İlk Turşu Kurma Deneyimim ve Beklenmeyen Lezzet

in #tr7 years ago (edited)

Geçen yılın bu zaman dolaylarında bir akşam üzeri gitar çalmam için babamın arkadaşlarının toplandığı bir eve davet edildim. Herkesin evinden getirdiği yiyeceklerle masa donatılmış, muhabbet almış başını gidiyordu. Her lezzetin ayrı ayrı tadına bakıyorum ''ımm leziz'' derken, ince ince doğranmış salatalık turşusuna sıra geldi. Buradan sonrasını nasıl abartsam diye düşünmüyor değilim. İnanın sizler de hayatınızda böylesi turşu yememişsinizdir. Anında turşuyu kimin getirdiğini öğrendim fakat turşuyu nasıl yaptığını bir türlü öğrenemiyorum. Abi yapma etme eyleme ben de yapmak istiyorum derken muhabbet öyle geldi geçti. Geçenlerde tekrar aradım, azmimi görmüş olacak ki bu sefer nasıl yaptığını anlattı (Espri tabi). Ben de buradan sizlere sunmak istiyorum çünkü ilk turşu kurma deneyimim olmasına rağmen lezzetini beğendim. Fermantasyon yoluyla elde edilen gıdalara karşı yoğun ilgim olduğu için ileride peynir, şarap, şalgam yapmayı düşünüyorum ve yine deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım :)

Malzeme çeşitliliği tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış.
Kullandığım Malzemeler:
1- 2 Kilo Taze Minik Salatalık (Kornişon da olur)
2- Yarım demet maydanoz
3- 3 Diş Sarımsak
4- Bir paça soğan
5- 1/2 Su Bardağı Salamura Tuz
6- 4-5 Parça Limon Tuzu
7- 2 Su Bardağı Sirke
8- 3 Litre Su
9- 5-6 Adet Nohut
10- 4-5 Adet Tane Karabiber
Screenshot_20170925-094501.png Yapılışı resmin altında :)
İlk olarak 3 litrelik suyu kaynatıyoruz ve elimizi yakmayacak kıvama gelene kadar soğutmaya alıyoruz. Kıvama geldiğinde 1 litre su ve 2 bardak sirkeyi turşuyu kuracağımız kavanoza alarak ve ayırdığımız tuzları ilave edip eriyene kadar karıştırıyoruz. Maydanoz, nohut, karabiber, soğan ve sarımsağı da ilave ettikten sonra salatalıkları kavanoza alabildiği kadar dolduruyoruz. Dışarıda hala bekleyen 2 litrelik suyu da kavanozun aldığı kadarıyla doldurduktan sonra kapağını kapatıp 5 günlük mayalanma sürecine bırakıyoruz. Bakterilerimize kolay gelsin :)
5 günün sonunda turşumuzu buzdolabına almamız gerekir ve 2 günlük serin bir dinlenme sürecinden sonra afiyetle yemeğe hazır. Artık bitirene kadar buzdolabında kalması gerekiyor çünkü soğuk ortamda aroma sabit kalıyor; tek önemli kısım bu!

''Kirpi yavrusunu pamuğum diye severmiş'' demeyin ilk kez olmasına rağmen tadını harika buldum :)) Çevremden aldığım tepkiler de şimdilik oldukça iyi durumda. Bu işin en güzel tarafıysa eşe dosta ikram edip güzel tepkiler alabilmek :)

Sort:  

Büyük bir turşu gurmesi olarak umarım güzel olur turşunuz :D

Şu ana kadar bahsini geçirdiğim tüm ortamlara ikramımı sundum. Objektif tepkiler güzeldi. İzmir veya Denizli yakınlarındaysanız ulaştırmam mümkün olabilir :)

Congratulations @oktaymutlu! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes
Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

This post has been resteemed by @msp-turkey courtesy of @ezgibaki from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Ufff, çok canımı çektirdiniz. Ben de en kısa zamanda denemek istiyorum.

@samuraiselo Kesinlikle tavsiye ederim. Belki ilgi duymakla da alakalıdır fakat hazırlama ve bekleme süresi çok heyecanlı geçiyor :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69747.29
ETH 3747.51
USDT 1.00
SBD 3.78