Şarkı/Türkülerini Hayat ile Sınamak İstediğimiz Sanat Gerillası-Ahmet KAYA

in #tr6 years ago

Papi1510816377654.jpg
'Tutuşur dizelerim'-iz..

on beş yıldır tutuşmaya devam ediyor..

Kim bilir belki de halen fiziksel olarak ölmediğine inanan insanlar vardır.

Evet bir çoğumuz O'nu öldürmedik-öldürmeyecek her an-ı'mızda yaşatmaya devam ederek şarkılarını ilk defa söylüyormuş gibi dinlemeye devam edeceğiz.

'Oysa türkü tadında yaşamak isterdim'

Çocukluğumdan başlayarak kırk yıllık yaşanmışlığımın bütünlüğünde Ahmet Abinin izi var..

Şarkıları hayat verdi, gün ışığı verdi, umut verdi, aşk verdi, öfke verdi, mücadale azmi ve yaşama biçimi sundu...

'Şafak Türküsü' dinlediğim ilk türküsüydü, gizlice sigara içiyordum o zamanlar. Şafak Türküsü kasedini teype takarak ileri-geri alıyor çok şaşırmış keşfetmeye çalışıyordum. Geç saatlere kadar Ahmet Kaya dinleyerek gizlice sigara içip geceler ve düşler tüketiyordum..

Çocukluğum boyunca bildiğim dünyanın dışına ilk çıkışım gibiydi..

'Ben bir bıçak ucuyum, Kavga vermiş halkına. Başkaldırıyorum işte, Varın benim farkıma'

Deyim yerindeyse hayatımı değiştirmişti-hayata bakış açım farklılaşarak devrimciliğin ilk adımlarını atmıştım.

İlginç olan şu ki devrimcilik yaptığımı sandığım fraksiyonda Ahmet Kaya dinlemek oportinizm vb. kavramları içeriyor, devrimci arabesk vb. suçlamalar ile neredeyse Ahmet abiyi dinlemek yasak veya ayıp sayılıyordu.

Daha da ilginç olan O'nu herkes bir şekilde gizlice dinliyor ve bu böyle bilindiği halde herkes birbirinden saklıyordu..

Ahmet Kaya'nın şarkılarını hep hayat ile sınamak istedik çünkü bütün düşlerimiz ve özlemlerimize karşılık mutlaka bir Ahmet Abi şarkısı var..

'Gözüm yaşarıyor, yüreğim yanıyor. Olmasaydı sonumuz böyle'

Bir röportajında 'ben şarkılarımı kıyı mahalle çocukları için söylüyorum' demişti, ahh yaşasaydı da bir bütün olarak bu ülkenin bir kıyı mahalleye dönüştüğünü görüp de, şarkılarını tüm ülkenin dinlediğine tanık olabilseydi.

'oy benim canım, yaralı ceylanım henüz yolun başında solup giden baharım'

Bugün sevdiğim bir ağabey yazısında Almanya'da karşılaşmalarını anlatmış "İşte biz buradayız. Dünya alem sesimizi duysun biz buradayız direnmeye de devam edeceğiz" diyerek belinden çıkardığı tabancasıyla Avrupa semalarına şarjörünü boşaltan Ahmet Kaya..

Ahmet abi sadece şarkılarını seslendiren bir sanaçı değil aynı zamanda bir devrimciydi, halkının haklı mücadelesinin yanında son nefesini verene kadar mücadele eden bir sanat gerillasıydı..

'Şarkılarım Dağlara' diyerek yüreklerimize-gönlümüze taht kuran güzel bir insandı, onurlu bir insandı.

'Kalk gidelim, yaşamak için ölme sırası bizde'

Ölümüne ne ağladık, çok ağladık, hepimiz ağladık, kimse inanmadı, inanmak istemedi, onu gizli-gizli dinleyen farklı ideolojilere inanan insanlar bile ölümüne çok üzüldüler..

Bu sözünü herkes bir madalyon gibi beyninde ve yüreğinde taşısın:

''Eğer ölürsem tek bir şey istiyorum Ahmet Kaya bu ülkeyi sevmedi demesinler, ben bu ülkeyi Edirne'den Ardahan'a kadar çok sevdim''

Şu an bile bu ülkenin ortak bir değerinden bahsedilecekse elde kalan tek ortak değer Ahmet Kaya ve şarkıları..

İnanılması güç ama tam da böyle işte...

Farklı bir çok kesimde ortak yankı bulan nadir değerlerimizden Ahmet Kaya..

Ortak olmayan ülkemizin ortak sanatçısı Ahmet KAYA .

Eşi benzeri olmayan bir ses, bir sanatçıydı, aynı şarkıları onlarca kişi seslendirmesine rağmen o tınıyı, o tadı alamadık, kendine has özelliği ile icra ettiği müzik türünün tek temsilcisi diyebiliriz..

Herkesin kendisinde dinlediği, büyüttüğü beslediği, sevdiği, aşık olduğu bir Ahmet KAYA var..

Çok kısa da olsa benim kalbimdeki Ahmet abi'yi kağıda dökmek istedim, ne mümkün.!

Ahmet Kaya'yı anlatmaya binlerce, on binlerce sayfa yetmez..

Hoşça kal iki gözüm..

'Ağıtlar yakmayın adıma ben ölmedim! Ölmeyeceğim'

ve

'Beni bilimle anla iki gözüm, felsefeyle anla ve tarihle yargıla' demişti ya....

öyle işte...

Çalsın yeni bir Ahmet kaya şarkısı......

'yaprak döker bir yanımız, bir yanımız bahar bahçe''

(ölümünün 15 yılında bu yazı burada yayımlanmıştır)(https://papiroom.com/525249555751_sarkilarini-hayat-ile-sinamak-istedigimiz-sanat-gerillasi-ahmet-kaya)

Sort:  

Aaa yeter ama, çatal geliyor bak :))

... Sonra hepsi sırayla ..hata yaptık .. Pişman olduk vs...
Ahh insan!

Congratulations @kafka1974! You have received a personal award!

1 Year on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemFest³ - SteemitBoard support the Travel Reimbursement Fund.

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65035.33
ETH 2950.72
USDT 1.00
SBD 3.66