Eskilerde 23 Nisan [Cointurk 26.Projesi] [ justshowme#5371 ]

in #tr6 years ago

Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk TBMM'nin açılış tarihi olan 23 Nisan 1920 tarihinde öksüz ve yetim kalan çocuklara moral vermek, öksüz ve yetim çocukların sevinmelerini sağlamak için bu günü tüm dünya çocuklarına armağan etmiştir. Cumhuriyetin temellerinin atıldığı bu tarihleri bizlerin de bayram edasıyla kutlamamız gerekmektedir.

b_230420173Hj6t8TRQbk42J1mvgvEgsTP4.jpg
Resim Kaynak

Ben İzmir'in Selçuk ilçesinin bir köyünde bir köy okulunda okudum. Bu okulda her imkan kısıtlıydı. Sınıflar küçüktü. Öğretmen sayımız azdı ama kaliteliydi. Böyle güzel bayramlar da hakkını vererek kutlanırdı. Her bayramda değişik değişik etkinlikler, şiirler, marşlar, şarkılar eşliği ile çocuklar kendilerini değerli hissederdi.

O zamanlarda bir gün 23 nisanda sabah erken uyanmıştım. Güzel kıyafetlerimi giyip süslenmiştim. Okul etkinliğine gidip orda güzel bir şiir okumuştum. Şiir okurken şiirin bir bölümünü unutmuştum. Bir türlü de aklıma gelmiyordu. Şiirin devamı aklıma gelmedikçe benim gözlerim dolmaya başladı. Bazı arkadaşlarım gülüyor bazı arkadaşlarım da hatırlayabilmem için adeta bana cesaret verici bakışlarla bakıyordu. O an babam şiirin devamını o grubun içerisinden bağırarak söyledi ve haliyle benim de aklıma geldi. Yani babam benim günlerce ezberlemeye çalıştığım şiiri sırf benle aynı duyguyu yaşayabilmek için ezberlemişti ve onun orada şiirin devamını söylemesi sayesinde ben şiiri hatırladım ve şiire devam ettim. Şiirim bittiğinde güzel bir alkış da gelince ben koşarak babama sarıldım ve onu çok sevdiğimi söyledim. O gün 23 Nisanın en güzel hediyesini bana babam vermişti. O anı hiç unutamıyorum..

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62780.02
ETH 2945.54
USDT 1.00
SBD 3.62