Kuru Biber Dolması

in #tr5 years ago

Merhaba arkadaşlar,
Bugün sizinle ilk kez yapmış olduğum kuru biber dolmasını paylaşmak istedim :)
Öncelikle bu mevsimde kuru sebzeler tüketmek bence daha sağlıklı oluyor. Şuan biber alıp doldursam tadı bu kadar güzel olmazdı diye düşünüyorum, yani lezzetli olmazdı.
Ayrıca şuan biber alacak gibi de değil kilosu 12 tl falan kısacası baya pahalı iyi ki yazdan biraz depolamışım :)
30C0B862-C39B-4B7E-BA49-9A11F1F41068.jpeg

Kuru biber dolması

İç harcı için
• Kuru biber
•2 adet kuru soğan
•1.5 su bardağı pirinç
•1 çay bardağı zeytinyağı
•İstenilen baharatlar( karabiber’kırmızı biber,tuz,nane benim kullandıklarım)
•Maydonoz
•Seviyorsanız kıyma da ekleyebilirsiniz açıkçası ben içinde sevmiyorum.
İç harçı soğan yağ ve salçayı kavuruyoruz.
Pirinçi güzelce yıkamalıyız daha sonra yıkanmış pirinci de bunun içine atıp biraz kavuruyoruz. Daha sonra bu karışıma baharatları ve aldığı kadar suyu ekliyoruz harcımız hazır.
Biberlerimizi sıcak suda çok az kaynatıyoruz.
Daha sonra doldurmaya başlayabiliriz. Hazırladığımız harcımızı biberlerin içine tam dolmayacak şekilde dolduruyoruz. Tam doldurmayalım daha sonra pirinçleri şişiyor ve dışına çıkabiliyor. Hepsini doldurduktan sonra tencereye sıralarız. Ben üzerine biraz daha zeytinyağı gezdiriyorum. Tuz yapmıyorum içindeki tuz yetiyor. Biraz da su koyuyoruz biberlerin üzerini geçecek kadar. Kısık ateşte 45 dakika pişse yeter. Sonra biraz dinlendirip güzelce servis yapıp yiyebiliriz.

Vee unutmadan ben yoğurtla yemeyi tercih ediyorum mükemmel oluyor :)
D8501942-711A-4C80-8007-5ECD25A9C8B6.jpeg

Sort:  

elinize sağlık güzel görünüyor:p

Afiyet olsun diyeceğim ama geç kaldım muhtemelen :)
Yazılarınız ile destek olmak için @edebiyat'a konuk yazar olmak istermisiniz, cevabınız olumlu olması mutluluk verecektir...

Olsun yerken afiyet olsun demişsiniz gibi :)
Konuk yazar olmak isterim lakin nasıl olacağımı bilmemekle birlikte. Asıl ben bu soru ile mutlu oldum,teşekkür ederim.
Bilgilendirirseniz yapmam gerekenleri bilirsem olurum tabi ki :)

Öncelikle sizleri @edebiyat discord kanalında görmek istediğimizi ayrıca paylaşımlarınızın duyuruları içinde burayı kullanabileceğinizi belirtmek isterim. Edebiyat hesabının konuk yazar etkinliği edebi içerikleri kendi sayfasında yayınlayarak daha fazla destek almasını sağlayan bir çalışma. Bu yolla hem yazar için motivasyon hemde düzenli yazanlar için bir birliktelik sahası oluşturmayı amaçlıyor. Bu konu hakkında size discord üzerinden daha kolay yardımcı olunabilecegini söylemek istiyorum. Discord bağlantısı burada ve sizi keyifle ağırlayacak bir sunucu.

Congratulations @myrose! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 10 replies. Your next target is to reach 50 replies.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @myrose! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 65012.58
ETH 3101.28
USDT 1.00
SBD 3.86