You are viewing a single comment's thread from:

RE: Yol hikâyesi #2 | Tunceli

in #tr5 years ago

Söylenecek çok şeyi bir kelimeye sığdırmışlar da adını -neyse- koymuşlar sanki.

Benimde en çok kullandığım kelimelerden biri. Ne kadar güzel tanımlamışsınız.

Kilometrelerce uzaktayken önyargılı olduğum bir yerdi benim için.

Tanıdığım insanlar ve gördüğümüz olaylar nedeniyle benim de bazı iller hakkında önyargılarım var. Mesela Diyarbakır. Eskiden Galatasaray'ın neredeyse bütün Diyarbakır deplasmanındaki maçlarda olay çıkardı.
Mesela Adana. Tanıdığım bütün Adanalılar insanlara tepeden bakan, biraz kendini beğenmiş kişiler.
Malesef bir kaç kişinin olumsuz davranışı bile koca bir şehre önyargıyla bakmamıza sebep olabiliyor..

O zamanlar bahar ayında bizden yaşça çok büyük sınıf arkadaşlarımız her gün okula koca koca poşetlerle gelirdi. İçinde de 'Doğunun Muzu' :) dedikleri Işkın olurdu.

Işgın Sürmesin Deyi De
Al Fistanlım Gaytanlım.

Böyle bir türkü vardı. O aklıma geldi. Türküdeki ışgınla sizin topladığınız ışkın aynıymış :) Türküyü çok duymuştum ama şimdiye kadar hiç dikkatimi çekmemişti ışkın kelimesi.

Aslında ülkemizin her karış toprağı kıymetli ve güzellikleri sayılamayacak kadar çok. Ne yazık ki yurt dışından gelen turistler bizden daha fazla gezip görüyor..

Ben Kayseriliyim ama inanın Kayseri'nin hiç bir yerini doğru düzgün bilmiyorum desem yeridir. Adeta iş ve ev hayatına alıştırmışız kendimizi, dışarıya çıkmaya korkar olmuşuz.

Yine olağanüstü güzellikte bir gezi yazısı hazırlamışsınız.. Ellerinize emeğinize sağlık..

Sort:  
Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60725.43
ETH 2900.91
USDT 1.00
SBD 3.59