Gaziantep Fıstıklı Dondurma

in #tr6 years ago (edited)

Arkadaşlar herkese merhaba bugün sizlere harika bir şehir olan Gaziantep'den yazıyorum. Bir iki gündür buralardayım malum eşim Gaziantepli olduğu için aslında aşina olduğum yerler.

Bu hafta buralardayım bol bol geziyorum ve harika lezzetleri tekrar tekrar tadıyorum. Şimdi bunlardan bir tanesini yazayım size canınız çekecek ama şimdiden affedin :)

Dondurma bildiğimiz gibi yaz aylarının vazgeçilmezidir. Bu bunaltıcı günlerde serinlemek isteyen herkes dondurma ve soğuk içeceklerle bunu sağlar. Şimdi sizlere dondurmanın kralını paylaşıyorum.

Fıstıklı Dondurma



Fotoğraf Iphone 6S ile tarafımızca çekilmiştir.

Gaziantep'e has bir dondurmadır. Özellikle belirtiyorum ki içerisinde kimyasal veya gıda boyları yoktur orijinal hali böyledir. Kullanılan malzemeler birinci sınıftır keçi sütü ve boz fıstık içi kullanılır.

Burada şunu belirteyim ki Antep fıstığının çeşitleri vardır örneğin kırmızı fıstık, ben fıstık vb bir de boz fıstık vardır ki baklavalık olarak tabir edilen ve fıstık yeşili olarak tabir ettiğimiz renk aslında boz fıstıkta bulunur. Baklavacılar ve dondurmacılar boz fıstık kullanırlar.

Ben dondurmaya geleyim :) arkadaşlar keçi sütüyle yapılan dondurmanın yapım aşamasında içerisine kırık ve toz boz fıstık içi atılır ve iyice karıştırılır yaklaşık olarak 12 saat dinlendirilir ve servise hazır olur. Kullanılan fıstık neredeyse 1'e 1 oranındadır. tadı bir harika donmuş fıstığın lezzeti damağınızda inanılmaz bir tat bırakıyor. Gaziantep'e gelip bunu yemeden sakın gitmeyin.

Reklam amacıyla yazmayacağım ama nerede en güzelini yeriz diye soran arkadaşlar olursa hemen belirtmek istiyorum. Bana göre en güzel yapan yerler Dondurmacı Mustafa ve Dondurmacı Doğan bu ikisi harika dondurma yapıyor sadece fıstıklı veya sade dondurma değil birçok çeşit bulunuyor. Özellikle belirtmek istiyorum ki meyveli veya diğer dondurmalarında gıda boyası yok orijinal bir şekilde üretiliyor ama benim favorim Fıstıklı olanı ve sizde mutlaka deneyin.

Konum olarak Gazianep'e geldikten sonra istediğiniz birini çevirip sorun o gösterir veya navigasyona yazdığınızda sizi direkt olarak önüne götürür.

Tabi her güzel şeyin bir maliyeti var. Fiyat olarak belirtmek gerekirse şu an Maraş dondurması 34 ile 30 Tl bandında. Gelirken Kahramanmaraş'da Mado'da hediye olarak almıştım 34 TL kg fiyatı, Gaziantep'de sade dondurma kg fiyatı 30 TL

Güzel bir fıstıklı dondurmanın kg fiyatı 60 TL porsiyon olarak alacak olursanız 12 TL ödemeniz gerekiyor. Eğer yolunuz düşer ve buralara gelirseniz mutlaka denemelisiniz. Bugünlük bu kadar yeter daha sonra yeni bir güzellikle karşınıza çıkacağım. Okuduğunuz için teşekkür ederim.



Posted from my blog with SteemPress : https://mucar38.timeets.xyz/2018/07/15/gaziantep-fistikli-dondurma/

Sort:  

En özlediğim dondurma, afiyet olsun :)

Hi there! I just upvoted you, I am a semibot that sometimes vote on great content or sometimes just Create useful content. I am helping @cheetah , @FollowForUpvotes , @minnowSupport , @steemgigs , @dropahead #bots and other users right now for making the steem more helpful to new users. Contact me if you want me to follow on your content or comments. If you have any query then please contact me. You can always send me SP or SBD so i can keep helping you indirectly by helping these awesome bots.



Do not forget to Follow @jeevanot, I actually create content as HUMAN.
Random Gift Photo For Your Better Mood: Click It!

Kardeşim kusura bakma :)) sensiz oldu bu sefer bı dahaki sefere hep beraber :))

Gaziantep benim en sevdiğim şehirlerden biri... Muhteşem yemekleri, yardımsever güleryüzlü insanları ile tarihin içinden gelip günümüze uzanan harika bir yer...
Hepsi birbirinden güzel ama Halil'de kebap bambaşka... İmam Çağdaş'ta Ali Nazik de öyle..
Selam olsun Anadolu'muzun gazi şehrine:)

halil usta harika :) imam çağdaş güzel ama bence çok abartılıyor biraz sanırım sosyeteye kaydı o mekan küşlemeci mehmet ustaya gidin mutlaka ve katmerci zekeriya :) yemeyi ve yedirmeyi ikramı çok seviyorlar bende çok seviyorum buraları


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Parça şeklinde antep fıstıklı denemedim açkcası bu şekilde

Mutlaka denemelisiniz :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63475.77
ETH 3117.23
USDT 1.00
SBD 3.94