Her Sabah 5:55'te Uyanamamak! - 3.gün (Uykusuz Kalmak)

in #tr5 years ago

sabaherkenkalkmak.jpg

Merhaba sevgili dostlar, dün başlamış olduğum serinin yeni bölümünü yazmak üzere oturdum bilgisayarın başına. 3. günde malesef sabah 5:55'te uyanamadım. Neden mi? Çünkü HİÇ UYUYAMADIM! Bunun sebebi birlikte proje dersi aldığım arkadaşlarımın, kendi işlerini son güne bırakıp iyice işin içinden çıkılamayacak bir hale getirmeleri. Projeyi yetiştirmek için hep birlikte okulda sabahlamak zorunda kaldık. Şuan bu yazıyı yazarken tam olarak 40. saatimi doldurmuş bulunmaktayım. Artık uykum olduğunu hissetmiyorum ve her şey çok durağan gelmeye başladı. Satır çizgisinin açılıp kapanmasına kitlenip 10 saniyeliğine kendimden geçiyorum arada. :)

Dün ki yazımda bahsettiğim "engeller" 'in bu kadar çabuk karşıma çıkacağını hiç beklemezdim. Bu seriyi daha önce okumamış ve her şeyden bir haber olan arkadaşlar serinin ilk yazısına bu linkten ulaşabilirler.

Bu engel hevesimi kırdı diyemeyeceğim, hala yıkılmadım ama ayakta da zor duruyorum modunda hayatıma devam edebiliyorum. Her neyse hepsi geride kaldı, ödevde bir şekilde tamamlandı. Artık hedefimize emin adımlarla ilerlemeye devam edebiliriz. Madem 3.günden böyle bir sorunla karşılaştık neden bunu bir fırsata çevirmeyelim diye düşündüm. Bu gün "Uykusuz Kalmak" ile ilgili bir yazı ile devam edeceğiz. Hadi başlayalım.


Nedir bu uykusuz kalmak?

Uykuyu, kişiden kişiye değişmekle beraber her insanın bir günde 4-11 saat arasında kendini yani bedenini ve zihnini dinlendirme olayıdır diye kısaca açıklayabiliriz. Uykusuz kalmak ise bu olayın bırakın 4-11 saati, hiç olmama durumuna verdiğimiz isimdir. Yaşamımızın üçte birini uyuyarak geçirdiğimiz için bu davranış vücudumuzun vazgeçilmez bir ihtiyacıdır. Böylelikle hayatımızın kalitesi, uykumuzun kalitesi ile direk doğrudan doğruya bağlantılı oluyor.


Peki uykusuz kaldığımızda ne olur?

  • Öncelikle bütün gün uykunuz olur. Sürekli esnemekten hiçbir işe odaklanamazsınız.
  • İlk evrelerinde çok alıngan ve duygusal olursunuz. Yani hiç çekilmezsiniz.
  • Hareketlerinizde ve reflekslerinizde yavaşlamalar meydana gelir.
  • Olumsuz düşünceleri düşünmekten kendinizi alı koyamazsınız.

ve daha sayamayacağım bir çok kötü yan etkileri var bu illetin. Hatta bu durumu birbirleriyle yakın şekilde tekrarlarsanız ciddi sağlık problemlerine kadar uzanabilir. Hatta bir çok deneyde bu sağlık problemlerinin ölüme kadar gidebileceği gözlemlenmiştir ancak uzmanlar ölüme sebep olan şeyin uykusuzluk mu yoksa uykusuzluktan kaynaklanan stres mi olduğuna dair net bir açıklama yapamamış ama bunun çokta fark edeceğini düşünmüyorum. Bu yüzden uykusuz kalmaya karar vermeden önce bir kez daha düşünün. Hiçbir şey sizden önemli değil... Eğer uykusuz kalmak zorunda kaldıysanız kendinize devamlı kızmanız da fayda var.


En çok ne kadar uykusuz kalabilirim?

Konudan çokta dağılmadan size araştırma yaparken gördüğüm ve nedenini sorguladığım bir rekor denemesinden bahsetmek istiyorum. Bu kategoride rekorun sahibi Randy Gardner adında bir Amerikalı. Gardner 17 yaşında bir bilim fuarında gönüllü katıldığı deneyde tam 17 gün uyumadan durmuştur. Gerçekten bu deneyi ayak üstü fuarda yapmaları tuhafıma gitmedi değil. Zaten yakın zamanda Guinness, insanların kendilerine zarar verdikleri gerekçesiyle bu alandaki denemelere son verdi. Çok yerinde bir karar olduğunu düşünüyorum zira şuan bu paragrafı yazarken bile kendimden geçmiş bir haldeyim.


Velhasıl kelam uyumayı zaten hepimiz seviyoruz ama bence bu sevgiye nazaran çok az değer gösteriyoruz. Hayatımızda önemli bir yeri olan bu eyleme, çok daha özenli davranmamız gerektiğini düşünüyorum. Bir sonraki bölüme, hiç problemsiz çok sıradan bir şekilde devam etmeyi umuyorum. Görüşmek üzere. İyi uykular... 🌙


Görseller pexels sitesinden alınmıştır.


Sort:  

Uykusuz olmanıza rağmen gayet güzel bir yazı hazırlamışsınız :) Benim uykusuzluk rekorum 3 gün herhalde daha da geçemem. Mantıklı da değil zaten insan yürüyen zombiye dönüyor :)

@etasarim çok merak ettim de 3 gün boyunca ne yaptın da uyanık kalmayı başardın ;)
@kadiralp yazılarını severek okuyoruz ve devamını sabırsızlık ile bekliyoruz

hocam bitirme tezini yetiştirmeye çalışıyordum, sanırım işlemciydi :) bitirememe korkusu insanı uyutmuyor diyelim :D @kabasakal hocam

3 gün mü🙅‍♀️
ben herhalde birinci günün sonunda gözlerim açık uyurdum nasıl dayandın:)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations @kadiralp! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 250 upvotes. Your next target is to reach 500 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65035.33
ETH 2950.72
USDT 1.00
SBD 3.66