Harris'i sırf James Marsters'ı andırıyor diye sevdim. Alyson Hannigan da her an lezbiyen olacakmış gibi geliyordu:)

Oldu da zaten..spike o kadar nefret ettigi buffy'e aşık olduğunda ben çok şaşırmıştım asil.Son sezonlarda senaryo bence iyice dağılmiştı :)

Çok güzel bir dizi tanıtımı yapmışsın, tebrikler ;)
Açıkçası diziyi izlememiştim ama merak ettim doğrusu. Genç olduğumuz 90'lı yıllarda izlediğimiz dizi ve filmler genelde daha çok aklımızda kalıyor. Baksana @junostar bu diziyi izlediğin dönemlerde ki anıların bile hala aklında :)
Günümüzde ise hızlı tüketim durumu dizi ve filmler içinde geçerli olmuş. Kısa bir süre önce izlediğimiz dizi ve filmler aklımızdan uçup gidiyor.

Doğru söylüyorsun @netya.tablet ve telefonlarin olmadığı dönemlerde büyumek güzeldi.izleyebildigimiz sınırli sayida kanal vardi.gözümüze gözümüze hersey sokulmuyordu.Imkanlar ölcüsunde hareket ediyorduk.güzerl günlerdi doğrusu:)

Arasıra denk geldiğimde izlediğim bir diziydi. Çok güzel bir tanıtım olmuş emeğine sağlık güzel arkadaşım 😃

Teşekkur ederim efenim:))

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 7 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkürler :)

vampir'li şeyleri sevmesem de merak ettirdi yazıyı okuyunca:)
ama ben nasıl bilmiyorum bunu hayret ettim:))
hiç denk gelmemişim..

Bende aksine vampir olur zombi olur.yasayan ölüler olur.bünye kaldırıyor.:)

This post has received a 0.39 % upvote from @drotto thanks to: @junostar.

Angel i da anlatan bir yazi bekliyorum :)

Düşünmemiştim ama olabilir aslinda:)

Congratulations @junostar! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by junostar from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Teşekkürler:)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94