Ahmet abi ne yapsın ?steemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago
Çalıştığım iş yerinde vakit buldukça konuştuğum bir abimin durumundan bahsetmek isterim. Yazının sonunda da varsa tavsiyelerinizi söylerseniz memnun olurum.
src

Konuya geçmeden kısaca kendimden bahsedecek olursam : 21 yaşındayım ve bu sene üniversiteden mezun oldum.Okul zamanında vakit buldukça çalışmaya giderdim.Bir kuyumcu atölyesinde joker (nerede eksik varsa oraya yardım eder) olarak çalışıyorum.Mezun olduktan sonrada kısa süreliğine yine bu işte devam etme kararı aldım.

Mevzu bahis abi ise 25-26 yaşlarında ve ustam olur kendisi.
Malum altının şuanki değerinden ve çalıştığımız şirketin yaptığı hamlelerden dolayı pek iş olmuyor ve bununla birlikte maaşını alamayan işçilerde tek tek ayrılıyorlar.Kalanlar ise yaptığım gözlemler neticesinde tam bir Hayvan Çiftliği karakteri oluşturulacak kişiler.Herkes halinden memnun ,çeşitli konulara susmuş vaziyetteler ve son olarak sıkmadan şunu belirteyim en çok yaptıkları şey ise olur olmaz bir konuyu bulup tartışmayı çok seviyorlar.

src

Bu abi askerliğini yapmış ve bekar birisi.Konuşmalarımızda sürekli buralardan sıkıldığını ve yurtdışına gitmek istediğini dile getiriyor.Bana zaman zaman ona tavsiyeler vermemi söylüyor .Ne yaparım ? Nasıl yaparım ? Bende pek tecrübem olmasada sorular sorarak faydalı olabilicek uğraşlar edindirtmeye çalışıyorum.

İşten cıkınca nereye gittiğini sorduğumda ,çoğunlukla eve gidip odasına kapanıp film izliyormuş.Birde söylemesede benimde ona video düzenlemede yardım ettiğim bir twitter hesabı var .Burada zaman zaman kendi yazığı ,zaman zaman beğendiği sözler,videolar paylaşıyor.

Neler yapmayı sevdiğini sordum.Bana gezmeyi ve fotoğraf çekmeyi sevdiğini söyledi.Tabi bunları önceden yaptığı için şuanda yapmıyor.Bu abimiz zaman zaman kardeşinin zoruyla dışarı çıksada,dediğine göre üzerinde bir karamsarlık(bence tembellik) varmış.Daha önceden tanıdığım kadarıyla asosyal biriside değil.Tembellik var.


Nedendir bilmiyorum ama bu durumu çözmeyi kendime görev edindim. Öncelikle vücudu hantallıktan kurtulsun diye kendisini ikna etmesini ve 1 saat dahi olsa dışarı çıkmasını söyledim ve yapabiliyorsa spor yapmasını söyledim.Bu sayede belki evdende biraz sıkılır.














Kitap okumasını tavsiye ettim ama kitap okumakla pek arası olmadığını söyledi.Bir kaç öneride bulundum ama nafile.Ama dediğine göre twitterdan okuduklarının etkisiyle adını pek bilmediğim Budizm'le ilgili bir kitap görmüş,onu alıp okumayı düşünüyor.


src

Daha sonra madem film izliyor ve bana izlediklerini anlatarak tavsiye veriyor :dedim bunları bana anlatacağına izlenimlerini sen yaz bir kağıda,olmazsa senin için yazdıklarını okurum ve düzeltebildiğim yerleri düzeltirim .

Daha önceden de dediğine göre günlük yazıyormuş ama ne olmuşsa parkta yakmış hepsini.
Sorunun kilit noktası öncelikle kendisi ve beraberinde çalıştığı yer olduğunu düşündüğüm için oradan çıkması gerektiğini düşündüm.Hemen olmasada bunun için bir şeyler yapmak ve bir ihtamal gelir kaynağı sağlamak adına ona Steemit'i tavsiye ettim.Bakalım ne olacak.İnandırıcı olması adına Steemit'te benzer şekilde günlük,blog yazan kişileri örnek gösterdim.
Böyle bir tavsiye vermekle ne kadar doğru yaptım bilmiyorum.Çünkü gelir konusunda kendim pek bir şey yapamadan tavsiye vermek akıl karımı bilmiyorum.Ama yinede nereden kimin çıkacağı ve ne olacağı belli olmaz.Bakalım neler olacak.

Yazıyı fazla uzatmak istemediğim için ilgili abiyi pek tanıtamadım ama yinede sizinde varsa,ona yada bana tavsiyeleriniz bunları paylaşmanızdan memnun olurum.

Siz olsanız ne yapardınız ?

Yazı gereksiz uzun olduysa da kusura bakmayın.

Okuduğunuz için teşekkürler.


Sort:  

Get your post resteemed to 72,000 followers. Go here https://steemit.com/@a-a-a

Çıkış noktası sadece para kazanmak olursa bir insanın, kazanacağı miktar asla mutlu etmeyeceği için, çünkü zenginliğin üst sınırı yoktur, önüne çıkan fırsatları doğru değerlendirmesine engel olacaktır.
İnsanın onu en mutlu eden konuyu bulması gerek önce, tutkuyla sevdiği bir işi yaparsa hem mutlu hem maddi anlamda rahat olacaktır.
Bizlere ezberletilen meslekler üzerinden değil, olmayan birşeyi bulup çıkarmak zorunda olmak hiç değil, sadece pek dikkat edilmeyen ama ihtiyaç olan bir işi görüp, yoğunlaşmasını önerebilirim.
Kimselere benzemek zorunda değiliz, ihtiyacımız olan en önemli bileşenler tutku ve çalışkanlık..
Paylaşımnız için teşekkürler, umarım herşey gönlünüzce olur.
Selamlar

Tavsiyeniz için çok teşekkürler.Evet çıkış noktası sadece para değil ama tabiri caizse mağaradan çıkabilmek için bazen bir ışık gerekebilir.Ellimizle yoklayarak çıkabiliriz belki ama ışığa gitmek daha isabetli olabilir. Ama ışığın nereye çıkacağı da belli olmaz tabi.

O ışık, sevdiği iş kanımca... Zamanın nasıl geçtiğinin farkına varamadığı, çalışırken eğlendiği iş. Tanıdığım birçok genç arkadaş, hobilerini takip edebilecek cesarette olabilselerdi, bugün bir yerlerde maaş karşılığı çalışıp durumlarından şikayet etmeyeceklerdi. Belki az belki çok kazanacsklardı ama çok daha mutlu olacaklardı...
Işık hep var, orada duruyor, biz kalın kara camlı güneş gözlüklerimizi çıkartabilirsek ancak görebileceğiz
Selamlar

Bu tavsiyelerinizi kendim içinde dikkate alacağım.
Selamlar

Congratulations @mahsumclkblk! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63042.11
ETH 3047.49
USDT 1.00
SBD 3.91