Paylaşmak zorunda olduklarım v.5

in #tr5 years ago (edited)

Herkese merhaba ben @keepcalmandread

Arkadaş tavsiyesi ile ulaştığım güncel bir sosyal deneyi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Çok tarzım olmamasına rağmen tespitlerimin yerinde olduğunu görmek beni sevindirdi.

Umarım daha fazla insana ulaşır ve daha fazla gündeme gelir.

Çeşitli platformlarda defalarca konuşulan mülteciler konusunda, fazlaca olumlu yorumlar görüyordum. yüksek oranda hükümetin sosyal medya ekibi tarafınca yürütüldüğüne inanıyordum. Sanırım kendime bir dayanak buldum. Çok fazla yorum yapmadan konuya giriyorum.

Benzer bir denemeyi ‘işsizlik yok’ başlığı adı altında görmek umuduyla...

Herkese keyifli steemitler...

Posted using Partiko iOS

Sort:  

Ya hocam bu nasıl bir deney. Bi kere bizim hayat felsefemize ters şeyler söylüyorlar. O getirdikleri çocuk hiç sokakta kalmış bir çocuk gibi mi duruyor. Hiç inandırıcı değil bi kere. Yani eli ayagı tutuyor ama çalışmayacakmş, sadece nargile içecekmiş. Bence yapacaklarsa daha inandırıcı donelerle yapsınlar deneyi.

Bizim toplumumuzda baba çalışmayan oğlunu evde tutmaz bir kere kaldı ki yabancı bilmediği garip bir aileye evini açacak? Nasıl bir mantık.

Hocam çok haklısınız fakat, paylaşmak istememin sebebi, 'evet bakarım, bakmalıyız.' gibi cevapların karşısında anlık bildirimde alınan cevaplar farklı yönde. Örneğin eşim yok kız çocuğum var diyen kadının bir sonraki cümlesinde şimdi olmaz eşime sorayım cümlesi gözüme takılıyor.
Sanırım konuya bakış açımız farklı. Ben çok başarılı bulmamakla beraber, gelen cevapların organik olduğunu düşündüğüm için paylaşmak istedim.

Lakin final olarak sureyen gelen kesim, videoda bulunan arkadaştan çok farklı değil gibi görüyorum. ( yaşadığım şehirden gözlemlediğim kadarıyla )

Hocam bizim burada da oldukça fazla Arap var. Hatta sadece Suriye değil, Irak ve Fas'tan da olanlar var. Ama görünüş olarak hiç videodaki arkadaşa benzemiyor. Bulunduğum şehrin farklı bir yerinde de farklı Araplarla tanıştığım zamanlar oldu onlar da hakeza benzemiyordu. Samimiyet önemli hocam. Ben inanıyorum ki yani bizim halkımız belki çok dindar değil ama ihtiyacı olduğunu anlasın verir ama samimi ise. Şu an insanların aklında türlü hikayeler mevcut. Değişik haberlerde şu Suriyeli bunu öldürmüş buna tecavüz etmiş bu gibi milyon haber çıktı. Tabii ki insanlar vazgeçeceklerdir. Dediğinizde haklısınız ama insanlara da çok görmüyroum bazı şeyleri.

Hocam bir de fark ettiniz mi Arap çocuk "Kurmanci" dedi hatırladığım kadarıyla bu kürt'üm demek, yani çocuk Arap değil. Videonun her tarafı sakat yani.

son 24 saattir bi test yapıyorum.. sonuç alana dek, youtube da whyshy, the post ve sulu göz gibi sosyal deney kanallarına takılayım demiştim..

şimdi de steemit'de bir başkası karşıma çıkıyor ;)

sosyal deneyler, "yerinden" bildirimler için çok güzel bir yöntem ;)

Samimi bulmuyordum, bizimkiler biraz magazin içeriyor gibi. Ama bu beni etkiledi :)

Thank you so much for being an awesome Partiko user! You have received a 11.62% upvote from us for your 2560 Partiko Points! Together, let's change the world!

Sneaky-Ninja-Throwing-Coin 125px.jpg
Defended (11.09%)
Summoned by @keepcalmandread
Sneaky Ninja supports @youarehope and @tarc with a percentage of all bids.
Everything You Need To Know About Sneaky Ninja


woosh

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 61220.17
ETH 2979.22
USDT 1.00
SBD 3.73