İş Görüşmelerinin Saçmalıkları

in #tr6 years ago (edited)

index.png

Sevgili dostlar,

Yakın zamanda bir iş görüşmesine gittim ve bu görüşmedeki saçmalıkları başımdan geçenleri paylaşmak istiyorum.
Öncelikle işverenler, iş görüşmesi yapanlar, İK müdürleri, Şefler herne kim varsa.. Karşınızda işe talip olarak gelen kişininde bir birey ve insan olduğunu ondan bir farkınız olmadığını saygılı konuşmak zorunda olduğunuzu ve rencide etmekten kaçınmanızı rica ediyorum.

Bir taşeron firma diyebileceğimzi İK firmasına iş görüşmesine gittim. İlk görüşme gayet güzel geçti konuştuk döndük 2 gün sonra beni ikinci görüşmeye çağırdılar farklı bir insanla görüştüm sanırım level atlamıştım buraya kadar herşey normal.

Görüşmeye katıldıgımda üzerimde bir takım vardı ama kravatım yoktu, Genelde derler ya iş görüşmelerine takım elbise ile gidin diye.. Herneyse kravat hariç hersey okeydi. Sonrasında selamlaştık oturdum koltuga bir kaç birşey sorduktan sonra görüştüğüm ikinci beyefendi yaklaşık 50 li yaşlarda.. Benden sana abi tavsiyesi görüşmelere takım elbiseyle gel dedi. Dedimki takımım var bir tek kravat yok.. Tavsiye bu sadece işte nacizane takımla gel ben başka takımım yok diyorum sadece kravat eksik diyorum hala nacizane tavsiyem diyor. Bunu söylerken kendi üzerindede takım elbise olmaması enteresan yani bu konuşma jest ve mimiklerdende anlaşıldıgı üzere ego tatmini aşağılamak niyetli bir tarzla söylenen bir söylem belki param yok belki durumum yok bir şekilde bunu alamamışımdır. Fakat adam takılmış bu arada bunları söylüyorum ama gayette şık giyinmiştim. Kravat yoktu sadece sanırım kravat fetiştiydi...

Teknik bir kaç soru sonrasında cv de sertifika sorgulamalar eğitimler vs ire dikkat çekerim 2inci görüşmedeyiz...

Klasik teklif edilecek rakamı düşürmek için şu sertifika eksik bu eksik şu eksik eksikte eksik yetersiz.. EEE sen beni ikinci görüşmeye çağırdın ilk görüşmede bu CV değişmediki... Sonrasına istediğim rakamı ve kendi rakamını iletti buraya kadar herşey tamam birde görüşmeye çağrılmadan önce benden rakam istediler taşeron ya bunlar üstüne kar koyacaklar ya sistem insan satan bir iş modeli yarattı. Malesef taşeronluk böyle... Bana demesin mi istediğim rakamın çok altı asgari ücrete yakın bir rakam söyledi. O kadar beni kötüledin demekki yeterli buldun ki ikinci görüşmeye çağırdın... Neyse teklif çok komikti birde arkadaşlar basite indirgemeyin Mercedese İstihdam sağlayan bir firma Mercedes bünyesinde bir pozisyondu ciddi bir sektör yani iki defa çağırıyorsun istediğim para bellli o kadar komik bir rakam söylediki....

Sözün özü...İşverenlere sesleniyorum.... ilanlarda süpermen arıyorsunuz eyw.. Vermek istediğiniz teklif ettiğiniz maaşlarda süpermen maaşı olsun rica ediyorum...Lafım meclisten dışarı insanları meşgul etmeyin. Resmen dalga geçildim. Koskoca firma ingilizce testine falan soktular üstelik sözlü bundan bile geçmişim utanmadan asgari ücret teklif ediyorlar... Ayıp ayıp buda böyle bir anımdı anlattım bitti.

İş neydi diye soran olacaktır...IT

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66439.14
ETH 3005.38
USDT 1.00
SBD 3.68