WESTWORLD

in #tr7 years ago

Merhaba arkadaşlar,

Pek televizyon izlemeyen – daha doğrusu izleyecek bir şey bulamayan – biri olsam da internet üzerinden dizi izlemeyi severim. Her ne kadar arada güzel şeyler çıksa da Türk dizilerini kalitesiz bulan biriyim. Özellikle bayık aşk senaryoları, lüks villalarda geçen klişe konular beni fazlasıyla sıkıyor. Bir de iki saate yaklaşık dizi süreleri iyice katlanılmaz bir hal alıyor. Bu durum beni yabancı dizileri izlemeye itti. Bundan altı yedi yıl önce “Prison Break” dizisi ile başlayan yabancı dizi merakım halen devam ediyor. Hali hazırda devam eden dizilerden takip ettiğim bir iki tane var. (Aslında biten dizileri izlemeyi daha çok seviyorum. Art arda birkaç bölüm izlemek daha zevkli oluyor.)

Bu yazımda, birinci sezonunu tamamlayan, ikinci sezonunun ise oyuncularından birinin twetine göre 2018’in baharında yayınlanması beklenen “Westworld” dizisinden bahsetmek istiyorum.

Westworld dizisi “Game of Thrones” gibi HBO yapımı bir dizi. Dizi 1973 yılında aynı adla çekilen bir filmden uyarlanma. Dizide Jonathan Nolan, J.J. Abrams, Bryan Burk gibi önemli isimlerin imzaları var. Ayrıca dizi IMDb’den “9” puan gibi hayli yüksek puan almış.

Oyuncu kadrosu da bir hayli iyi. Dizide Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, ve özellikle Hanibal filminden tanıdığımız Anthony Hopkins gibi oyuncular var.

Konu ise bir hayli ilginç. Dizi bilimkurgu ve westerni harmanlayarak çok güzel bir şekilde bize sunuyor. “Yapay zeka” konusunu ilgi çekici bir şekilde işlemeyi başarmışlar. Dizide Batı dünyası adı verilen, içine robotların (hostların) yerleştirildiği, vahşi batı temasında bir park var. Zenginler belli bir para karşılığında bu parka gelip, kovboy olarak isteklerini sınırsız bir şekilde gerçekleştiriyorlar. (Burası biraz Freud’un şiddet ve cinsellik tezini hatırlatıyor.) Hostlar hiçbir şekilde ziyaretçilere zarar veremiyor. Hostlar için aynı döngü devam edip duruyor ta ki geçmişteki rollerinin hafızalarında yer edinmeye başlamasına kadar.

Dizinin ilk bir iki bölümü biraz yavaş işliyor fakat daha sonra dizi izleyiciyi kendi dünyasına çekmeyi başarıyor. Bilim kurgu ve western sevenlerin diziyi beğeneceklerini umuyorum. Fazla ayrıntı vermeden diziyi izlemenizi tavsiye ediyorum. Bazı sahnelerinde müstehcenlik olduğunu da burada bir uyarı olarak belirtmek istiyorum.

İyi seyirler.

Photos source

Değerli yorumlarınız ve beğenileriniz için şimdiden teşekkür ediyorum.
@mevsuf

Sort:  

Okay. So what is your favorite color?

And you say that you are a person?

Acikcasi merakla bekliyorum ve hemen fragmana bakicam. Breking bad de fena dizidir tavsiye ederim

Teşekkürler onu da izledim, efsane bir dizi.

Güzel bir dizi bilimkurgu sevenler için. Başlamıştım ama devam edemedim. Hatırlattınığınız iyi oldu yeniden başlamak lazım.

Evet ilk sezonu güzeldi. İlk bölümler ne olduğu pek kavranılmıyor ama daha sonra dizi daha bir güzelleşiyor.

katılıyorum. kaçırılmaması gereken bir dizi. derinliği fazla . yapay zeka gerçeğini güzel irdelemiş

Evet haklısınız, bir de sezonlar arasında bu kadar uzun ara vermeseler.

West World bugüne kadar izlediğim en iyi diziler arasında. Ben de bu dizi ile ilgili bir yazı kaleme almak istiyorum ilerleyen zamanlarda, beni çok etkiledi. Eğer unutmazsam bu yazınızdan da bahsederim yazacağım postta. Oylar West World'e!

İnşallah okumak isterim. :)

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 94.0% @steemdrive upgoat, thanks to @emrebeyler
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

Emrebeyler, teşekkürler upvote için.

geçen sene başlamış devam edememiştim. Konusu çok güzeldi. Unutmuştum açıkcası diziyi. Vakit bulursam geri başlayayım. :)

Tavsiye ederim, sezon sonu da güzel bitiyor.

Tesekkur ederim bilgilendirdiginiz icin

Ne demek, her zaman.

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @mevsuf.

Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

Teşekkür ederim.:)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69746.86
ETH 3747.17
USDT 1.00
SBD 3.80