Altın günümüzden kareler:)

in #tr6 years ago (edited)

image

Bugun buralardan biraz uzak kaldım . Komsularimizla günümüz vardı. Sıra üst kat komsumuzdaydi yardim amacli bir kac kisi birseyler yaptik . Ben tuzlu kurabiye ve portakalli kek yaptım . İlk kez denediğim bir tuzlu kurabiye olmasına rağmen çok güzel oldu.
Hemen tarifini paylaşıyorum :)

Malezemeler

  • 3 Su bardağı un
  • 200 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet yumurta beyazı
  • 4 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu

Hamuru yoğurup istedigimiz şekli verdikten sonra üzerine iki yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susamla süslüyoruz.

170 derecede 25-30 dakika pisiriyoruz.

image

image

image

Muğla tarhanasi bildiğimiz un tarhanasindan farklı olarak hazırlanır. Tarhanalar hazırlanırken kurabiye benzeri şekil verilip o şekilde kurutulur.
Çorba için 5 tarhana, bir yemek kaşığı yoğur bir iki saat ılık suda bekletilir. isteğe göre kuru börülce sıcak suya ıslanıp şişmesi beklenir. Şişen kuru börülceler tarhananın içine alınır.Tencereye yine isteğe bağlı kuru biber eklendikten sonra börülceler pişenceye kadar kaynatılır. Kaynarken surekli karıştırılır.
Ateşten alınmadan once sarımsak ilave edilir.

image

Un tarhanasi ile karşılaştıracak olursam un tarhanasi daha güzel. Buğday taneleri ve börülce ile çorbadan çok yemek gibi geldi bana. Acı biber sayesinde yarım kase içebildim.

Yardımlaşma ile olan herşey güzel olduğu için bizim Günümüz de güzel geçti :))

Sort:  

Tasty bakery. ..

Hi, i just followed you 😊 follow back and can help each other succeed ! @fadhilon1997

Kekler efsane duruyor :)

Cok tesekkur ederim

Ellerinize sağlık enfes duruyorlar :) tarif defterime ekliyorum ;)

Portakallı keke bayılırım..Gününüzde güzel geçmiş...afiyet olsun:)

Cok teşekkür ederim 😀

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64038.60
ETH 3148.89
USDT 1.00
SBD 3.97