Zaman Yönetimi

in #tr6 years ago (edited)
Merhaba arkadaşlar. Bir süredir, hatta uzunca bir süredir içimden hiçbir şey yapmak gelmeden günlerim geçiyor. Buna son zamanlarda havanın hep kapalı olması ve sürekli yağmurlu geçmesi de bir nebze etkili olmuş olabilir, bilmiyorum. Biraz da son aylarda oldukça hareketli geçen günlerin ardından durağan hayatıma geri dönme arzusundan kaynaklı da olabilir.

Herneyse, bir şeyler sebep işte ve bu haldeyim, istemesem de. Zaten sevmediğim ama vazgeçemediğim de bir huyum var: Ertelemek... Bir şeyi eğer o gün yapmak zorunda olduğum son gün hatta son saatler değilse, mutlaka erteliyorum. Tabi bu istisnasız her iş için olduğunda sonradan sıkıntı, stres dolu günler de beni bekliyor hâliyle. Yorgunluk kısmına hiç girmiyorum bile.

Hafta başında artık bu duruma bir son vermek için (milyonuncu kez belki de) bir karar aldım.

"Zaman yönetimi konusunu ciddi ciddi ele almanın vakti geldi artık!" dedim kendi kendime ve gaza getirdim kendimi :)

Biraz (iyimser bir sözcük seçimi oldu kabul) biriktirmiş olduğum için gün içinde yapmam gereken epey şey olduğunu düşündüm. Bu işlerin tamamını sonuçlandırıp ya da liste dışı bırakmam da imkansız görünüyordu. Peki ne yapacaktım?

İlk adımımız: Planlama ve Önceliklendirme

Evet! İşe koyulalım dostum! (Yukarda aldığım gaz hâlâ etkili :)) )

Öncelikle aklımdaki işlerin bir listesini çıkarmakla işe başladım. Hiçbir şeyi en ufak şeyi bile atlamadım. Amacım kafamda beni sürekli rahatsız eden plansız işlerin somut bir şekilde karşımda durmasını sağlamaktı.

Liste tamam. Şimdi sıra geldi bu listeyi değerlendirmeye. İki özelliğe göre bu sınıflandırma işini yapacağım: Önem ve Aciliyet

"Önemli olan nadiren acildir. Acil olan ise nadiren önemlidir."


Bir yerden tanıdık geldi mi bu söz? (Okulda aldığım bir ders nihayet bir sorunuma çözüm olacaktı. Heyecanlıyım :) )
Evet, birçoğunuza tanıdık gelmiştir, Dwight D. Eisenhower ve ünlü Eisenhower matrisi...

Bu yönteme göre oluşturduğum listeyi dört ayrı gruba ayırdım. Biraz zorlandım açıkçası ama içime de sindi.

1- Acil ve Önemli
2- Acil ve Önemli Değil
3- Acil Değil ve Önemli
4- Acil Değil ve Önemli Değil

~ÖNEMLİÖNEMLİ DEĞİL
ACİLHEMEN YAPBAŞKASINA YAPTIR
ACİL DEĞİLPLANLAYAPMA

Şimdi... İlk kategoriden başlayalım. Bu sınıfa giren işleri ilk yapılacaklar listesine yazdım. En kısa sürede halledip, listeden büyük bir zevkle kaldıracağım.

İkinci kategorideki işler için önemli olmamalarından dolayı bir başkasından yardım alma seçeneğini düşünüyorum. Belki yardım alarak bu listeyi eritebilirim.

Üçüncü kategorideki işleri ise hemen yapmam gerekmediği için bir sıra dahilinde halletmeye çalışacağım. Belirli günlere serpiştirdim.

Vee son kategoriye geldik. Bu işler yapılmasa da olur cinsinden olduğu için üzerlerini çizerek uğurladım.

Sonunda rahatlama hissiyle yazımı bitireyim. Bu yöntemi derste öğrenirken bu kadar işime yarayacağını hiç düşünmemiştim. Sayesinde rahat bir nefes alıp işleri yoluna koyabilirim.

Okuduğunuz için çok teşekkür ederim.

Sort:  

"Hayatındaki tüm işleri önem ve aciliyet sırasına koy, başarı için zaman gerekli, zaman kazan"

Kesinlikle. Burada yazı yazma sıklığım için uygulamak da listemde yer alıyordu. Uygulayan ve faydasını gören biri olduğu için daha da şevkle devam edeceğim 👍😊

Çok güzel bir tablo yapmışsınız. Kesinlikle hayatımda kullanacağım.

Teşekkür ederim yorumunuz için.

Kesinlikle hayatımda kullanacağım.

Buna sevindim 😊

Merhaba ben @osmania, @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market hesapları tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Teşekkürler 🙂

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by neokuduk from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

"Başkasına yaptır" çok hoşuma gitti :D o kadar hoşuma gitti ki bana yaptırabilirsin yani :)

Bu arada ben de ilk kısımda bahsettiğin gibi yaşıyorum. İki şeyin acil olduğu anlar çakışırsa biri kalır :)

Love the cat.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64106.00
ETH 3129.71
USDT 1.00
SBD 4.16