Tavlanın Taşıdığı İmgeler

in #tr6 years ago (edited)

Tavla, birçoğumuzun oynarken zevk aldığı, kimilerinin büyük iddialar döndürdüğü (kahve, yemek, böbrek, para, vb.) benim de en keyifle oynadığım oyunlardan biridir. İşin enteresan tarafı bu oyun iki kişilik gibi görünmesine rağmen aslında hiç öyle değildir. Asla baş başa kalıp bir oyunu bitiremezsiniz. Yaklaşık 4-10 kişi arasında değişen bir grup yancı ile tavlayı kapatır ve ardından kaybettiyseniz eğer alay konusu olursunuz. @embesilikat ile haftanın 5 günü bunu oynamayı alışkanlık haline getirmiş ve istisnasız her oyunumuzda büyük iddialar kazanıp kaybetmiş kişileriz (Her ne kadar yoğunluk dolayısıyla son zamanlarda oynayamıyor olsak da sıkı bağımlılarıyız). Kaybettiğim zamanlarda bu durum canımı sıksa da kazandıklarımı düşününce mutlu olmuyor değilim.

Tavla güzellemesi yapmamın sebebi nasıl ortaya çıktığı hakkında biraz bilgi vermek. Belki yazıdan sonra "Aa yıllardır oynayıp da hiç merak etmediğim sorunun cevabını istemsiz de olsa buldum, teşekkürler @lavinas (!)" dersiniz.

image

Tavla, rivayetlere göre Hint imparatorunun, Pers imparatoruna hediye ettiği satranç oyununa karşılık olarak gönderilmiştir. Tabii bu göndermeler yapılırken imparatorların birbirlerine yazdığı 'çok romantik' yazılarını da es geçmemek gerekiyor. Nasıl ortaya çıktığından ziyade, taşıdığı anlamlar beni daha çok etkiledi açıkçası.

Tavlanın her noktası ayrı bir anlam taşır. 4 köşe 4 mevsimi, karşılıklı 12 hane günün 24 saat olduğunu, 30 adet pul günleri, karşılıklı 6 hane ayları, taşların siyah ve beyaz oluşu gece ile gündüzü, tavlanın tek bir yapıdan oluşması ile 1 sene ile simgelenmektedir.

Gerçekten hoş bir düşünce ile süslenmiş bu oyun insanların uzun zamanlar sonucu ustalaştığı, gelecek hamleyi düşünerek hareket ettiği, vur-kaç yapmanın aykırı olduğu ve adab-ı muaşeret kurallarına göre kol altına verilmesiyle ünlü. İyi ki bulunmuş dediğimiz bu oyun yaşayan ve ölmeyecek bir efsanedir. Sıradaki maçta görüşmek üzere @embesilikat.

Görsel Kaynak -1

Görsel Kaynak -2

Sort:  

gelecek hamleyi düşünerek hareket ettiği

Ben bunu yaptığımda direk "Satranç mı oynuyoruz kardeşim, hadi ya!" deniliyor...

Satranç ve tavla. İkiside çok saygı duyduğum oyunlardır; hem oyun stilleri, hem de geçmişten günümüze gelen hikayeleri beni çok etkiler.

Elinize sağlık.

Aynı tepkiyi ben de görüyorum. Hele rakip geride veya gerginse o tepki daha da çirkinleşiyor. Ama biraz haklılar, bazen ben de yavaş oynayanlara sinir yapıyorum.

Gerçekten iki oyun da zeka ve tecrübe istiyor. Tabii satranç çok daha detaylı ve profesyonel. Bana kalırsa tavla biraz daha eğlence amaçlı. Gerçi ben ikisini de eğlence için oynuyorum ama herkes için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Çok teşekkür ederim ilgin için :))

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by lavinas from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

"Hadi gel satranç oynayalım" dediğimde, karşıdan genelde "ya ne satrancı, gel bi tavla atalım" tepkisi geliyor.

Basitliği ve düşünmeye gerek olmayan oyun yapısıyla beni cezbeden bir oyun değil. Dama oynarım daha iyi :))

Zaten satrançla kıyaslanamaz ama daha az dikkat istemesi yönünden ben genelde tavlayı tercih ediyorum. Bir de dediğiniz gibi insanlar daha çok kafa patlatmak yerine eğlence olsun istiyor. Ben genel olarak rekabeti sevdiğim için tavlayı da seviyorum açıkçası :))

Merhaba ben @osmania, @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market hesapları tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Bekle geliyorum işi gücü bıraktım tavla atacağız. Trafik var valla gelemiyorum :)

Congratulations @lavinas! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @lavinas! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard knock out by hardfork

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @lavinas! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 5000 upvotes. Your next target is to reach 6000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @lavinas! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @lavinas! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60826.65
ETH 2907.17
USDT 1.00
SBD 3.54