Olgunluk ve Askerlik İkilemi

in #tr6 years ago

Yakın tarihte beni ilgilendiren bir konu olduğu için bugün onunla ilgili bir yazı kaleme almak istediğim hazır sistem Steempress gibi uygulamalarda başlamışken bunun kaymağını yiyen arkadaşlarımızı da gördükçe "Neden ben de bu tür yazılar yazmayayım?" diye düşündüm ve en uygun yazıyı kaleme alarak işe başlıyorum.


Picture

Uzun dönem askerlikten kaçmak için sırf okul okuyan üniversite kapılarını aşındıran çevremde o kadar çok arkadaşım olmuştur ki bu simalara artık neredeyse aşina olmuşumdur. Hatta benim bakış açıma göre sadece askerlikten kaçıyorsa ben bunları olgunlaşmamış kişiliklerle doğru orantılı bulurum. Tabii ki bu sözlerim yanlış anlaşılmasın bu sadece benim şahsi fikrimdir. Sonuçta herkes istediğini yapmakta özgürdür.


Picture

Bilindiği gibi askerlik kısa ya da uzun dönem olmak üzere vatanımızda şu an iki şekilde yerine getirilmektedir. Peki bu süreler içerisinde bizi askerlik nasıl olgunlaştırır diyorsanız adım adım onlar da açıklamak istiyorum. Her ne kadar askere gitmemiş olsam da gidenlerden dinlediklerimden oluşan fikirlerimi aktararak konuşmak istiyorum.

Uzun dönem yapmış bir arkadaşım ilk zamanlarda ilk yani 3-4 ay süre zarfında olgunlaşmadan nasıl bir şey olduğunu anlayamadığını söylemişti. Tek bildiğini askerliği ondan önce gitmişlerin bu söylemleri devamlı onlara söylemeleri ve bunları sürekli dinlemeleri olduğudur.

Vakit geçtikçe nasıl olgunlaşır ama bu askerliğin bana nasıl katkılar sağlayacağını merak etmeye iyice başlamıştım. Askerliğin sonuna geldiğimde, şundan tamamiyle emindim. Artık gerçekten askerlik kısa da olsa uzun da olsa bizleri dolgunlaştırıyordu.

Olay aslında o kadar basitti ki ailesinden sevdiği kimselerden ayrı kalan erkekler yine kendileri gibi ayrı kalmış erkeklerle uzun bir vakit geçiriyorlardı. Bu süreçte birbirinden farklı zorluklar yaşıyorlardı. Bazen ağlıyor bazen gülüyor ama birbirlerine sürekli destek oluyorlardı. Yeri geliyor şehir dışında dağlarda vazifeye çıkıyorlar yeri geliyor gazinoda görev alıyorlardı. Ülkenin dört bir yanından gelen insanlarla iç içe yaşayarak yaşamı öğreniyorlardı. Fikir alışverişleri sonrasında ömür boyu sürecek dostluklar doğuyor aslında kalabalıklar arasında yalnız kalmadıklarını işte bu sayede görmüş oluyorlardı. Bir sonraki yazımızda görüşünceye dek kendinize iyi bakın sevgili steemit topluluğunun insanları.

Sort:  

Zorunlu askerlik yapmak bana çok saçma geliyor. ben 26 yaşındayım elim geldiği kadar askerlikten kaçmak istiyorum. Duyduğum o kadar olumsuz hikaye var ki. Askerlik yerine 1 yıl hücrede hapis cezası verseler hemen giderim, yeter ki o ne olduğu belli olmayan insanlarla bir arada kalmayayım.

THE FRIENDS THAT LAST IN THE TIME ARE THE TRUE, HAVE A GOOD DAY

You have recieved a free upvote from minnowpond, Send 0.1 -> 2 SBD with your post url as the memo to recieve an upvote from up to 100 accounts!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62772.18
ETH 3032.07
USDT 1.00
SBD 3.67