30 Gün Blog Yazısı Yazma Denemesi | 10. Gün | Postcrossing-2

in #tr5 years ago
Yeniden merhabalar arkadaşlar. Çift haneli günlere ulaştım nihayet :) Dün yazımda Postcrossing olayına giriş yapmış ve temel işleyişten bahsetmiştim. Yeni bir şeyler arayışı insana çok iyi geliyormuş. Dün bu konuyu öyle çok araştırıp okudum ki, oralardan başka başka şeyler keşfettim. Farklı insanların farklı hayatlarına dokunmak bizim hayatımızda da değişikliğe sebep oluyormuş, anladım. Yani ufacık bir cümleden ilham alarak kendi hayatımızda küçük de olsa bir değişikliğe girişebiliyormuşuz. Bence bunu daha sık yapmalıyım.

Dün neler yapmıştık; siteye üye olup ilk kartımızı göndereceğimiz rastgele kişinin adresini talep etmiştik. Bize bir ID numarası verilmişti ve aynı sayfada göndereceğimiz kişinin adı, adresi, profil bilgileri yer alıyordu. Profil bilgilerine baktığımda kartlarla ilgili sevdiği tarzdan bahsedip bahsetmediğine baktım. Elbette bir şeyler yazıyordu :) Önce kendini tanıtmış ve genel olarak hobilerinden bahsetmiş. Kartlarla ilgili de ilgilendiği türlerin bir listesini de eksik etmemiş. Örneğin, turistik kartlardan hoşlanmadığını yazmış ve nasıl kartlardan hoşlandığını da sıralamış. Kendi profil bilgilerimi doldururken yazmam gerekenler hakkında bana ilham verdiği kesin.

Uygun bir kart seçtik diyelim. Yapmam gerekenleri biliyorum. Önce pulları yerleştireceğim ki yazı yazdıktan sonra sığdırmaya uğraşmayayım. Gelelim pul konusuna. Neden pul alıyoruz pulsuz da gönderemez miyiz derseniz pulsuz da gönderebilirsiniz. Son baktığımda 4 lira ücret karşılığında kartınızı yollayabiliyordunuz. Bence kart alıp göndermeyi güzelleştiren en önemli şeylerden biri de pullar.

Yurt dışına kartlar sadece PTT’den gönderiliyor. Pullar ise sadece PTT şubelerinden ve internet şubesinden alınabiliyor. Şubelerde bulabileceğimiz pul sayısı sınırlı olabileceğinden ben internet şubesini tercih edeceğimi düşünerek biraz inceledim. Adresimiz https://www.filateli.gov.tr/

Pul koleksiyonculuğu hobi dalının tüm dünyada kabul edilmiş adı ‘filateli’dir (İng. philately, Fr. philatélie). Filatelist (İng. philatelist, Fr. philatéliste) kelimesi ise filateli ile bilinçli olarak ilgilenen kimselere verilen isimdir. Kısaca, pul koleksiyoncularına filatelist denir.

Pul konusunda araştırdıkça okuyacak şeyler çıkıyor, belki daha sonra bir yazımda değinirim. Sitemize gelirsek;

Siteden pul alacaksak resimde işaretlediğim Anma Pulu ve Sürekli Pul sayfalarındaki pullardan almanız gerekiyor. Neden internet şubesinden pul almalıyım diye kendi kendime sorduğumda;

  • Pulsuz yani gönderi ücretini ödeyerek göndermek bu işin ruhuna pek uymuyor gibi geliyor bana. Biraz daha özen ve naiflik katmıyor mu sizce de?

  • Her şeyi evde hazırlayayım, yazayım, çizeyim, doldurayım hazır olsun, PTT'ye gidince yapılacak ekstra bir iş kalmasın derseniz, internetten pul almanız en mantıklısı.

Pul kelimesi genel olarak posta pulu yerine kullanılmaktadır. Posta pulu, genel ifadesiyle, posta idareleri tarafından taşınan bir gönderinin yerine ulaşması için gönderici tarafından alınarak yapıştırılan küçük, farklı şekillerdeki kağıt parçalarıdır. Posta pulu gönderinin taşıma ücretinin gönderici tarafından ödenmesini sağlar.

Sonuç olarak; istediğimiz pulu seçip fiyatlarını görebiliyoruz. Çok güzel pullar gördüm sitede. Hepsini sepete ekleyesim geldi :) Kartımızı yollarken ne kadar ücret ödeyeceğimiz pul seçiminde önemli. Dün baktığımda Türkiye'den yurt dışına kartlar 4 tl ücretle gitmekteydi.

Burada şunu eklemeliyim. Güncel mektup ve kartpostal gönderi ücretleri için PTT’nin sitesinde gönderi ücreti öğrenme sayfasını kullanabilirsiniz. Şu adresten ulaşabiliyoruz. Ek hizmet isteyip istemediğinize göre fiyatlar değişiyor. Standart gönderi 4 lira. (Bence fiyat biraz daha düşük olmalıydı. Sürekli gönderim yapanlar için bütçe ayırmak zor oluyordur.)

Gönderi ücretini öğrendik. Bu demek oluyor ki toplamda 4 tl yapacak şekilde pulları kombin edebiliriz. Örneğin; bir kartın üzerine 1 adet 1,5 tl'lik ve 1 adet 2,5 tl'lik pul yapıştırabiliriz. Ya da 1,5 tl 1,5 tl ve 1 tl şeklinde de yapabiliriz. Ne kadar çok pul yapıştırırsak göndereceğimiz kişiyi o kadar çok mutlu eder bence. Üstelik fazla pul yapıştırınca daha fazla para ödemiş olmuyoruz, yine aynı fiyata gidiyor. Toplamda 4 tl edecek şekilde pullarımızı kombin edelim. Kargo her zaman ücretsiz sanırım. Bence büyük kolaylık.

Pullarımızı aldık, üzerlerinde farklı farklı fiyatlar yazıyor. Kartımızı yollamak için 4 liralık pula ihtiyacımız var ama elimizde o fiyata göre pul yok. Ne yapacağız. Çok basit. Tam gönderi ücretini yani 4 lirayı pullarla tamamlamaya çalışmamız gerekmiyor. Örneğin yurt dışına kartpostal göndereceğiz, 4 liralık bir ücreti var ama elimizde toplamda 3 liralık pul var. Gönderirken PTT şubesinde o aradaki 1 liralık farkı ödeyerek de kartımızı gönderebiliyoruz. Her ne kadar tam gönderi ücretini pullarla tamamlamaya çalışmamıza gerek olmasa da ne kadar çok pul olursa o kadar iyi demiştik. :)

Her şeyi hallettik, göndermeye hazırız. PTT şubesinden kartımızı yolladıktan sonra neler oluyor. Kartı alan kişi, kart üzerine yazdığımız ID numarasını siteye girerek kartı aldığını sisteme girerek onaylıyor ve size bir teşekkür mesajı atıyor. İlk kartımız ulaştıktan ve de ID sisteme kayıt olduktan sonra bizim adresimiz de bir başka üyeye veriliyor ve aynı işlemler bu sefer bizim için devreye giriyor vee ilk kartımız adresimize doğru yola çıkıyor. Kartpostalı gönderdikten sonra beklemek ve gelecek olan kartı düşünmek bile keyif ve heyecan veriyor insana. Bunun için birazcık İngilizce biliyor olmak, posta kartı alacak ve gönderecek kadar para sahibi olmak ve belki de en önemlisi "üşenmemek" yeterli. Ne kadar güzel bir şey değil mi?

Okuyan herkese çok teşekkürler, bir sonraki yazımda görüşmek üzere.


Görsel Kaynak 1 & 3 & 4 2
Sort:  

Hocam aradığım cevabı buldum 4 TL, bence gayet makul bir fiyat hatta çok ucuz diyebilirim. Basit bir A4 kağıt için kargo kullandığımda geçen sene Ankara-İstanbul arası 18 TL vermiştim.

Bu arada posta pulu diye başladığınız anda sanki onlar hala var mı diyesim geldi :) Geçenlerde bir arkadaşı PTT Pul Müzesine götürmüştüm de sanki artık kullanılmıyorlar havası vermiş bana demek ki. :)

Varmış ben de kalmadı sanıyordum :) Hem de çok değişik pullar var sitede. Kargoyla kıyaslanınca ucuz tabi. Bu kargo fiyatları dünyanın başka neresinde var bilmiyorum 🙇‍♀️

Bir postcrossing forumunda görmüştüm galiba, postcrossing yaygın değilken fiyatlar çok daha ucuzmuş sonradan böyle olmuş. Mesela benim göndereceğim kişi bugüne kadar 188 takas yapmış düşünebiliyor musunuz 🙆‍♀️ daha yüksek gönderip alan da vardır çok kurcalamadım ama :)

vay be bazen öğrendiklerim karşısında aynı dünyada mı yaşıyoruz diyesim geliyor :) teşekkürler

3 te 1 i bitti bile, bu kadar 2 tane daha yazdın mı 30 tamamlandı, ondan sonra hedef yükseltip 100 ü deneyebilirsin :) Ben baktım da benim henüz 7 gün üstüste paylaşımım olmamış ama steemitte ilk paylaşım yaptığım gün 22 adet post yayınlamışım 🤣 o zaman burayı normal bir blog sitesi gibi görüp, mevcut blogumu aktarma telaşındaydım, Allahtan spam olarak etiketlenmemişim. 22 ayrı günlük postu yemişim resmen

Evet az kaldı hedefe ondan sonra bir yıl yazmazmışım :)

Buraya ilk geldiğimde ben de olayı tam anlamamıştım çoğu kişi gibi :) Kendime bir blog açma uğraşındayken girdim kayıt oldum sonra benim zaten yazacak çok da bişeyim yokmuş deyip projelere yöneldim. Zaten bildiğim şeyleri anlatmak kolayıma gelmişti. Bazen kolaya kaçmak iyidir. 🙇‍♀️

22 post aynı günde 🙆‍♀️ Stokları bir günde eritmişsiniz ne diyeyim :) Ama sizin yazamama gibi bi sıkıntınız yok isteseniz her gün 2 yazı yazarsınız bence 🙄

isteseniz her gün 2 yazı yazarsınız bence

Hmmm bilmem ki, pek emin olamıyorum.

Posted using Partiko Android

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by neokuduk from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 61136.19
ETH 2969.45
USDT 1.00
SBD 3.64