Çürük Meyvelerden Meyve Suyu Yapımı

in #tr7 years ago

Meyve Suyu İçer misiniz?

İş Güvenliği sektöründe çalıştığım için daha önce hali hazırdaki az sayıda olan yazılarımda da bu sektörle ilgili az çok bilgi verdim. İleride de yaşadığım olumlu/olumsuz yazmaya değer tüm anılarımı sizinle paylaşmayı planlıyorum. Bu arada ifşacı olarak görülmek istemem. Fotoğraflar ve bahsettiğim konuların hepsini gerekli izinleri alarak yayınlıyorum. Başıma bela almaya niyetli değilim :)

Saygıdeğer Steamerlar, bugün sizlere yine ziyaret ettiğim firmada edindiğim çürük elma vakasından bahsedeceğim. Çoğumuz mutlaka meyve suyunun ezik çürük meyvelerden yapıldığını duymuşuzdur. Hadi bekliyordum da bu kadarını beklemiyordum.

Bahçeye girdik her yer buram buram elma kokuyor. Öğle yemeğinden yeni kalkıp gitmiş olmama rağmen hemen kasadan bir tane aldım. Yetiştiricinin ve toprağın hakkını vermek gerek; uzun zamandır yediğim en lezzetli 'golden' türü elmaydı.

Risk analizi yapmak için fotoğraf çekmeye başladım ve işletmeyi yavaşça dolaşıyorum. Yine kasaların istiflenmiş olduğu bir alana geldim ve kasaların içindeki çürük elmalar dikkatimi çekti.

Curuk Elma.jpg,

Konu başlığından da anlaşılacağı üzere, bu elmaların meyve suyu yapımı için gönderildiği söylendi. İnternetteki diğer kaynaklardan araştırmalarıma göre firmalar çürümüş meyvelerin ayıklandığından bahsetmiş. Fakat ''sizin için özenle seçilmiş meyvelerden'' mottosuyla sürüyle reklam yapmak bu konuda tezat oluşturmuyor mu?

Yine de ayıklandığını söyledikleri ve yoğun denetlemeden geçtiklerini bildiğimiz için adını duyuran kurumsal firmalara karşı söz hakkımız kayboluyor. Fakat yetiştiriciyle kişisel diyaloglarımdan edindiğim bilgiye göre adı duyulmamış meyve suyu üreticileri için konu çok farklı bir boyuta ulaşıyor. Bölgesel bazda hizmet veren küçük firmalarda ayıklanmaya dikkat etmeden direk üretim aşamasına geçildiğini öğrendim. Bu tarz firmalar da yine kendilerini aklamak adına belli parametrelerin altına sığınıyorlar.

Bize gıda olarak sunulan açık ya da kapalı tüm ürünlerin ne tür işlemlerden geçtiğini veya nelerden üretildiğini çoğu zaman öğrenemiyoruz. Bu yüzden kendini kanıtlamamış olan firmaların ürünlerini tüketmek doğru olmayacaktır. Mutfakta vakit geçirmeyi seven biri olarak benim önerim; vaktiniz varsa meyveleri mevsiminde satın alıp komposto haline getirmek daha faydalı olacaktır.

En azından kendi %100 meyve suyumuzu elde etmiş oluruz

İlgi duyup okuduğunuz için teşekkürler :)

Sort:  

''sizin için özenle seçilmiş meyvelerden'' kismi guzeldi. Özenle curuklerini seciyorlar demekki :))) Cok fazla meyve suyu icen biri degilim ama yaz aylarinda bir surahi suyun icine nane limon ve yesil elma dilimleyip bir saat dinlendirince cok guzel bir icecek meydana geliyor tavsiye ederim.

Ben de çok sık olmasa da meyve suyu içmekten çekinmiyordum fakat bu tespitimden dolayı biraz çekinir hale geldim. Öneriniz güzel görünüyor deneyeceğim. Çok teşekkürler :)

This post received a 1.6% upvote from @randowhale thanks to @oktaymutlu! To learn more, check out @randowhale 101 - Everything You Need to Know!

Bunun gibi daha onlarca paketlenmiş ve farklı gıda türlerindeki ürünlerde kim bilir daha neler oluyordur. Ben de çok büyük entegra sucuk üretim tesislerinden birinde denetim yapan bir abiden salam ve sucuk nasıl yapılıyor konusunu dinlemiştim. Dehşete düşersiniz! Benim kendi görüşüm şudur. Paketlenmiş ve özellikle de uzun ömürlü olan hiçbir gıda sağlıklı değildir. İşin içine bir de yüksek kazançlar girince ne acıdır ki insan sağlığı çok daha geri plana atılıyor. Burada bizlere düşen bilinçli tüketici olmak. Devlete düşen de bu tarz insan sağlığıyla oynayan kim ise gözünün yaşına bakmamak. Çok ağır cezalar ve tekrarları durumunda da kapatmaya gitmektir.

Biz gençler olarak bu şekilde düşünen az sayıda bireyiz. Bu konu genelde "emekli muhabbeti" olarak adlandırılıyor fakat esas bizlerin bilinçlenmesi gerekiyor. Çünkü günden güne hazıra daha da alışıyor/alıştırılıyoruz.

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @ezgibaki from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Bir de meyve sularının organik olsun olmasın fark etmeksizin, vücuttaki şeker bağımlılığını ve dolaylı olarak şeker hastalığını tetiklediği gerçeği var. 4 tane elmayı bir kerede yiyemiyoruz ama 4 tane elmadan sıkılan 1 bardak elma suyunu içmemiz bir iki dakikayı buluyor. Üstelik meyvenin posasındaki lif vs gibi tüm yararlı şeyleri de kaybediyoruz. Elde sadece su ve şeker kalıyor. E evdeki suya şeker at iç aynı hesap.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70018.15
ETH 3794.54
USDT 1.00
SBD 3.75