Neden Özel MarkDown Editör Kullanmalı...

in #tr6 years ago (edited)

markdown.png

Size Bu Yazımda Neden Özel MarkDown Editör Kullandığımı ve Nelerinden Yararlandığımı Yazmak istiyorum.
Öncelikle Kullandığım MarkDown Monster Editör Üzerinden Anlatım Yapacağım. Tabi ki bunun dışında internette bulunan bir çok editörün temel önizleme ve sözdizimi vurgulama gibi özellikleri bulunuyor.

Peki benim neden MarkDown Monster gibi özel bir editöre ihtiyacım var ?

Aslında bu yerinde bir soru. Uygulama geliştirirken kullandığım uygulamalar sayesinde günümün çoğunu çok amaçlı editörlere bakarak geçiriyorum. Kullandığım Visual Studio olsun Delphi Olsun Bunlar Gelişmiş Editörler olarak bize yardımcı olmak ve hatalarımızı düzeltmek amaçlı yardımcı oluyorlar. Yinede MarkDown Monster Olmadan bazı yazıları onların üzerinden yazamıyoruz. Örneğin : Readme.md gibi

Peki Neden MarkDown Monster Editörünü Kullanıyorum ?

Sadece MarkDown yazı yazmak için kullanılacaksa mükemmel bir editör desteğine sahiptir.

-Ama Zaten işi bu değil mi ? :)

-Evet İhtiyacın olan tek şey buysa Evet Zaten işi bu Diyebiliriz.

Ancak MarkDown'u Projelerinize Github repo'nuza Readme.md kısa yazılar yazmaktan daha fazlası için kullanmanız gerekiyorsa MarkDown Monster'da metin yazarken optimize edilebilecek pek çok şey olduğunu görebilirsiniz.
MarkDown metin merkezli olsada daha iyi bir düzenleme ve iş akışı sağlamak için uygulayabileceğimiz bir dizi optimizasyonada sahiptir.

MarkDown Monster, bana en uygun iş akışını kolayca yazabilmek için oluşturduğum temalar sayesinde ki buda çoğunluklar çok sayıda görüntü içeriği, kodlama ve temel bilgilendirme içeren uzun belgeler ve blog yazıları yazmamı kolaylaştırıyor.

Genel Editörlerin sahip olduğu tüm özelliklerin sağlamasının yanında sizlere bazı ek özelliklerini göstermek isterim.

Zengin Görüntü (Rich Image) Desteği

Görüntüleri çeşitli şekillerde MarkDown Monster içine gömebilirsiniz. URL ile Panodan Kopyala yapıştır yaparak veya Sürükle bırak şeklinde Görüntüyü alabilirsiniz.

1resim.jpg

Yakalama ve Ekran Görüntülerini Gömme

MarkDown Monster, yakalanacak pencereleri seçmenizi sağlayan yerleşik bir Ekran Yakalama aracıyla birlikte gelir. Fare imleçlerini ve eylemlerini yakalamak için gelişmiş yakalamaları çalıştırabilirsiniz. SnagIt MarkDown Monster'i ekran içlerini yamalak için kullanabilir veya Pencereleri yakalama olarakta kullanılabilir Eskiler bilir CTRL + ALT + PrtScn kullanıp daha sonra MarkDown belgesine yapıştırabilirsiniz.

Satır İçi Yazım Denetimi

Eğer MarkDown içeriği yazıyorsanız. Düzenli ve imla kurallarına uymalısınızı Gerçi Türkçe olarak olmasada ingilizcede işinizi görecektir.

2resim.jpg

Bağlantıların Eklenmesi

MarkDown Monster, metni vurgulamanıza, tıklamanıza (veya Ctrl-K tuşlarına basmanıza) ve otomatik olarak panodaki bir URL'ye bağlantı oluşturmanıza veya URL'ye yazarak bir bağlantı iletişim kutusu içerir. Bu genellikle Markdown bağlantı söz dizimini elle yazarak çok daha hızlıdır. MM ile Metin Seç / Ctrl-K / Enter olur.

3resim.jpg

Özel MarkDown Dosya Yönetimi

NotePad++ Kullananlar bilir NotePad++ Kapatılıp açıldıktan sonra son çalıştığınız yazılar ekranda kalır ve üzerinde çalışmaya devam edebilirsiniz.
Benim için bu kısım çok önemli :) Normal Editörlerde Dosyaları yerini bulup açmak beni yoruyor o yüzden en sevdiğim özelliğidir.

Yazınızı Bloglarda Yayınlama

Blog Gönderileri Yazıyorsanız ve WordPress, MetaWeblog API'si veya Ortamını kullanan bir hizmet kullanıyorsanız, MarkDown Monster Eklentisini kullanarak Web Bloğunuza Gönderebilirsiniz.

4resim.jpg

HTML'yi Markdown olarak yapıştır

MarkDown Monster HTML'yi MarkDown'a dönüştürmenizi sağlar. MarkDown destekli HTML yapılarını kullanarak biçimlendirilmiş HTML'yi seçerseniz biçimde sorun olsa dahi düzeltip getir.

PDF ve HTML Çıktısı Alabilme

Markdown’unuzdan kolayca PDF ve HTML çıktıları oluşturabilirsiniz. Bu bölümü pek kullan-masanızda var bilginiz olsun.

C# ve Razor kullanarak Tema Desteği

C# tabanlı Snippets Addin desteği sunmakta, Markdown için metin genişletmeleri oluşturmanıza olanak tanır. Bu, Markdown belgenize içeriği dinamik olarak gömmek için karmaşık komut dosyaları oluşturmanızı sağlar.

Özet

Genel olarak editör benim için ideal ve gün geçtikçe yenilikler ekleniyor.
Bazı özellikleri hayatı kolaylaştırıyor olması benim için artı.
Özellikle Steemit Sisteminde yazı yazıyorsanız işinizi görecek bir araç olarak değerlendirilmesi gerekmekte diye düşünüyorum...

Okuduğunuz İçin Teşekkür Ederim... Umarım Herkes için Yararlı bir yazı olmuştur.

Sort:  

Yazı için teşekkürler. Ayrıca @trliste için tebrik ederim.

Çok Teşekkür Ederim...

Çok güzel bir içerik olmuş, elinize sağlık. Yazıdan anladığım kadarıyla yazılım işleri ile uğraşıyorsunuz. Eğer burada yeniyseniz utopian'ı araştırmanızı tavsiye ederim :)

Beğendiğinize Sevindim. Evet Yazılım ile uğraşmaktayım. Tavsiyenize Uyup "utopian"ı Araştırmaya Başladım bile Teşekkürler

Kolay gelsin hocam :) Türk topluluğun daha fazla yazılımcıya ihtiyacı var :)

Utopian benim tanıtım postumda var faydalanabilirsiniz. En son yayınladığım postun içinde de var linki

Liste için tebrik ederim , gerçekten güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık :) Ben sanırım steemitin markdown'larına alıştım... Biraz zaman alıyor ama olsun...
Şimdilik eski kafa devam :D

Steemit'e Başladığım ilk günlerde biraz garip gelmişti buranın MarkDown'ı Dediğiniz gibi Eski Alışkanlıklar Bırakılmıyor Orada Yazıp Buraya Eklemek Daha kolayıma Geliyor. Ayrıca Tebriğiniz için Çok Teşekkür Ederim.

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Çok Teşekkür Ederim. @trliste Topluluğuna birşeyler Katabildiysem Ne Mutlu Bana İnşallah Devamını Getireceğim.

TRliste için tebrikler, markdown kodları aslında çok da karmaşık değil. Bu tarz editörler kullanmadan da çok rahat yazılabiliyor bence.

Basit Aslında Dediğiniz gibi. Benim Eski Alışkanlıklarım Malum. Tebriğiniz için Çok Teşekkür Ederim...

Tebrik ederim. Gün içinde zaten okumuş upvote etmiştim. Ben gibi bilmeyenler için güzel bir referans ve bilgi olmuş. 👍

Çok Teşekkür Ederim. Sizide Tebrik Ederim.

Congratulations @membaco! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Hiç anlamam ama ben bile okudum, dil gayet akıcı ve kesinlikle @trliste ye seçilmeyi hak etmiş. Hem yazım ve dil bilgisi kurallarına uyulmuş hem de çok öğretici bir konu seçilmiş. Utopian sizi bekler :) Tebrikler ve başarılar.

Değerli Yorumlarınız için Çok Teşekkür Ederim. TR Topluluğuna Bir şeyler Katabildiysem ne Mutlu Bana....

Size tekrar cevap yazıp oyalamamak için iki kere yorum yazmaktan vazgeçtim, utopian konusunda gerçekten hem iyi gelir elde edebilirsiniz, hem de çok faydalı olursunuz alanınızda.
Kolay gelsin ne diyeyeyim, maaşallah.

Çok güzel faydalı bir yazı hazırlamışsınız tebrik ederim. Steemitte böyle güzel faydalı paylaşımlar gçrmek çok güzel. Daha güzel yerlere geleceğimizin işareti. Emeğinize sağlık sizdwn hep böyle güzel paylaşımlarınızı bekliyoruz 😃

Sayenizde.... Siz Bilgi vermeseydiniz Böyle Güzel bir Topluluğun içinde kendimi bulamazdım. Çok Teşekkür Ederim.... İnşallah Hep Birlikte Büyürüz....

güzel bilgiler için teşekkürler fakat ne yazık ki pek alışamadım. sade yazıya devam. bir kere yazım kayıp oldu, aslında gerekli bilgilerin kaybolmaması adına ama işte yeniliğe geçmekte hep zorlanıyoruz.

Evet. Yenilikler biraz Zorluyor insanı ancak alışınca Süper oluyor... Yorumunuz için Teşekkür Ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61626.58
ETH 2940.28
USDT 1.00
SBD 3.66