Bir Telaşla Geçen Hayatımız...

in #tr5 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar @damla arkadaşımız bana az önce," sen biraz ara mı verdin yazmaya?" Diye sordu. Sanırım farkına bile varmadan öyle oldu.

@yesimeren 'in yayınladığı yazısındaki sorulara ve @avina arkadaşımızında kendi postunda tekrar yer verdiği bu sorulara cevap vermeme hakkımı kullandım:) ama @damla arkadaşımızın sorusunu cevaplayabilirim sanırım:) @yesimeren sen nelere kadirsin yayınladığın sorular elden ele dolaşıyor affına sığınarak bu soruları burada yayınlıyorum ki kendi konuma döneyim. Nedense bu paylaşımımı senin paylaşımınla bağlıyorum:)

"İyilik neydi? İyi olmak kime göreydi ve istemeden yapılan iyilikler iyilik miydi? Yoksa yapan kişinin kendi vicdanını tatmin etmesi miydi? Bir kişinin istemediği ama bizim yardım olduğunu düşündüğümüz şeyi yapmak ona bir iyilik sayılır mıydı? Birini intiharın eşiğinden kurtarmak ne kadar iyilikti? Ne kadar doğruydu? O kişinin beklemediği iyiliği görmesi mümkün müydü? Fedakarlık gerçek miydi? Fedakarlık insani miydi, ruhani mi? Neyin izin verdiği kadar fedakar olabilirdik? Kimlere yaptığın iyilikler fedakarlık sayılabilirdi? Ve insan neden ve ne zaman kendine iyilik etmeye başlardı? Ne zamana kadar yapabilirdi? Acı çeken ruhları sonsuz sessizliğe ve karanlığa gömmek doğru bir iyilik yöntemi sayılır mıydı? Bu soruları cevaplasam, soruyken oldukları kadar değerli kalırlar mıydı?"

Bu alıntı yaptığım birbirinden harika sorular @yesimeren 'e aittir. Bu sorularla ilgili beğeni ve yorumlarınızı @yesimeren 'in sayfasına yapabilirsiniz.

Şimdi gelelim sevgili @damla 'nın sorusuna "sen biraz ara mı verdin yazmaya?"
Sanırım çok yoğun bir dönem geçirdim ve başıma gelen bu durumlardan birini paylaşmayı düşündüm ama sonra vacgeçmiştim bir taraftanda bu acı deneyimimi paylaşmak istedim aslında, sizinde aklınızın bir köşesinde dursun istiyorum.

Mutfağımızda kullandığımız herşeyi pişirebileceğimizi düşündüğümüz ocağım maalesef patladı, ocak bu arada cam onu belirteyim. Ocağın sağında ben solunda da arkadaşım ne olduğunu anlamadım, ben sadece camın parçalandığını bir sesle birlikte gördüm, alevler tencerenin altından çıkmış ben nasıl bir şoktaysam o anı hatırlayamıyorum. Ocak patlamış yerler cam parçalarıyla doluydu, nasıl oldu bilmiyorum ama büyük bir şans eseri bu cam parçaları bize değmeden ve doğalgaz kaçağı olmadan kurtulduk. Diğer türlü düşünemiyorum bile. Bununla ilgili yazıyı biraz ara geçmeden yazsaydım inanın böyle sakin yazamazdım, o an herkes duysun istedim böyle bir felaketi çok korkmuştuk ve bir o kadarda sinirliydim. Firmayı aradık geldiler fotoğraflarını çekip merkeze göndereceklerini söylediler, onay gelirse de değiştireceklerini söylediler. Tabi bu durumda o ocağın o halini görmemek için evde durmamaya çalıştım. Onlardan haber çıkmayınca aradım ve bana nasıl kullanmam gerektiğini anlattılar.

Döküm tencere ve tava kullanamazsınız.
Toprak kap kullanamazsınız.
Sıkma börek yapamazsınız çünkü tava kuru olduğu için ısıyı fazlasıyla cama geri veriyor.
Büyük gözde dahi "22 cm "çapından fazla tencere kullanmamalısınız.

Kullanma talimatlarımız bunlarmış. Benim bundan önceki ocağımda cam dı her türlü pişirim yapıyordum ve şu anki ocağın markası Türkiyenin iyi markalarından. Ocağın camını getirip taktılar o an benin aklıma gelmedi üzerine para verip normal bir ocak alabilirmişim. Yapacak birşey yok çok dikkatli kullanmam gerektiğini öğrendiğim bir ocağım var! Geniş bir tava kullanacaksamda yükseltme denen bir aparatı varmış ve bu aparat aksesuar olarak geçiyormuş(!) Nasıl böyle ciddi bir durum için bu aparat aksesuar olarak geçer bunuda anlamış değilim. Ocağımı değiştireceğim zaman kesinlikle cam bir ocak almayı düşünmüyorum. Her zaman patlama riski varmış(!) Sizde ocak alacaksanız tavsiyem normal bir ocak alın.

Ocağın patlamış halini ve yeni halini yayınlıyorum:(

Sevgili @damla bunları anlatabilmek için sanırım senin bu sorunu beklemişim. Bu bugünlerde yaşadığım en şok edici olaydı ve tabi hayatın başka koşuşturmacalarıda var diğer yaşadığim tecrübelerimide başka bir yayınımda paylaşırım yani bugünlerde çok yoğun bir hayatım var.
Bu olayı tabi ben çok sade bir dille ve basit bir şekilde anlattım ama benim yaşadığım bu süreç beni çok yordu

Ocak fotoğrafları bana aittir.

photo source: https://pixabay.com/tr/illustrations/ko%C5%9Fu%C5%9Fturma-kad%C4%B1n-y%C3%BCz-ok-stres-1738072/

Posted using Partiko Android

Sort:  

Geçmiş olsun, şuna kendimce bir açıklama yapmak istiyorum, iyi marka iyi ürün olmuyor maalesef, iyi marka sadece iyi fiyat demek oluyor...

Teşekkür ederim. Maalesef öyle ve kullanım şartlarınıda okuduğunuz gibi ne kadar hassas bir kullanım şekli, bu ocak yani. En rahatlıkla kullanmamız gereken bu evin vazgeçilmezini ben korkarak kullanacağım.

Çok geçmiş olsun. Ocağın kullanma talimatları ilginçmiş, aslında pek kullanmayın diyor sanki 🙄 madem öyle neden bu şekilde bir ürün yapıyorlar ve satıyorlar anlamıyorum.

Teşekkür ederim. Evet aynen öyle diyorlar süs diye taktırıcaksın sanırım. Sadece bu marka değil diğer marka cam ocaklarda da bu risk varmış. Taktırmak isteyen bir kez daha düşünsün lütfen. Evde patlamaya hazır bir bomba var yani:) ve biz buna para verip alıyoruz.

Posted using Partiko Android

@nikaja çok geçmiş olsun. Çok üzüldüm gerçekten. İyi ki cam kırıkları üzerinize gelmemiş.

Paylaştığın için çok teşekkürler. Senin için kötü bir deneyim oldu ama bu paylaşımın sayesinde okuyan insanlar bilinçlenmiş olacaklar.

Çok faydalı, samimi ve içten bir yazı olmuş. Tecrübelerini paylaşacağın diğer yazılarını da merakla bekliyor olacağım. Ellerine sağlık.

Teşekkür ederim sevgili @damla. Yazmayı düşünüyordum bu konuyu fakat kime ne benim ocağımdan dedim bir taraftanda insanlar ögrensin bu cam ocağın ne tehlikeli olabileceğini diye düşünüyordum. Gerçekten bir mucize eseri o cam parçaları bize değmedi oysa ki o cam parçalarını biz etraftan
topladık:( Senin bana o soruyu sorman bu dönem neler yaşadığımı yazmama sebep oldu. Böyle birşeye sebep olduğun için ben teşekkür ederim. Sorduğun sorunun bir cevabı daha gelecek başka bir paylaşımımda:)

Posted using Partiko Android

Çok geçmiş olsun canım Allah beterinden korusun. Ocak görünüm olarak çok şık ama kullanışlı değilmiş. Herşey insana bir tecrübe oluyor. Canın sağolsun yeter 😍

Posted using Partiko iOS

Çok teşekkür ederim sevgili @baycan. Evet büyük bir tecrübe oldu☺ Almak isteyen bir kez daha düşünür umarım.

Posted using Partiko Android

Thank you so much for being an awesome Partiko user! You have received a 28.57% upvote from us for your 5495 Partiko Points! Together, let's change the world!

Geçmiş olsun. Dikkatli olunuz. Aklıma @baycan'ın elektrikle imtihanı geldi. :)

Çok teşekķür ederim:)

Posted using Partiko Android

Çok geçmiş olsun @nikaja. Ucuz atlatmışsınız. Umarım bir daha böyle bir olayla karşılaşmazsınız.

@nikaja bir de sakın yanlış anlamayın, akıl vermek gibi olmasın ama alıntı yaptığınız cümlenin veya paragrafın başına büyük '>' işareti koyarsanız alıntı olduğu daha iyi anlaşılır.

Çok teşekkür ederim @maonx evet gerçekten ucuz atlattık

Posted using Partiko Android

@maonx alıntı işaretini ben bu şekilde biliyorum yanlış biliyor olabilirim tabi ki araştırdım böyle bir işareti kullanmam gerektiğini bulamadım, bir de @edebiyat hocamıza mı sorsak? 😊

Posted using Partiko Android

Capture+_2019-03-13-08-38-06~2.png

@edebiyat hocamıza sormadan yaptım 😊 olmuş mu? Bunu da ögrenmiş oldum teşekkür ederim @maonx 🤗

Rica ederim. Evet olmuş elinize sağlık. Yalnız,

Bu alıntı yaptığım birbirinden harika sorular @yesimeren 'e aittir. Bu sorularla ilgili beğeni ve yorumlarınızı @yesimeren 'in sayfasına yapabilirsiniz.

bu kısım size ait. Burayı bir satır alttan yazarsanız daha iyi olur.:)

Evet onu da yaptım😊 sanırım ben yanlış araştırdım o nedenle bulamadım. Ben o işaret o şekilde duracak sanıyordum onu anlayamamıştım o nedenle hemen yapmadım ve cevabımı da o nedenle geciktirdim Teşekkür ederim🤗

Posted using Partiko Android

Senin yazın karakter sayısı oladak daha fazla olduğu için çita bulamamış. Şaslısın :)

Ama sade alıntı yapmak değil, kaynak da belirtmen gerekiyor. Kaynak belirtilse bile sıkıntı aslında. Bir yazının tamamı alıntı yapılamaz. Bir cümle veya bir paragraf hoş görülebilir. :) Steemit öyle diyor. :))

Posted using Partiko Android

Steemit belki yazımın içeriğinden ne yaptığı anlamıştır:) ya da şanslıyım dediğiniz gibi. Teşekkür ederim @edebiyat verdiğiniz bilgiler için.😊

Posted using Partiko Android

Ben teşekkür ederim efendim. :)

Posted using Partiko Android


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations @nikaja! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 100 as payout for your posts. Your next target is to reach a total payout of 250

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Are you a DrugWars early adopter? Benvenuto in famiglia!

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

@nikaja nerelere kayboldun yine :) Çok ihmal ediyorsun buraları.

Evet sevgili @damla sanırım biraz kayboldum :) farkındayım,umarım yakında dönerim😊💕

Posted using Partiko Android

Ne zaman dönüyorsun :))

Kendime dönebildiğim zaman sanırım😊

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64400.33
ETH 3140.71
USDT 1.00
SBD 3.93