Yaratıcı Bir Şey #2

in #tr5 years ago

BAocean_Screenshot_05-1920x1080-5208047c092a09c1e92f25c2f71bff06.png

”Dehanın 10’da 1’i yetenek 10’da 9’u da çalışmaktır."

-Albert Einstein

1 Hafta aradan sonra 2. bölüme gelmiş bulunuyoruz. Geçtiğimiz bölümde hikaye serimize ufak bir giriş yapmıştık. (Ufak dediğim 700 kelime.) Unreal Engine 4'ün basit özelliklerini, koyduğum ilk hedefleri ve bu hedefleri yarım yamalak yapışımı size anlatmıştım. Bu gün işi biraz daha zorlaştıralım. Hatta öyle bir zorlaştıralım ki işin içinden çıkamayalım. Bugün ilk defa dış kaynaklardan yardım alacağım. Hemen pes ettin sende! Hani kendi başına öğrenecektin? Diye söylenmeyin. Bazen olmayınca olmuyor... Kabullenmek lazım biz bu konuda baya acemiyiz.

Birazdan Unreal Engine 4 programında ilk kez zorlandığım ve yardım aldığım kısmı sizlere anlatacağım şimdi sırayla devam edelim.

İlk bölüm bittiğinde basit taş zemin üzerinde çatısız duran bir evimiz vardı. Bu bölümde bu eve bir çatı ekledim. Hatta dostlar, gaza gelip eve bir kat daha eklemekten kendimi alıkoyamadım. Evet artık evimiz 2 katlı ve çatısı var! Bahçede kendi kendine yanan ateşimiz de hala orada.

Tabii eve 2. katı çıkıp bırakmadım. Haliyle bu katlar arasında geçiş yapılabilen bir merdiven de ekledim. İçerisi karanlık olunca eklediğim lambalarıda aşağıdaki fotoğraflarda görebilirsiniz. Ev, yavaş yavaş gerçek bir eve benzemeye başlamıştı.

Üst Kat

Alt Kat

Tam bu aşamadan sonra ev ile ilgilenmeyi bıraktım. Bu bölümde başka olaylar denemek istiyorum. Evin etrafında, ufak tepecikler ve çöküntüler meydana getirip, bu çöküntülere su birikintisi eklemek istiyordum. Daha öncesinde aşağıdaki contentleri karıştırırken materials klasöründe water, ocean gibisinden şeyler görmüştüm. Bu yüzden kendime güveniyordum. İlk olarak taş zeminden de öte daha büyük bir araziye ihtiyacım vardı.

HEDEF 1 - SU BİRİKİNTİSİ VE KÜÇÜK TEPELER

1. Adım: Arazi Eklemek


Sol taraftaki Landscape > Manage menüsünden arazimi oluşturdum.

Daha sonra yaptığım evi de içine alan büyük bir arazi oluşturdum.

2. Adım: Araziye Nasıl Dalacağını Bul!


Araziyi oluşturdum. Şimdi bu arazi üzerinde oynamaları nasıl yapacağımı bulmam gerekiyordu. Çok zor olmadı ikonlardan da anlaşılacağı üzere bu işlem manage'in hemen yanındaki "sculpt" toolu ile yapılıyordu. Yandaki fotoğrafta bu menüyü görebilirsiniz

Aldım tool'u daldım araziye. Çok eğlenceli bir işlem olduğunu söyleyebilirim. O anda doğa üstü yetenekleri olan birisi gibi hissettim. (Aşağıdaki fotoğrafta doğa üstü yeteneklerimi görebilirsiniz.)

Kendime ufak dağlar ve su birikintisi yapabileceğim girintiler oluşturmuştum. Şimdi sıra geldi bu girintiye su eklemeye. İçini su ile doldurmam lazımdı. Aklıma ilk gelen şey tabi ki tut sürükle oldu. Content kısmından su ile ilgili olabilecek tüm seçenekleri tek tek tuttum ve doldurmak istediğim yere sürükledim. Hiç bir şey olmadı... Bu işlemi 4-5 kere tekrarladım. Israrla oranın dolmasını bekliyordum. Water, ocean... Olabilecek tüm olasılıkları deniyorum ama yok olmuyor. Kara kara düşünmeye başladım. Bir süre sonra akıllanarak "Tutup sürüklüyorum tamam, ama nereye?" diye sordum kendime. Sonuçta orada bir boşluk vardı ve ben bu boşluğa su görünümü vermek istiyordum. Boşluğa bir şey yapmak imkansız. Bu yüzden orayı basit bir zeminle doldurup sonrasında o zemine su görünümü verecektim. Bu kısımlarda yavaş yavaş programın mantalitesini çözüyoruz. Güzel güzel...

Aşağıdan basit bir zemin bulup bunu su doldurmak istediğim boşluğun içine yerleştirdim. Zeminin orasını burasını çekiştirip boşluğumu tam olarak doldurdum.

Sonrasında ilk aşamaya geri gelip su materyalini tut sürükle yöntemiyle buraya aktardım. Taa taa... İşte karşınızda oluşturduğumuz ilk su birikintisi.

Bu bölümdeki ilk hedefimizi başarıyla tamamladık. Biçimsiz dağlarımız ve su birikintimiz hazır. Bu bölüm yapmak istediğim bir şey daha var. Fotoğraflarda da gördüğünüz gibi arazimizin üzerinde basit, sade ve düz çim tabakası var. Bu çim görsel olarak kimseyi memnun edemez. Eğer ilerde güzel ve gerçekçi çalışmalar yapacaksak, araziye eklediğimiz texture'u nasıl özelleştirebileceğimizi bulmamız gerekiyor.

HEDEF 2 - ARAZİNİN GÖRÜNÜŞÜ


Yazının başında bahsettiğim ilk kez zorlanıp araştırma yaptığım bölüme gelmiş bulunuyoruz.

Bir önceki başlıkta, araziyle oynarken programın sol tarafındaki landscape menüsünü kullanmıştık. Bu menüde 3 ana kısım var. Bunlar manage, sculpt ve paint. Manage ve sculptu bir önceki başlıkta kullandık ama painti kullanmadık. Arazinin görünüşü ile oynarken tahmin ettiğim üzere bu toolu kullanacaktık. Evet bu çok güzel bir tahmindi ve yüksek ihtimalle doğruydu. Ama gel gelelim işin pratik kısmına. Kelimenin tam anlamıyla hiç bir şey yapamadım. Kullandığım tool'un ismi paint ama ben hiç bir yeri boyayamıyordum. Araziyi oluştururken kullandığım çimin üzerine başka texturelardan eklemek istiyorum ancak bu olayın söylediğim kadar basit olmadığı belliydi. Yaklaşık 1 saat boyunca orayı burayı kurcalayarak bunu nasıl yapabileceğimi çözmeye çalıştım. Ancak bulamadım. Problemi google'a sorma vakti gelmişti. Bulduğum ve faydalandığım türkçe kaynağı buradan izleyebilirsiniz.

Bu aşamada kendimi Unreal Engine'in çok farklı boyutlarında buldum. İlk olarak paint toolu kullanmak için bir kaç tane texture seçmek gerekiyor. Bu textureları aşağıdan bir klasör seçip rastgele emportluyoruz. Daha sonra yeni bir materyal oluşturma seçeneğini açıyoruz ve karşımıza şu ana kadar hiç görmediğimiz bir ekran geliyor. Bu ekran bir nevi Unreal Engine 4'de bulunan kodlama özelliğinin kolaylaştırılmış arayüzü gibi bir şey.

Burada boyama işlemi için oluşturacağımız materyalin özelliklerini ve niteliklerini belirlememiz gerekiyor. Burada kullandığım pencereleri ve yolları tam olarak anlamadım. İnternetten bulduğum kaynakta ne gördüysem aynısını uyguladım ve içinden sadece seçilen textureları kendi isteğime göre düzenledim. İlerde buranın daha derinlerine tabi ki girmemiz gerekecek. Şimdilik amacımıza ulaşmak bize yeterli olur. Bu materyali oluşturduktan sonra sağ aşağıda bulunan landscape material kısmına bu materyali sürükledim. Sonunda seçtiğim texturelar sol tarafta çıkmıştı. Bunları seçerek klasik paint fırça mantığıyla arazimi artık boyayabiliyordum. Fırçanın özelliklerini yine soldan ayarlayabiliyoruz. 3-4 saatlik uğraş sonucunda bu hedefimizi de noktalıyoruz.

Mutluydum, fakat Unreal Engine 4'ün dipsiz bucaksız olduğunu tekrar hatırladığım için birazcıkta korkmuştum. Ama bu korku tatlı bir korkuydu. İlerleyen bölümlerde bu yazılara bakıp acemiliğime gülmek istiyorum. Bunlar hep gülmek için malzeme.

Şöyle güzel bir manzarayla bu bölümün finalini yapmak istiyorum. Bir sonraki bölümde görüşmek üzere.

Sort:  

burdan bakınca çok eğlenceli görünüyor:)
o ateşin etrafını taşlarla çevirip ateş çukuru yapmalı:)
ata sporumuz mangal yapanları izlemek ne de olsa:p

Sonraki hedeflerden biri ateş çukuru ve mangal :D

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Teşekkür ediyorum :)

çok güzel görünüyor ama sanırım daha bayağı gelişecek. Benim aklım o bahcede yanan ateste kaldı :) evi yakmasın o :))

Sonraki bölümde daha oturaklı bir ev ve kontrollü bir ateş olacak inşallah. :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by kadiralp from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64678.67
ETH 3086.68
USDT 1.00
SBD 3.87